بیوگرافی پیتریم سوروکین

پیتریم الکساندرویچ سوروکین Pitirim Alexandrovich Sorokin نابغه ی فلسفه و سیاست متولد 21 ژانویه 1889 در روستایی دور افتاده در روسیه ی تزاری بود.

نام نام خانوادگی پیتریم الکساندرویچ سوروکین
تاریخ تولد 21 ژانویه 1889
محل تولد روسیه
وفات ۱۱ فوریهٔ ۱۹۶۸ (۷۹ سال)
سوروکین
سوروکین

آثار

سوروکین صاحب بیش از 30 جلد کتاب مهم و ارزشمند، بیش از 200 مقاله علمی و صدها کنفرانس بین‌المللی و اخذ دکترای افتخاری متعددی است.

محکومیت به اعداک

در سال 1918 به علت مخالفت با اولیاء امور شهر کوچکی که محل اقامتش بود به عنوان عنصر ضد انقلاب محاکمه صحرایی شد و حکم اعدام گرفت .چون طبق قانون تمامی اعدام ها باید به امضای شخص لنین میرسید در زمانی که حکم اعدام به دست لنین رسید تا امضا شود ، یکی از اطرافیان لنین اسم سوروکین را شناخت و به لنین گفت که او از مبارزین با دولت تزار بوده است .

لنین متوجه شد که سوروکین کیست و بجای امضای حکم اعدامش نامه ای محبت آمیز را برای او فرستاد . متن نامه لنین :

« خلق شوروی اینک به مغزهای درخشان فرزندان خود ، یعنی افرادی نظیر شما ، بیش از هر زمان دیگر نیازمند است… »

سوروکین در آن زمان 29 ساله بود ، در ادامه نامه لنین سوروکین را به نزد خود دعوت کرد .

تبعید از شوروی

در سال 1922 زمانی که لنین به علت بیماری دیگر در امور کشور تسلطی نداشت لیستی شامل نام سیصد نفر از شخصیت هایی که عنصر مزاحم محسوب می شدند تهیه شد و قرار شد این افراد از شوروی تبعید شوند .

سوروکین ابتدا به برلین رفت سپس چون در پراگ آشنایی داشت به آنجا رفت .در سال 1923 از امریکا دعوتنامه دریافت کرد. سوروکین در امریکا « تاریخ انقلاب شوروی » را تدریس میکرد .ابتدا در دانشگاه مینه سوتا مشغول شد اما سال 1930 به دانشگاه هاروارد رفت .

پس از گذشت زمان و مرگ « استالین » با روی کار آمدن « خروشچف » فضای شوروی فرق کرد حتی آنقدر فضا عوض شد که در دانشگاه مسکو بخشی را به نام سورکین نام گذاری کردند .

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 5

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir