عباس ایروانی

عباس ایروانی متهم اصلی پرونده گروه عظام می باشد ، به گفته نماینده دادستان، معوقات بانکی وی بیش از 3 هزار میلیارد تومان می‌باشد وی به شبکه‌های بانکی نفوذ کرد و از این طریق اقدام به واردات متعددی کرد.

عباس ایروانی و هاشمی رفسنجانی
عباس ایروانی و هاشمی رفسنجانی

اکنون پرونده عباس ایروانی در شعبه چهارم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، عباس ایروانی از طریق تبانی با مدیران بانکی و بدون احراز صلاحیت از طریق ارتکاب رفتارهای مجرمانه موفق به اخذ تسهیلات بانکی خلاف ضوابط شد و از سوی بانک‌های ملی،‌ مسکن و صادرات تسهیلات دریافت کرد و چندین شرکت خرید و به تولید قطعات خودرو اقدام کرد.

فعالیت های اقتصادی عباس ایروانی

عباس ایروانی متولد ۱۳۳۵ ، در تهران به عنوان یکی از فعالان اقتصادی و افراد تأثیرگذار در صنعت خودرو شناخته می‌شود.از او به‌عنوان یکی از سرمایه‌داران عمدهٔ حال حاضر ایران نام برده می‌شود. ایروانی مدیر هلدینگ عظام است که شامل ۱۲ کارخانه قطعه‌سازی است.

در سال ۱۳۷۶ گروه قطعه‌سازی به نام «گروه قطعات خودرو عظام» را پایه‌گذاری کرد که یکی از مهم‌ترین تولیدکننده قطعات خودرو در ایران محسوب می‌شود.در زیرمجموعه این گروه ۱۲ شرکت بزرگ تولیدی وجود دارد که به‌طور عمده در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، گیلان، البرز و اصفهان مستقر شده‌اند و بخش مهمی از قطعات مورد نیاز ایران خودرو و سایپا را تولید می‌کنند.به گفتهٔ عباس ایروانی در تابستان ۹۸، حدود ۴۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۲۰۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم در گروه قطعات خودرو عظام اشتغال داشته‌اند.

دادگاه عباس ایروانی

در ۱۱ مهر ۱۳۹۸ نخستین جلسه رسیدگی به پروندهٔ تخلف مالی عباس ایروانی و ۶ نفر مسئولان شرکت عظام در شعبه ۴ دادگاه ویژه جرائم مفاسد اقتصادی و به ریاست ابوالقاسم صلواتی برگزار شد. فساد ۷۶۴ میلیون دلاری در کنار بدهی ۳ هزار میلیارد تومانی و پرداخت‌های رشوه به مسئولان از جمله اتهامات ایروانی در این پرونده هستند.

اینستاگرام عباس ایروانی


فرار مالیاتی شگفت انگیز

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات عباس ایروانی و سایر متهمان در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. قاضی صلواتی گفت: بدهی عباس ایروانی ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده این در حالی است که امروز سازمان امور مالیاتی تهران فرار مالیاتی وی را بیش از ۴۱۸ میلیارد تومان اعلام کرده است که جای تاسف دارد.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir