سیروس عسگری

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد آمریکا قرار است سیروس عسگری، دانشمند ایرانی زندانی را آزاد کند.

بر این اساس، یک مقام ایرانی و آمریکایی این خبر را تایید کرده اند. رویترز مدعی است آزاد شدن این دانشمند ایرانی احتمالاً بخشی از طرح مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا است.

ابوالفضل مهرآبادی، یک دیپلمات ایرانی در دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن در این باره گفت: عسگری که ۱۰ روز پیش در زندان آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده است پس از بهبودی خاک آمریکا را ترک خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: تست کرونای عسگری مثبت بوده است. وی هم اینک روند درمانی خود را طی می‌کند و پس از بهبودی خاک آمریکا را ترک خواهد کرد.

دکتر سیروس عسگری دانشمند ایرانی و ۵۹ ساله است. پیشتر آمریکا وی را متهم به نقض تحریم‌ها علیه ایران کرده بود. با این وجود، دادگاه وی را از اتهاماتش تبرئه کرد، اما دولت آمریکا همچنان به بازداشت وی ادامه داد.

محمدجواد ظریف نیز ۲۲ اردیبهشت ماه 1399 درباره وضعیت سیروس عسگری گفته بود: آقای سیروس عسگری انشاءالله به زودی به کشور بازمی‌گردد. ایشان آزاد است و مشکل اقامت در آمریکا دارد. از اتهامات واهی که علیه ایشان مطرح شده تبرئه شده است.به شدت فعال بودیم که زمینه را برای پرواز بازگشت ایشان فراهم کنیم و همه اقدامات انجام شده و اگر انشاءالله تست کرونای ایشان منفی بشود، ایشان می‌توانند با اولین پرواز بازگردد.

سیروس عسگری استاد دانشگاه صنعتی شریف توسط دادستانی آمریکا به کتمان حقیقت در گرفتن روادید، دور زدن تحریم‌ها و انتقال فناوری از آمریکا به ایران متهم و در حالی که از این اتهامات تبرئه شد، اداره مهاجرت آمریکا به بهانه نداشتن ویزا و حضور غیرقانونی در خاک آمریکا او را راهی زندان مخصوص افراد دیپورت شده کرده بود.

منبع : yjc

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 16

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir