سردار علیرضا عسگرى

سردار علیرضا عسگرى متولد دی ماه 1339 می باشد . او در جوانی به سپاه پیوست و در سال های ابتدایی پس از انقلاب در سیستان و بلوچستان در مقابله با برخی نارآمی ها رشادت های بسیاری از خود نشان داد ، علیرضا عسگری از سوی همرزمان خود با لقب “رضا چیفتن” شناخته می شد، مدتي به عنوان فرمانده یکی از گردان های نظامی وابسته به حزب الله لبنان و سپس مشاور نظامي سفارت ايران در لبنان فعالیت داشت. ( سردار علیرضا عسگرى کیست ؟ )

 سردار عسگري 16 آذر 85 از دمشق وارد استانبول و در یک هتل در نزدیکی میدان تکسیم شهر استانبول مستقر شد. او تا روز  18 آذر با خانواده خويش در تماس بود. روز شنبه تلفن همراه سردار عسگري خاموش مي‌شود و از آن پس خانواده‌اش نمي‌توانند تماسي با وی برقرار كنند.

علیرضا عسگرى
علیرضا عسگرى

سردار علیرضا عسگرى کیست ؟

اتهامات و تبرئه

سردار سلطان‌آبادی یکی از هم‌رزمان سردار عسگری در مورد بخشی از دوران زندگی سردار عسگری گفت : سردار عسگری در سال‌های 81 و 82 بنا به اتهامات 19 ماه در بازداشت به سر برد و بعد از 19 ماه از تمام اتهامات تبرئه شد. او با وجود تمام این ناملایمات همواره در خدمت نظام و ولایت بود و شواهد و قرائن زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد سردار عسگری در سال 85 وقتی برای انجام یک ماموریت به سوریه و پس از آن به ترکیه رفته بود، توسط موساد ربوده شده است .

وی تاکید کرد: برخلاف ترور شخصیتی که علیه او کردند، او پناهنده نشده است و تاکنون هیچ علامتی که نشان دهد او پناهنده شده است، وجود نداشته است و بالعکس تمام شواهد و قرائن نشان می‌دهد که او در هتل جیران توسط نیروهای امنیتی اسرائیل با کمک سازمان اطلاعات ترکیه بازداشت شده است. به طوری که موساد در کتاب دستاوردهای خود، دستگیری او را بیان کرده است.

وی در پایان سخنان خود به بیان خاطراتی از رشادت‌های سردار عسگری در دوران دفاع مقدس پرداخت.

خبر خودکشی

چند نشریه صهیونیستی در دی ماه ۱۳۸۹ مدعی شدند که شخصی در یک زندان امنیتی صهیونیستی بر اثر خودکشی درگذشته، که احتمالا علیرضا عسگری بوده است.

در پی انتشار این گزارش، وزارت امور خارجه ایران در نامه ای به سازمان ملل متحد، ضمن ابراز نگرانی از گزارش منتشر شده در مورد آقای عسگری، مسئولیت حفظ جان او را متوجه دولت صهیونیستی دانست.

شایعه اعدام

زیبا احمدى همسر علیرضا عسگرى در گفت‌وگو با خبرنگار قضایى خبرگزاری فارس و در واکنش به این شایعات عنوان کرد: همسر من علیرضا عسگرى و معاون اسبق وزیر دفاع در زمان وزارت آقای شمخانى بوده و یک سرباز فداکار براى نظام مقدس جمهورى اسلامى بوده و خواهد بود.

وى در ادامه بیان کرد: همسر من اصلا جاسوس نبوده و نیست و در سال ٨٥ بازنشسته و در کشور ترکیه توسط اسرائیل ربوده شده است و تنها خبرى که داریم این است که هم اکنون در شهر الرمله و در زندان آیالون در بند اسرائیل غاصب است.

همسر علیرضا عسگرى تاکید کرد که از آن سال تاکنون هیچ تماسى با همسرش نداشته است.

زیبا احمدى خاطرنشان کرد: هر گونه ارتباط جاسوس اعدام شده که امروز خبر اعدام وى منتشر شد را با همسرم تکذیب مى کنم؛ چرا که اتهام جاسوسى یک توهین به همسرم است.

وى در پایان سخنان خود بیان کرد: همچنان از دستگاه هاى مربوطه پیگیر وضعیت همسرم هستم و حزب الله لبنان تایید کرده است که همسرم در زندان رژیم غاصب اسرائیل است.

منبع : ایسنا فارس

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.9 تعداد آرا: 15

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir