رنگ اکر

اکر ( YELLOW OCHRE ) یا همان اُخرایی رنگی زرد مایل به قهوه‌ای میباشد که دارای طیف روشن تا تیره می باشد ، همچنین قرمز اخرایی نیز وجود دارد. نام این رنگ از گل اخرا برگرفته شده ‌است. ( رنگ اکر چه رنگی است ؟ )

اکر چه رنگی است ؟
اکر چه رنگی است ؟

رنگ اکر چه رنگی است ؟

اکر چیست ؟

اکر یا همان اخرا نتیجه آزادشدن آهن با ظرفیت سه و انتقال یافتن به اعماق زمین و ترکیب آن با سیلیس و آلومین و نهایتا تشکیل Fe(OH)3 و تبدیل به Fe2O3 می باشد .

رنگ اخرایی
رنگ اخرایی
خاک اخرا
خاک اخرا

کد رنگی اکر

Hex triplet#CC7722
sRGBB  (r, g, b)(204, 119, 34)
CMYKH   (c, m, y, k)(0, 42, 83, 20)
HSV       (h, s, v)(30°, 83%, 80%)
کد رنگی اکر

مکمل رنگ اکر

رنگ اکر به سادگی با هر رنگی همخوانی پیدا نمی کند و اگر بدون توجه به رنگ شناسی از آن استفاده کنید ، احتمالا نتیجه خوبی نمی گیرید ، باید بدانید که رنگ اکر در ترکیب با صورتی چرک ، خاکستری ملایم ، خانواده ی آّبی و سیاه نتیجه خوبی میدهد و در کنار سایر رنگ ها اکثرا چیز جالبی نمی شود .

خانواده ی رنگ اکر

اگر رنگ اکر را با خاک اکر بخواهیم تعریف کنیم قدری به مشکل بر میخوریم زیرا خاک اکر در طبیعت گاهی مایل به قرمز ، گاهی مایل به بنفش می باشد ولی آن چیزی که به عنوان رنگ اکر در جهان شناخته می شود رنگ خاک اکری می باشد که در طیف زرد قرار دارد و بهترین توصیف برای آن ترکیب قهوه ای و زرد می باشد .

البسه

رنگ اکر در میان البسه چرمی بسیار پر کاربرد می باشد ، بسیار از انسان ها حداقل یکبار در عمرشان از کفشی به رنگ اکر استفاده کرده اند ، پوتین های کوهنوردی با رنگ اکر هم بسیار پرطرفدار می باشد ، اما در مورد سایر لباس ها باید گفت که رنگ اکر برای بسیاری از آنها مناسب نیست و نباید از این رنگ در تولید آنها استفاده کرد .

رنگ آبی درباری چه رنگی است ؟

رنگ سبز تیفانی چه رنگی هست؟

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4 تعداد آرا: 95

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir