انواع کفی کفش

کفی کفش قسمتی از پاپوش های انسانی می باشد که درمعرض دید قرار ندارد ولی راحتی کفش کاملا وابسته به آن می باشد .کفی های کفش در انواع مختلفی ساخته می شوند که هر کدام برای یک نوع کاربرد مناسب می باشد .

انتخاب کفی کفش مناسب

مشکلات پای فرد در انتخاب کفی کفش اصلی ترین عامل می باشد . مشکلاتی مانند : خار پاشنه ، بانیون ، درد در ناحیه ی قوس پا ، متاتارسالژیا و… هر کدام کفی مناسب خود را میطلبند .

دلایل استفاده از کفی کفش

  1. جذب عرق پا
  2. جلوگیری از ایجاد تاول
  3. درد های روزانه پا
  4. جلوگیری از ایجاد کف پای صاف و یا کف پای گود در کودکان
  5. آرتروز
  6. خار پاشنه
  7. افراد ورزشکار برای جلوگیری از ضربه های وارده به پا
  8. سوپینیشن و پرونیشن
  9. نوروپاتی

انواع کفی کفش

  • محافظ قوس پا یا همان کفی های ارتوپدی
  • کفی های ورزشی
  • کفی فومی قوس اسفنجی

کفی ارتوپدی

کفی های کفش ارتوپدی پرکاربرد ترین نوع کفی می باشند . نام دیگر این نوع کفی « محافظ قوس کف پا » (Arch Support) می باشد ، این کفی با توزیع وزن فرد بر روی هر دو پا کمک می کند تا ضربات ناشی از گام برداشتن ، کمترین آسیب را به پاها وارد کند . این کفی تا حدود محکم و سفت می باشند .

کفی فومی قوس اسفنجی

کفی های فومی برای افرادی که مشکلات کمتری دارند مناسب می باشد .این کفی ها نسبت به نوع ارتوپدی نرم تر می باشند و همانطور که از اسمشان معلوم می باشد از فوم ساخته می شوند و قوس پا را به اسانی پر می کند.

کفی فومی

کفی کفش فومی
کفی کفش فومی

این نوع کفی صرفا برای راحتی فرد طراحی شده اند و نمی توان از آنها توقع تاثیر پزشکی داشت .اگر مشکل خاصی در پاهای خود احساس نمی کنید می توانید از این نوع کفی استفاده کنید اما در صورتی که مشکل خاصی دارد این نوع کفی برای شما مناسب نمی باشد .

کفی ورزشی

کفی کفش ورزشی
کفی کفش ورزشی

کفی های ورزشی طراحی خیلی خاصی دارند و با توجه به نیاز های ورزشکاران رشته های مختلف طراحی می شوند .


کفی های ژله ای

کفی کفش ژله ای
کفی کفش ژله ای

کفی های ژله ای به دلیل توانایی جذب ضربات برای فرد حس خوبی را ایجاد می کند .این کفی ها برای افرادی که خار پاشنه دارند توصیه می گردد .

کفی های سفارشی

کفی های سفارشی
کفی های سفارشی

این کفی ها با استفاده از قالب گیری پای فرد منحصرا برای او ساخته می شود . قیمت این نوع کفی به دلیل ساخت سفارشی نسبتا گران می باشد .کفی های سفارشی در نوع ساخته می شوند :

  1. تطبیقی : این نوع کفی های سفارشی جهت محافظت از قسمت خاصی طراحی می شوند . این کفی ها می توانند فشار را از نقاط آسیب دیده و ضعیف به نقاط دیگر منتقل کنند .
  2. عملکردی : این نوع کفی های سفارشی برای قرار گرفتن پا در وضعیت صحیح در هنگام راه رفتن طراحی و تولید می شوند .

کفی های پیش ساخته

این کفی ها غالبا یه صورت یک تکه ساخته می شوند . این کفی ها برای سایز های مختلف کفش به صورت انبوه تولید می شوند و یک حالت کلی را برای تمام مصرف کنندگان در نظر میگیرد .

این کفی در آناتومی افراد دخالتی ندارند و اصرفا جهت اندازه کردن کفش و یا کاهش بوی پا کاربرد دارند . اگر مشکل خاصی را در پای خود احساس میکنید هرگز این کفی ها را جایگزین کفی طبی نکنید .

هشدار

کفش های پاشنه بلند علاوه بر اینکه به پاهای فرد آسیب می زنند ، امکان استفاده از کفی مناسب را از فرد میگیرد و این گونه فرد در مسیر تشدید آسیب قرار میگیرد .توصیه می شود کفش های پاشنه بلند را برای استفاده روزمره به کار نگیرید .

مطالب پیشنهادی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 97

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir