جودی فاستر 28 ابان سال 1341 در لس آنجلس به دنیا آمده است ، وی با کسب دو جایزه اسکار و یک جایزه گلدن گلوب به عنوان یکی از موفق ترین زنان بازیگر امریکا به حساب می آید . ( بیوگرافی جودی فاستر + حواشی )

بیوگرافی جودی فاستر

نام نام خانوادگیجودی فاستر
Jodie Foster
نام واقعیآلیشیا کریستین فاستر
Alicia Christian Foster
تاریخ تولد19 نوامبر 1962
محل تولدلس آنجلس – کالیفرنیا – امریکا
Los Angeles, California, USA
محل سکونتلس آنجلس – کالیفرنیا – امریکا
مدرک تحصیلیدکترای هنرهای زیبا از دانشگاه عالی ییل
وضعیت تاهلهمجنسباز
فرزندانCharles Bernard Foster
Kit Bernard Foster
چارلز فاستر (متولد ۲۰ ژوئیهٔ ۱۹۹۸)
کریستوفر کیت فاستر (متولد ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۱)
قد160 سانتیمتر
وزن55 کیلوگرم
رنگ چشمآبی
ثروت100 میلیون دلار
دین / مذهبکافر
وضعیت جنسیاختلال روانی خود مذکر انگار
روابطAlexandra Hedison (m. 2014)
Cynthia Mort (2008)
Russell Crowe (1999)
Cydney Bernard (1993-2008)
Kelly McGillis (1988)
Julian Sands (1988-1989)
Jennifer Beals (1983-1986)
Tina Landau (1981-1983)
Gina Schock
برادرBuddy Foster
پدر Lucius Fisher Foster III
مادرEvelyn Ella Almond
رنگ مورد علاقه آبی آسمانی – قهوه ای سوخته
ورزش مورد علاقه راگبی
بیوگرافی جودی فاستر + حواشی

نوجوانی جودی فاستر
نوجوانی جودی فاستر

خانواده جودی فاستر

مادرش کارمند یک کمپانی فیلم سازی در هالیوود بوده و پدرش یک سرهنگ نیروی هوایی بوده که پس از بازنشستگی دلال مسکن شد ، زمانی که به دنیا می اید پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده بودند .

جودی 2 خواهر بزرگتر از خود به اسم های « کانی » و « سیندی »و یک برادر به اسم بادی دارد ، وی به دلیل اینکه آخرین فرزند خانواده بوده بسیار مورد توجه برادر و خواهرانش بوده و می گوید در دوران کودکی احساس میکرد که 3 مادر دارد .

جودی فاستر و پدرش
جودی فاستر و پدرش

شروع بازیگری

همان طور که گفته شد مادرش در هالیوود کار میکرد و روابطش باعث شد جودی در سه سالگی در یک تبلیغ بازی کند ، چهار سال بعد در سریال « پاتریج » بازی کرد و اولین تجربه حرفه ای خود را کسب کرد .

هنگامی که ده سال بیشتر نداشت در فیلم « ناپلئون و سامانتا » بازی کرد و توانست خود را در دنیای بازیگری تثبیت کند .

تصمیم مهم مادر

مادر جودی فاستر با وجود این که پیشنهاد های مالی خوبی برای بازی در تبلیغات دریافت میکرد اما تصمیم میگیرد تا اجازه ندهد دیگر جودی در تبلیغات بازی کند زیرا تصور میکرد او می تواند یک چهره هالیوودی شود ولی اگر در تبلیغات زیادی بازی کند مخاطب او را به عنوان بازیگر پس بزند .

شهرت در نوجوانی

در دوازده سالگی فیلم « آلیس اینجا زندگی نمیکند » را بازی کرد ، دو سال بعد فیلم « باگزی مالون » و « راننده تاکسی » را بازی کرد دیگر در آن زمان به عنوان یک چهره ی شناخته شده در هالیوود فعالیت میکرد .

بخاطر بازی در فیلم « راننده تاکسی » نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن شد ، و توانست جایزه بهترین بازیگر نوظهور و بازیگر نقش دوم بفتا را کسب کند .

جوایز اسکار

جودی فاستر در 26 سالگی برای بازی در فیلم « متهم » و در 29 سالگی برای بازی در فیلم « سکوت بره ها » جایزه اسکار دریافت کرده است .

اسکار جودی فاستر
اسکار جودی فاستر

بیوگرافی جودی فاستر + حواشی

آشفتگی جنسی

جودی فاستر در تمام سال های عمرش دچار آشفتگی جنسی بوده است و به عنوان یک فرد بی بند و بار شناخته میشد ، وی دو فرزند پسر دارد که یکی متولد 1988 و دیگری متولد 2001 می باشند ، به دلیل نا مشخص بودن پدر آنها ، جودی فاستر شناسنامه ی آنها را با نام خانوادگی خود گرفته است .

طی سال ها هم با مردان و هم با زنان مختلفی رابطه داشته است اما در 15 سال اخیر دچار « خود مذکر انگاری » شده است و به طور کامل فقط با زنان رابطه دارد ، در سال 2014 با الکساندرا هدیسون عکاس و بازیگر معروف که همجسنباز می باشد ازدواج کرده است .

جودی فاستر و الکساندرا هدیسون
جودی فاستر و الکساندرا هدیسون

اینستاگرام الکساندرا هدیسون


الکساندرا هدیسون
الکساندرا هدیسون

فضای مجازی

جودی فاستر به فضای مجازی علاقه ای ندارد و به همین دلیل هیچ صفحه ای در اینستاگرام و فیسبوک و توئیتر ندارد .

جودی فاستر
جودی فاستر

Egg Pictures

جودی فاستر با توجه به ثروتی که در مدت کوتاهی به دست آورده بود در سال 1992 یک کمپانی فیلم سازی در هالیوود به اسم « Egg Pictures » تاسیس کرد و پس از ساخت 6 فیلم به علت ورشکستگی آن را در سال 2001 تعطیل کرد .

در مورد تاسیس این کمپانی گفته است به اصرار مادرش این کار را کرده و پشیمان است که چرا این کار را کرده است زیرا ضرر مالی زیادی برای او به همراه داشته است .

جودی فاستر کیست ؟
جودی فاستر کیست ؟

کافر

با وجود این که مادرش مسیحی بوده است اما به کفر و الحاد گرایش پیدا کرده است ، اکنون به عنوان یک انسان بی خدا شناخته می شود و در جاهای مختلف این موضوع را علنی بیان کرده است .

اخلاق و سرگرمی

جودی فاستر بسیار کم حرف می باشد و در زمانی که در خانه است بسیار کتاب می خواندو فیلم میبیند ، به ورزش یوگا علاقه دارد و صبح ها حتما باید نیم ساعت بدود .

بازیگر های مورد علاقه

در مورد بازیگر های مورد علاقه اش گفته است رابرت دنیرو ، مل گیبسون ، مریل استریپ و مگان فاکس را بسیار دوست دارد ، با مگان فاکس رابطه نزدیکی دارد و حتی رفت و آمد دارند .

جودی فاستر و مل گیبسون
جودی فاستر و مل گیبسون

تحصیلات جودی فاستر

به اصرار مادرش تحصیلات خود را ادامه داده است ، او ابتدا کارشناسی ادبیات انگلیسی را در سال 1985 دریافت کرد و سپس کارشناسی ارشد و دکتری را دهه 90 میلادی دریافت کرد .

فاستر به زبان فرانسوی و ایتالیایی مسلط می باشد .

تحصیلات جودی فاستر
تحصیلات جودی فاستر

ترور نافرجام ریگان

جان هینکلی، یکی از طرفدارانجودی فاستر بود که پس از دیدن فیلم راننده تاکسی، عاشق و مجنون جودی فاستر شد و پس از ورود فاستر به دانشگاه یِیل، برای او نامه مینوشت اما جودی فاستر به نامه های او پاسخ نمیداد .

یک روز جودی فاستر نامه ای از جان هینکلی دریافت کرد که در آن به قصدش برای ترور ریگان اشاره شد اما جودی آن را جدی نگرفت تا اینکه در ۳۰ مارس ۱۹۸۱ هینکلی سوءقصدی به جان رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحدهٔ آمریکا کرد (در این حادثه، ریگان و سه نفر همراه او آسیب دیدند).

مقامات قضایی امریکا قصد داشتند جودی فاستر را بخاطر احمال کاری و بی خبر گذاشتن پلیس از این ماجرا محاکمه کنند اما به دلیل جایگاه اجتماعی وی را صرفا چند بار بازجویی کردند و از وی خواستند در تلویزیون رسما اعلام کند که رابطه ای با این ترور نداشته است .

نقشه پرواز

جودی فاستر در نقش خانمی که مهندس هواپیما است برای بردن تابوت شوهرش به راین با دخترش سوار بر هواپیما می‌شود، اما دخترش را در حین پرواز گم می‌کند، در حالی که از مسوولان پرواز کمک می‌خواهد ؛ پی می‌برد که نام دخترش در لیست مسافران نیست و متوجه توطئه‌ای می‌شود که قصد دارند او را روانی و عامل بمب گذاری در هواپیما جلوه دهند و…. 

جودی فاستر در فیلم نقشه پرواز
جودی فاستر در فیلم نقشه پرواز

 نقشه پرواز محصول سال ۲۰۰۵ آمریکا می باشد .

بیوگرافی وین دیزل + اینستاگرام

منبع : دنیای اقتصاد

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 847

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir