بیوگرافی سعید روستایی

سعید روستایی روز 22 مرداد سال 68 در تهران به دنیا آمده است ، لیسانس سینما از دانشگاه سوره دارد او با ساخت فیلم کوتاه کار خود را آغاز نموده و تنها کارگردانی است که برای اثر خود 9 سیمرغ در یکسال دریافت کرده است . ( بیوگرافی سعید روستایی + حواشی و اینستاگرام )

نام نام خانوادگیسعید روستایی
تاریخ تولد22 مرداد 1368
محل تولدتهران
مدرک تحصیلیلیسانس سینما
وضعیت تاهلمجرد
بیوگرافی سعید روستایی + حواشی و اینستاگرام

سعید روستایی
سعید روستایی

دستیاری

روستایی در کارگاه آموزشی شهرام مکری به او می گوید ، شما اظهار کرده اید که هیچگاه دستیاری نکرده اید من هم بخاطر حرف شما دستیار نشدم چون به گفته ی شما دستیار نهایت کارش بستن خیابان حین خیابان است .

و فکر و ایده ای ندارد این صحبت روستایی موجب می شود ، بسیاری از دستیاران و کارگردان های سینما به او حمله کرده و مازیار میری روستایی را انسانی تازه به دوران رسده خطاب می کند که فقط می خواهد دیده شود .

جوایز سعید روستایی
جوایز سعید روستایی

ورود در نوجوانی

سعید روستای زمانی که 15 سال داشته به هنرستان سینما میرود آن زمان فیلم 12 مرد خشمگین را تماشا میکرده و دوست داشته است او به سینمایی که جزئیات زیادی دارد و قصه گو است علاق دارد ، سعید در سال 90 یک فیلم کوتاه به نام شنبه میسازد و تندیس بهترین فیلم نامه را از طریق این فیلم متعلق به خود می کند .

سال 91 دومین فیلم کوتاه خود به اسم مراسم را ساخته است.

زندگی شخصی

او مجرد بوده و هنوز ازدواج نکرده است .

فیلم بلند

سعید روستایی در سال 1394 فیلم « ابد و یک روز » را کارگردانی می کند ، که فیلمی پر بیننده بوده و مورد توجه قرار میگیرد قبل از آن در سال 1393 آخرین کار فیلم کوتاه خود را با نام « خیابان خلوت » کارگردانی کرده بود .

پرفروش ترین فیلم غیر کمدی

روستایی در سال 97 فیلم متری شیش و نیم را ساخته که عنوان پرفروش ترین فیلم غیر کمدی ایران با فروشی معادل 27 میلیارد و ششصد میلیون تومان لقب میگیرد و همچنین دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما ایران می شود در این فیلم هم بازیگرانی از فیلم قبلی او یعنی ابد و یک روز بازی کرده اند مانند : پریناز ایزدیار ، نوید محمد زاده و پیمان معادی .

متری شیش و نیم
متری شیش و نیم

فارغ از این جبهه‌بندی اما «متری شیش و نیم» در زمان اکران عمومی به‌شدت موردتوجه آن طیف از مخاطبانی قرار گرفت که علاقمند «واقع‌گرایی» در سینما هستند. مخاطبانی که مشکلی با میزان تلخی و حتی خشونت در روایت یک فیلم ندارند و بیشتر دل‌بسته توانمندی فیلمساز در به‌تصویر درآوردن «واقعی» موقعیت‌های داستانی و کاراکترها می‌شوند.

نویسندگی فیلم نامه

روستایی در سال 1395 فیلم نامه « سد معبر » را نوشته که محسن قرائی آن را میسازد و به فروش 10 میلیارد تومان در گیشه دست پیدا میکند ، این اولین کار نویسندگی روستایی بوده است .

ابد و یک روز

سعید روستایی با ساخت فیلم ابد و یک روز و بهره بردن از بازیگرانی چون : پریناز ایزدیار ، پیمان معادی و نوید محمدزاده در جشنواره فیلم فجر 9 سیمرغ دریافت می کند که نوع خود یک رکورد محسوب می شود ، ابد و یک روز همچنین در 8 جشنواره معروف و معتبر خارج از کشور جوایز بسیاری گرفته و در ایران به فروش حدود 11 و نیم میلیارد تومان رسیده است .

کارگردان فیلم ابد و یک روز
کارگردان فیلم ابد و یک روز

اینستاگرام سعید روستایی


سعید روستایی کیست ؟
سعید روستایی کیست ؟

حواشی متری شیش و نیم

سعید روستایی مراسم اختتامیه جشنواره فجر را محلی مناسب برای بیان مکنونات قلبی خود دید. همان جا بود که عنوان کرد دیگر پشت دستش را داغ می‌گذارد که پلیس نه فقط از جلوی دوربین که از پشت دوربین فیلمش هم رد نشود!

همان زمان البته سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا رفتار سعید روستایی را بچگانه خواند و وجهی تازه از این کشمکش‌ها را عیان کرد چراکه به گفته او روستایی نه تنها موارد اصلاحی را رعایت نکرده بلکه سکانس‌هایی افزون بر آنچه برای نیروی انتظامی نشان داده، برای مخاطبان به نمایش گذاشته است.

بعدتر هم مجتبی رشوند مدیرعامل «ناجی هنر» برخی سکانس‌های این فیلم را از اساس نادرست و دارای باگ سیستماتیک دانست، او معتقد بود اصلا بازداشتگاهی که در «متری شیش و نیم» به تصویر کشیده شده، وجود خارجی ندارد برای مثال نمی‌شود یک بچه با چند قاچاقی در کنار هم در یک بازداشتگاه باشند.

عکس های سعید روستایی

سعید روستایی کارگردان
سعید روستایی کارگردان
سعید روستایی و محمدحسین مهدویان
سعید روستایی و محمدحسین مهدویان
نوید محمدزاده و سعید روستایی
نوید محمدزاده و سعید روستایی

بیوگرافی منوچهر هادی و همسرش + اینستاگرام

منع : مهر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 8

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir