سانحه برای شناور «کنارک» نداجا

روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس از بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک این منطقه در محدوده آبهای بندر جاسک خبر داد.

تصویر ناو کنارک
تصویر ناو کنارک

به گزارش اسپوتنیک، روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس، اعلام کرد: بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت) در حین تمرین دریایی تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک “کنارک” دچار حادثه شد که تاکنون یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

شناور کنارک دیروز بعد از ظهر و در جریان یک تمرین نظامی مورد اصابت یک موشک قرار گرفت. گفته می شود در جریان این حادثه کنارک پس از انتقال هدف تمرینی به مقصد، بدلیل عدم برخورداری از فاصله مناسب از هدف، مورد اصابت قرار گرفته است. ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.

گفتنی است که ناوچه موشک انداز “کنارک” کلاس هندیجان با کد ۱۴۰۳ است که از سال ۱۹۸۸ در خدمت نیروی دریایی ایران می‌باشد.

تعداد شهدا و مجروحین

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اعلام کرده: تعداد شهدای این حادثه ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.

بر اساس این گزارش شناور حادثه‌دیده کنارک طی عملیاتی برای بررسی های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای این شناور، بر آمادگی دفاعی و روحیه شهادت طلبی کارکنان غیور دریایی ارتش تأکید و عنوان کرده است، انتظار می ‌رود تا بررسی دقیق تیم های کارشناسی حاضر در محل حادثه، از هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص پرهیز شود.

مشخصات ناو کنارک

این ناو با ۴۷ متر طول، ۸.۵ متر عرض و ۴۴۷ تن وزن و آبخور ۲.۹ متر قابلیت حمل بار و نفرات را دارد. علاوه بر این در زمینه تجهیزات رزمی نیز این کلاس از یک قبضه توپ ۲۰ میلیمتری برخوردار است و همچنین ۴ لانچر موشک کروز ضدکشتی نور نیز برای شلیک علیه اهداف سطحی بر روی آن نصب شده است.

قابلیت مین‌ریزی و حمل لانچر پهپاد از دیگر ویژگی‌های این کلاس است که باعث شده از آنها برای ماموریت‌های گشت دریایی و شناسایی نیز استفاده شود.

اصابت موشک خودی به ناو کنارک ارتش

تکذیب فیلم سانحه

«روابط عمومی نیروی دریایی ارتش فیلم منتشر شده در فضای مجازی در خصوص شلیک موشک و سانحه یگان شناور کنارک را بطور قطع تکذیب می‌کند.»

از ساعات ابتدایی دوشنبه ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن سازندگان ویدئو با به تصویر کشاندن سکوی پرتاب کننده یک شناور و لحظه‌ی انهدام شناوری دیگر، مدعی شدند که سکوی پرتاب کننده متعلق به ناو جماران و شناوری که مورد انهدام قرار میگیرد، شناور کنارک است.

عصر روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.

بر اساس اعلام نیروی دریایی ارتش، تعداد شهدای این حادثه ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.

شناور حادثه‌ دیده کنارک طی عملیاتی برای بررسی‌های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.5 تعداد آرا: 24

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir