بیوگرافی سیروس مقدم

سیروس مقدم اول فروردین سال 33 در آبادان به دنیا آمده است ، کار خود را با طراحی صحنه و دستیاری کارگردان آغاز کرده و اینک کارگردانی به نام است ، لیسانس هنر های تجسمی را از دانشگاه تهران گرفته است . ( بیوگرافی سیروس مقدم و همسرش + اینستاگرام )

نام نام خانوادگیسیروس مقدم
تاریخ تولد1 فروردین 1333
محل تولدآبادان
مدرک تحصیلیلیسانس هنر های تجسمی
وضعیت تاهلمتاهل
همسرالهام غفوری
بیوگرافی سیروس مقدم و همسرش + اینستاگرام

سیروس مقدم کارگردان
سیروس مقدم کارگردان

آموزش

می گوید : هیچ کلاسی برای آموختن کارم نرفته ام و همه چیز را به صورت تجربی یاد گرفته ام و با دستیاری دوستانم به این جا رسیده ام .

ناصر تقوایی

سیروس مقدم پسرخاله ناصر تقوایی کارگردان است ، پیش از انقلاب در سال 55 هنگام ساخت سریال دایی جان ناپلئون به کارگردانی ناصر تقوایی دستیار وی بوده و طراحی صحنه سریال را هم انجام داده است .

سوسن مقدم خواهر وی نیز در سریال « دایی جان ناپلئون » بازی کرده است .

فراغت

می گوید در زمانی که وقت آزاد داشته باشم به خانه میروم و کنار خانواده هستم ، اهل مهمانی رفتن نبوده و به تماشای تلویزیون هم علاقه ندارد در ضمن جالب است بدانید او موبایل ندارد .

عکس سیروس مقدم
عکس سیروس مقدم

اکبر خواجویی

مقدم منشی صحنه فیلم سینمایی « رد پای شن » بوده و سال 66 به طور مشترک با اکبر خواجویی سریالی به نام « با سلسله ی حکومت » را کارگردانی کرده اند .

زندگی شخصی

الهام غفوری تهیه کننده همسر سیروس مقدم است ، وی متولد سال 45 می باشد آنها سه فرزند به نام های آزاده ، آناهیتا و سهیل دارند .

همسر سیروس مقدم
همسر سیروس مقدم
الهام غفوری
الهام غفوری

ادامه ی فعالیت

مقدم در سال 70 نخستین فیلم خود را به شکل کاملا مستقل به نام « گرگ های گرسنه » میسازد ،سال 77 سریال های « روز های زندگی » و « به سوی افتخار » را ساخته است ، کار دیگر او که بسیار دیده شد سریال پلیس جوان سال 80 است .

از جمله سریال های معروف مقدم می توان به « ریحانه » سال 1384 و سریال 90 قسمتی « نرگس » که در همان سال ساخته شد با بازی مرحوم پوپک گلدره که در زمان ساخت آن بر اثر تصادف درگذشت اشاره کرد .

2 سال بعد در سال 1386 سریال « اغما » با بازی امین تارخ را نیسازد ، و از دیگر سریال های او می توان به « زیر هشت » ، « رستگاران » ، « پیامک از دیار باقی » و چندین سریال دیگر نام برد .

پایتخت

سیروس مقدم سریال پربیننده پایتخت را سال 90 میسازد و این سریال به حدی مورد توجه قرار میگیرد که تا کنون شش فصل از آن پخش شده است .

در پایتخت هنرمندانی چون : احمد مهران فر ، محسن تنابنده و ریما رامین فر بازی کرده اند .

بازیگران سریال پایتخت
بازیگران سریال پایتخت
اینستاگرام سیروس مقدم
سیروس مقدم

دیدار با سردار سلیمانی

وقتی ما خواستیم «پایتخت ۵» را شروع کنیم قرار ملاقاتی از طرف مؤسسه اوج ترتیب داده شد و من توانستم سردار سلیمانی را زیارت کنم. او در نهایت سادگی، عطوفت و تأثیرگذاری صحبت‌هایی مثبت و سازنده درباره «پایتخت» بیان کرد؛ صحبت‌هایی برای مراحل مختلف فیلمنامه و ساخت سریال که این صحبت‌ها جزو لحظات فراموش نشدنی زندگی من بود.

پروفایل سپهبد شهید قاسم سلیمانی
پروفایل سپهبد شهید قاسم سلیمانی

خبر شهادت سردار سلیمانی

سیروس مقدم در مورد زمانی که خبر شهادت سردار سلیمانی را شنید گفته است : در سریال امام علی (ع) زمانیکه خبر شهادت مالک اشتر را می‌دهند در دیالوگی پاسخ می‌دهند که «با مرگ مالک باورم می‌شود که مرگ هم وجود دارد» خبر شهادت سردار سلیمانی هم برای من همین قدر باورنکردنی، نابهنگام و متاثرکننده بود. تأثیر خیلی عجیب و غریبی در ما گذاشت و هنوز نمی‌توان این خبر را باور کرد.

منبع : مهر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 35

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir