جدال علی علیزاده و رضا رشیدپور

جدال توئیتری رضا رشیدپور و علی علیزاده در این ماه ها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است در این مطلب توئیت های هر دو طرف را مشاهده میکنم و بدون هیچ تحلیلی صرفا به انتشار این سلسله توئیت ها پرداخته ایم . ( جنجال توئیتری در مورد دستمزد رشیدپور )

علی علیزاده
علی علیزاده

رضا رشیدپور نیمه فروردین توئیت زد : «به اندازه توان‌مان مبلغی را به سوپرمارکت مورد اعتمادمان پرداخت کنیم تا به تشخیص خودش از نیازمند‌ها پول نگیرد یا تخفیف بدهد.»

واکنش علی علیزاده

پس از توییت رضا رشیدپور، علی علیزاده فعال سیاسی در صفحه توییترش نوشت :

«جناب رشیدپور براساس تحقیقات بنده، جنابعالی برای تهیه هر اپیزود «حالا خورشید» حدود چهل میلیون تومان دریافت کرده‌اید که نیمی از این مبلغ دستمزد شخصی خودتان برای اجرا بوده است، یعنی ماهی ۴۳۳ میلیون درآمد. دو شب یلدای ۹۸ هم ۵۰۰ میلیون. جناب رشیدپور! چقدر از چند میلیارد دستمزدی را که علی‌عسگری از جیب فقرا به شما داد حاضرید به فقرایی که به خاطر کرونا در معرض گرسنگی و مرگند برگردانید؟»

رضا رشیدپور در پاسخ به علیزاده توییت کرد :

«جناب علیزاده گرامی بهتر از من می‌دانید که اتهام‌افکنی و حمله به آبروی افراد، غیرشرعی و غیراخلاقی و غیرانسانی ا‌ست. پس حتما برای فرمایش‌تان درباره دستمزد من اسناد معتبر دارید، بنابراین به جای بحث بی‌فایده، منتظر می‌مانم که آن را منتشر بفرمایید.»

علیزاده در جواب گفت :

«خودتان بهتر از من می‌دانید در صدا و سیمای آقای علی‌عسگری برای هیچ دستمزدی هیچ‌گونه سندی صادر نمی‌شود و می‌دانید هدف این سند صادر نکردن، ایجاد همین ابهام و اجازه مانور برای بچه‌زرنگ‌بازی و سفسطه است. از شما مستقیم می‌پرسم: برای تهیه هر اپیزود «حالا خورشید» چقدر گرفتید؟»

رشیدپور رقم دریافتی خود را اعلام نکرد و گفت :

«من هم صریح می‌پرسم: رقم دستمزد من برای اجرای فلان برنامه چه ارتباطی به حضرت‌عالی دارد؟»

فشار افکار عمومی بر رضا رشیدپور

رشیدپور پس از این ماجرا برای کم کردن فشار افکار عمومی از خود علام کرد :

«کل بودجه برنامه «حالا خورشید» در اوایل کار حدودا ۱۷ میلیون تومان و در اواخر کار حدودا ۲۲ میلیون تومان بوده. یک میانگین ریاضی نشان می‌دهد که بودجه کل تولید حالا خورشید برای هر اپیزود زیر ۲۰ میلیون تومان بوده که این رقم مشمول بیمه، مالیات و کسورات قانونی هم می‌شده است.»

مدیر روابط عمومی شبکه سه

کوروش کمره‌ای مدیر روابط عمومی شبکه سه برای شفاف‌سازی و در پاسخ به علی علیزاده رشته توییتی را منتشر کرد مبنی بر اینکه در شبکه سه تلاش کردیم ‎شفافیت را یک اصل بدانیم و از این جهت برخلاف رویه‌های جاری اداری، توضیحاتی را برای روشن‌تر شدن موضوع منتشر می‌کنیم.

کمره‌ای در ادامه توضیح داد :

«برخی نوشته‌اند رشیدپور برای تهیه هر اپیزود ۴۰ میلیون دریافت کرده و نیمی از این مبلغ (۲۰ میلیون) دستمزد شخصی ایشان بوده است. در صورتی که طبق اسناد ضمیمه شده، کل هزینه‌های یک قسمت از برنامه حالا خورشید ۲۲.۵ میلیون بوده است. ۱۳۳ قسمت به‌صورت مستقل و ۸۴ قسمت با مشارکت اسپانسر تولید شده و اسپانسر هم موظف به پرداخت مطابق سند برآورد مصوب شبکه است. این یعنی آنچه درباره دریافتی رشیدپور فرمودید تقریبا با هزینه تولید یک قسمت از این برنامه برابری می‌کند.»

اینستاگرام علی علیزاده

منبع : رکنا

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 6

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir