رضا رشیدپور مجری و بازیگر متولد 19 مرداد 1357 در تهران می باشد .

بیوگرافی رضا رشیدپور

نام نام خانوادگیرضارشیدپور
تاریخ تولد 19 مرداد 1357
محل تولدتهران
همسر نغمه مهرپاك ( از مرداد 1382 )
فرزندهلن
مدرک تحصیلیلیسانس مهندسی عمران
لیسانس کارگردانی
بیوگرافی رضا رشیدپور
تاریخ تولد رضا رشیدپور
تاریخ تولد رضا رشیدپور

خانواده رضا رشیدپور

اصالتا تبریزی هستند ولی خودش در تهران خیابان سرسبیل به دنیا آمده است ، زمان دفاع مقدس پدرش به عنوان مهندس در سپاه آذربایجان شرقی فعالیت میکرد ، یک روز که پدرش برای جمع آوری تجهیزات مهندسی – رزمی به دزفول اعزام شده بود در حین انجام کار قطع نخاع شد و در سال 1376 دار فانی را وداع گفت و حکم شهادت برای وی صادر گردید .

رضا رشید پور فقط یک خواهر کوچکتر به نام « نازیلا » دارد که مدرک دکترای رشته معماری دارد.

رضا رشیدپور و خواهرش
رضا رشیدپور و خواهرش

دوران مدرسه

رضا در دوران مدرسه به عنوان یک بچه درس خوان شناخته می شد ، در دبیرستان رشته ریاضی فیزیک را انتخاب کرد و با معدل 19/86 دیپلم گرفت.

ازدواج رضا رشیدپور

رضا رشیدپور در مرداد 1382 با نغمه مهرپاک ( گوینده رادیو ) ازدواج کرده است و ثمره ی این ازدواج یک دختر به نام « هلن » می باشد .

همسر رضا رشیدپور
همسر رضا رشیدپور

نحوه ی آشنایی

نغمه مهرپاک در مورد آشنایی خود با رضا رشید پور گفته است : در رادیو برنامه ای به نام « جوان ایرانی » را اجرا می کردم که دو نفر گوینده آقا به دلایلی از برنامه جدا شدند و قرار شد فورا گوینده آقا به برنامه اضافه شود ، تهیه کننده گفت که مجری دو سال پیش برنامه « شب ایرانی » را انتخاب کردند . من این برنامه را در آن زمان دنبال میکرد و در خاطر بود .

اولین روزی که رضا به گروه برنامه پیوست با لباس های خاکی آمده بود چون در شرکت عمران فرودگاه امام خمینی ره کار میکرد ، از آن روز 3 سال گذشت تا به خواستگاری من آمد .

  • نغمه مهرپاک فارغ التحصیل رشته روانشناسی در مقطع لیسانس می باشد ، وی به عنوان مجری برنامه تصویر زندگی در خاطر مردم می باشد .
  • نغمه مهرپاک متولد 15 خرداد 1354در تهران می باشد .

خلبانی

خلبانی یکی از علایق رضا رشیدپور بود که تا سال 1392 فرصت پیدا نکرده بود برای یادگیری آن اقدام کند در این سال با فاصله گرفتن از اجرا و بازیگری بر روی یادگیری خلبانی تمرکز کرد و توانست مدرک خلبانی دریافت کند .

خلبانی رضا رشیدپور
خلبانی رضا رشیدپور

غش کردن در برنامه زنده

در تاریخ ششم بهمن 1395 زمانی که در حال اجرای برنامه « حالا خورشید » بود ناگهان از هوش رفت و به زمین افتاد ، وی را فورا به بیمارستان منتقل کردند و بعضی از سایت ها خبر فوت رضا رشیدپور را منتشر کردند که خوشبختانه این خبر چند ساعت بعد تکذیب شد و اعلام شد که رشیدپور در بیمارستان بقیه الله در حال درمان می باشد .

سکته رضا رشیدپور
سکته رضا رشیدپور

سه گانه ی شیشیه ای

در حد فاصل سال های 85 تا 87 با اجرای سه برنامه : « شب شیشه ای » ، « عبور شیشه ای » و « مثلث شیشه ای » توانست به عنوان یک مجری شاخص خود را به همگان معرفی کرد. در این برنامه ها رضا رشیدپور با شخصیت های هنری و سیاسی مصاحبه میکرد که البته بدون دردسر هم نبود و موجب شد در نهایت به توقیف برنامه و ممنوع الکاری خودش ختم شود .

بازیگری

زمانی که سی ساله بود ( 1387 ) در فیلم « سوپر استار » با کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد ولی هیچگاه نتوانست در زمینه بازیگری به موفقیتی دست پیدا کند .

  • سوپر استار ( 1387 )
  • بی پولی ( 1388 )
  • در امتداد شهر ( 1389 )
  • شش . بش ( 1390 )
  • قاتل اهلی (1396 )
سلفی رضا رشیدپور
سلفی رضا رشیدپور

فعالیت اقتصادی

رشیدپور یک هولدینگ هواپیمایی دارد که خدمات آموزش پرواز هواپیما های سبک و تفریحی را انجام میدهد ، همچنین یک شرکت یک شرکت مهندسی در زمینه صنعت نیروگاهی و پیتروشیمی دارد .

درآمد ماهی 20 میلیون تومان

رضا رشید پور در برنامه « دورهمی » اعلام کرد ماهی 20 میلیون تومان درآمد دارد اما با توجه فعالیت های اقتصادی گسترده ی وی آنچنان باور پذیر نمی باشد .


رضا رشید پور
رضا رشید پور

مجری حسن روحانی

در جریان انتخابات 1392 اجرای همایش های انتخاباتی حسن روحانی را برعهده داشت و به عنوان یک فعال سیاسی – هنری شناخته می شود .

پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ، رضا رشیدپور کم کم ممنوع الکاری اش حل و فصل شد و از سال 1394صدا و سیما را به تسخیر خود درآورد و تا حدی جلو رفت که حتی برنامه تخصصی « هفت » را اجرا کرد که با اعتراض بسیاری از فعالین حوزه سینما و عموم مردم مواجه شد .

مجری شبکه ماهواره ای ایرانیان

شبکه ایرانیان یک شبکه ماهواره ای بود که مدتی در خاک ایران مجوز فعالیت داشت و رضا رشیدپور به عنوان مجری اصلی این شبکه فعالیت داشت . این شبکه ماهواره ای با پیگیر روش شبکه های آن طرف آبی سعی داشت مخاطب عام را جذب کند .

قد رضا رشیدپور
قد رضا رشیدپور

ورزش مورد علاقه

به طور کلی خیلی اهل ورزش نبوده است اما چند سال اخیر به شنا و بیلیارد علاقه مند شده است و در اوقات فراغت به این ورزش ها می پردازد . در میان تیم های فوتبال ، تراکتور سازی و پرسپولیس را دوست می دارد .

اینستاگرام رضا رشیدپور

برای مشاهده اینستاگرام رضا رشیدپور بر روی لینک زیر کلیک کنید :

https://www.instagram.com/reza_rashidpour/

پست اینستاگرام

جوانی رضا رشیدپور
جوانی رضا رشیدپور

بیست سال پیش
آقای هاشمی پتروشیمی را افتتاح کردند و مقابل دوربین تلویزیون آمدند . کارگردان برنامه از من خواست که شاخه گلی را از طرف مردم به ایشان هدیه بدهم . پرسش اول را پرسیدم و تلاش کردم که دست چپم را بالا بیاورم . اما نمی شد ! حاج آقای شبستری دستم را محکم گرفته بود و اجازه نمی داد ! مصاحبه تمام شد و دست من قفل ماند . آنتن را گرفتند . پرسیدم که چرا آنقدر محکم فشار دادید و نگذاشتید دستم را بالا بیاورم و شاخه گل را به رییس جمهور بدهم ؟! فرمودند : مگر گل بود ؟ من فکر کردم چاقو هست 😂
پ . ن : به عکس خوب نگاه کنید . ماجرا واضح است .

مجری برنامه سیم آخر

مسابقه تلویزیونی «سیم آخر» با اجرای رضا رشیدپور و تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضائیان هر پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود .

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 70

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir