فواید حنا برای مو

استفاده از حنا چه اثراتی بر روی مو دارد ؟ این گیاه باعث تقویت فولیکولهای مو و افزایش رشد آن میشود. به براق و درخشان شدن موهای شما کمک میکند. حنا حجم دهنده طبیعی مو است. همچنین دارای مواد مغذی برای پیاز مو است. امروزه در بازار حنای بیرنگ موجود است که برای کسانی که نمیخواهند موهایشان رنگ بگیرد کاربرد دارد.

طبع حنا :سرد و خشک
حنا به انگلیسی :Henna

حنای بی رنگ چیست ؟

حنای بی رنگ در اصل همان حنای طبیعی می باشد که طی یک فرآیند خاص تمامی مواد رنگی آن جداسازی شده و باقی مواد مفید در آن باقی می ماند. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که برخی از فواید حنا طی این فرایند از بین می رود و حنای بی رنگ کیفیت حنای معمولی را ندارد .

حنا در طب سنتی ایران

در طب سنتی کشور عزیزمان خواص متعددی را برای حنا قائل می باشند :

  • ضد قارچ
  • ضد سردرد
  • متعادل کننده فشار خون
  • ضد شوره
  • ضد ریزش مو
  • ضد کچلی موضعی
  • آرامش بخش
  • آرامش بخش و خواب آور
  • ضد زردی
  • تنظیم کننده قاعدگی در زنان
  • مقوی کبد و طحال

حنا نرم کننده طبیعی مو

افرادی که از گیاه حنا استفاده می کنند در مورد نرم شدن و لطیف شدن موهای خود احساس مشترکی دارند .حنا علاوه بر تمامی خاصیت شفاف کنندگی مو ها با لطافتی که مو ها می دهد به اصطلاح مو ها را ابریشمی می کند . برای استفاده بیشتر از خواص نرم کنندگی حنا بهتر است نصف لیوان ماست را با دو قاشق غذاخوری حنا مخلوط نمایید و بروی موهای خود قرار دهید و به آرامی موهای خود را مالش دهید حدود 15 دقیقه به این کار ادامه دهید سپس موهای خود را آبکشی کنید .

فواید حنا
فواید حنا

حنا و تاثیر بر ریزش مو

در طب سنتی چین از حنا و روغن خردل جهت تقویت موی سر بهره می گرفتند . برای اینکار 250 سی سی روغن خردل را بر روی حرارت داغ کنید برگ حنا یا پودر آن را به میزان 75 گرم در روغن بریزید و خوب به هم بزنید .فرصت دهید تا روغن و حنا 3 تا 5 دقیقه جوش بخورند .این مخلوط روغن و حنا را سرد کنید و در ظرف مناسب قرار دهید . قبل از هر بار حمام مقداری از این مخلوط را روی سر خود بریزید و ماساژ دهید ( به مدت یک ربع ).

حنا و درمان کچلی

امروزه میدانیم علت بسیاری از کچلی ها قارچ ها و باکتری ها هستند که به فولیکول های مو آسیب میزنند . حنا از بین برنده قارچ های کریپتوکوکوس ، تریکوفایتون و اسپورتریکویم می باشد . همچنین حنا یک ضد باکتری طبیعی می باشد که می تواند با بسیاری از باکتری ها مقابله کند به همین دلیل است که در طب سنتی کشور ما از حنا برای درمان کچلی استفاده می شود .

ترمیم کننده آسیب های مو

یک سری از مشکلات موی سر در حدی می باشد که موجب ریزش مو نمی شود ولی به کیفیت و ظاهر آن صدمه می زند . حنا با میزان کردن ph پوست سر کیفیت موی شما را اصلاح می کند .

حنا و شوره ی سر

حنا برای شوره سر
حنا برای شوره سر

همانطور که پیشتر گفتیم حنا ph پوست سر را تنظیم می کند این کار باعث می شود شوره ایجاد نشود .برای از بین بردن شوره سر دو قاشق چایخوری پودر حنا و کمی روغن خردل را حرارت دهید ، سپس روغن را سرد کنید و یک قاشق مربا خوری تخم شنبلیله به آن اضافه کنید و بخوبی بکوبید تا عصاره ی یک دستی را بتوان به دست آورد . بهتر است این مخلوط را از یک صافی پارچه ای رد کنید و مایع به دست آمده را نیم ساعت قبل از حمام بر روی سر خود بریزید و به خوبی ماساژ دهید .

این عصاره شگفت انگیز را در یک ماه مصرف کنید و تاثیر آن را مشاهده کنید .

درمان چربی موی سر

برای از بین بردن چربی بیش از حد موی سر می توان از ترکیب حنا و خاک رس استفاده کرد .برای این کار یک قاشق غذاخوری پودر حنا و یک قاشق غذاخوری خاک رس نرم را با هم مخلوط کنید . مخلوط به دست آمده را بروی موی خود بریزید و یک پلاستیک بر روی سر خود بکشید پس از چند ساعت مو های خود را با آب و شامپو بشویید . این کار را قبل از خواب انجام دهید برایتان راحت می باشد .

درمان خشکی مو با حنا

همانطور که گفتیم حنا خاصیت تنظیم ph را دارد با توجه به همین خاصیت می توان برای درمان خشکی موی سر نیز از آن استفاده نمود . برای این کار کافیست یک قاشق غذاخوری پودر حنا را در استکان روغن زیتون داغ مخلوط کنید ، این مخلوط را نیم ساعت قبل از استحمام بروی سر خود بریزید و ماساژ دهید .

حنا مفید برای کنترل میگرن

با قرار دادن عصاره ی برگ حنا بر روی پیشانه و بینی خود می توانید از خاصیت ضد التهاب موجود در حنا جهت آرام کردن حملات میگرن بهره بگیرید .حنا بر روی گردش خون فرد هم تاثیر مثبت دارد که از جهت هم به بیماران مبتلا به میگرن کمک می کند .

خاصیت سفت کننده پوست

حنا با با توجه به خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی که دارد پس از چند بار مصرف حالت محکم شدن را به پوست می دهد . به همین دلیل برخی از افراد می گویند حنا پوستشان را ضخیم کرده است .

ماسک حنا برای پوست
ماسک حنا برای پوست

عوارض حنا

در مورد عوارض حنا فقط می توان به واکنش های آلرژیک در برخی افراد اشاره کرد که با خارش و قرمزی خود را نشان می دهد . مانند تمام آلرژی های اینگونه ، فرد باید مصرف این ماده را متوقف کند و دوباره از آن استفاده نکند زیرا با هر بار استفاده قطعا این واکنش را مشاهده خواهند کرد .

فواید حنا برای موی سر
فواید حنا برای موی سر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir