لک های صورت و راه های درمان آن

به نقاط قهوه ای رنگی که روی پوست صورت دیده می شود لک های صورت گفته شده که زیبایی انسان را تحت تاثیر قرار میدهد ، چندین علت برای به وجود آمدن این لک ها بیان می شود که از جمله می توان به ژنتیک افراد ، جای باقی مانده ناشی از زخم های پوستی و لک های بارداری به علت تغییرات هورمونی و انواع بیماری های پوستی و همچنین استرس اشاره کرد .

لک های قهوه ای پوست
لک های قهوه ای پوست

روش های درمان لکه های قهوه ای

امروزه راه های زیادی برای از بین بردن این لک ها وجود دارد ، که بسیاری از آنها روش های معمول خانگی است ، یکی از رایج ترین این روش ها ، استفاده از آبلیموی طبیعی است که به دلیل داشتن اسید باعث تجزیه شدن رنگ قهوه ای لک ها شده و آن را تا حد زیادی کم رنگ میکند .

یکی دیگر از موارد استفاده از شیر به عنوان پاک کننده صورت است ، به این صورت که آن را به شکل 3 قاشق شیر و یک قاشق عسل مخلوط کرده و با پنبه روی لک ها را ماساژ دهید و بعد از این زمان به مدت 5 دقیقه به همان صورت بماند سپس شستشو دهید .

ماست هم به عنوان یک لایه بردار برای درمان این مشکل استفاده می شود ولی در مصرف آن نباید زیاده روی کرد ، زیرا امکان آلرژی وجود دارد استفاده از ماسک ماست هفته ای 2 بار و هر بار به مدت 15 دقیقه کافی است .

یکی دیگر از روش های درمانی استفاده از کپسول ویتامین E است ، به این صورت که کپسول را با چاقو باز نموده و روغن درون ان را با انگشت به پوست صورت بمالید ، این کار باعث کم رنگ شدن لک ها و در نتیجه شفافیت پوست صورت می شود .

یکی دیگر از موارد استفاده از آبلیمو و آب سیب زمینی است ولی روش تهیه آن کمی متفاوت است به این صورت که ، به اندازه مساوی آبلیمو و آب سیب زمینی را مخلوط کرده و بگذارید یخ بزند سپس تکه های یخ را به طور مستقیم روی صورت قرار داده و به شکل چرخشی ماساژ دهید ، این کار تاثیر شگفت انگیزی در کم رنگ شدن لکه ها دارد .

مورد بعدی زرد چوبه است ، که علاوه بر روشن کنندگی پوست خاصیت ضد عفونی کننده هم دارد ، زردچوبه را با مقداری شیر مخلوط کرده به طوری که به شکل خمیر درآید سپس آن را روی صورت گذاشته بگذارید به همان حالت خشک شود . سپس صورت را با آب سرد شستشو دهید .

علل به وجود آمدن لک های قهوه ای

لک های قهوه ای پوست درمان
لک های قهوه ای پوست درمان
  • قرار گرفتن بیش از حد زیر نور خورشید قطعا موجب پدید آمدن لک های قهوه ای بر روی پوست می شود .
  • نوعی از لک ها لک های پیری هستند ، که با بالا رفتن سن ارتباطی ندارند ، و فقط به خاطر این که طولانی مدت در معرض نور خورشید بوده اند روی میدهد . به طور معمول بیشتر این لک ها بر روی دست ها دیده می شوند که در اصطلاح عامیانه به آنها لک های کبدی گفته می شود .
  • بعضی از دارو ها هم ایجاد لک می کنند ، مانند دارویی هایی که برای درمان لوپوس یا التهاب دهان مصرف می شود .
  • بعضی از لک ها بیشتر در افراد چاق دیده می شود ، مانند تیره شدن کشاله ران
  • بیماری هایی نظیر آسم یا نارسایی کبد و کلیه هم می توانند در افراد ایجاد لک کنند .
  • بعضی از عطر ها یا ادکلن ها اگر مستقیم بر روی پوست مالیده شوند به دلیل وجود مواد شیمیایی موجب لک می شوند .
  • به طور کلی لک های صورت هر چه بیشتر در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند بیشتر شده و به مرور زمان پررنگ تر می شوند و در نتیجه درمان هم سخت تر خواهد شد .
  • افرادی که دارای شغل هایی هستند که به طور مستقیم و روزانه با مواد شیمیایی سر و کار دارند ، بیش تر در معرض ابتلای به این مشکل هستند .
  • کمبود ویتامین ب 12 در افراد با پوست تیره یکی از شایع ترین علل به وجود آمدن لک های صورت است .

درمان لک های قهوه ای

درمان های مختلف دارویی برای از بین بردن لک های پوستی وجود دارد و پزشک بنا به تشخیص خود از یکی از پماد های مخصوص درمان لک استفاده می کند مانند : اسید آلفا ، اسید آزلاتیک و هیدروکسین .

بعد از استفاده بیمار از این پماد ها اگر نتیجه ی مطلوب حاصل نشد پزشک از لیزر به عنوان لایه بردار و درمان تکمیلی کمک میگیرد .

درمان لکه قهوه ای پوست
درمان لکه قهوه ای پوست

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.5 تعداد آرا: 2

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir