نوروفیدبک

نوروفیدبک جهت دستیابی به کنترل امواج مغزی برای درمیان برخی از مشکلات مغزی و روانی می باشد که این سال ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، در ادامه به بررسی انوروفیدبک می پردازیم . ( نوروفیدبک چیست ؟ )

مراحل نوروفیدبک
مراحل نوروفیدبک

بیوفیدبک چیست ؟

بیوفیدبک از ابزار پزشکی می باشد که برای بازخورد( فیدبک ) استفاده می گردد ، این ابزار ، به افراد اجازه می دهد تا به منظور بهبود سلامتی و عملکرد ، کنترل فعالیت فیزیولوژیکی خود را بدست آورد . استفاده از بیوفیدبک می تواند به همراه سایر شرایط فیزیولوژیکی جهت درمان انواع شرایط پزشکی از جمله درد مزمن ،استرس ،فشار خون بالا ، اضطراب و غیره استفاده شود .

درمان میگرن با طب سنتی و تغذیه

هدف بیوفیدبک

هدف هر برنامه بیوفیدبک دستیابی به نتایج طولانی مدت و کنترل علائمی می باشد که تحت درمان قرار می گیرند . بیوفیدبک ، بازخورد حیاتی را برای مشتری فراهم می کند . این امکان را به بیمار می دهد که بتواند کنترل بیشتری در مورد عملکردهای بدنی داشته باشد . با به دست آوردن کنترل این فرایندها ، بیمار می تواند از بهبود عملکرد و سلامتی بهره مند شود .

تفاوت نوروفیدبک و بیوفیدبک چیست ؟

نوروفیدبک را می توان اصطلاحی دانست که برای توصیف شکل خاصی از بیوفیدبک استفاده می گردد ، در بسیاری از موارد ، نوروفیدبک با عنوان بیوفیدبک EEG بیان می شود ، بنابراین ، وقتی بحث بیوفیدبک در مقابل نوروفیدبک مطرح می شود ، تفاوت هایی وجود دارد .

برای توضیح بهتر تفاوت نوروفیدبک و بیوفیدبک بهتر است بدانیم که هر روش در چه مواردی کاربرد دارد .

نوروفیدبک
نوروفیدبک

نوروفیدبک EEG

نوروفیدبک ، یا بیوفیدبک EEG ، یک دستورالعمل بسیار ویژه می باشد که برای بهبود فعالیت امواج مغزی استفاده می شود . بیوفیدبک EEG به ویژه برای درمان شرایط عصبی مانند ADHD ، استرس / اضطراب ، میگرن ، اختلالات خواب ، آسیب دیدگی مغزی و سایر شرایط مرتبط ، مفید است .

نوروفیدبک در اصل یک سیستم پاداش می باشد که به مغز تمرین میدهد که چگونه در یک دامنه بهینه تر عمل کند .

آموزش نوروفیدبک

آموزش نوروفیدبک کاملاً ناخودآگاه می باشد . و دقیقاً به همین دلیل اثر می کند . شخصی که نمی تواند بخوابد با خوشحالی می تواند « فکر شاد کند » تا به خواب برود .

فکر کردن با افکار شاد ، موج های مغز شما را به تعادل می رساند و آن ها را برای خوابیدن آماده می کند .

از طریق آموزش مناسب و اجرای فن آوری و روش نوروفیدبک ، مغز فرد دامنه مناسبی را برای خواب باکیفیت شب می آموزد . در تفاوت نوروفیدبک و بیوفیدبک ، هدف از آموزش نوروفیدبک دستیابی به نتایج طولانی مدت و کاهش علائم می باشد .

از آنجا که نوروفیدبک ، ذهن ناخودآگاه را هدف می گیرد ، بسیار خوب جواب میدهد .

فواید بیوفیدبک

فواید بیوفیدبک ، به مهارت هایی که قصد اجرا دارید بستگی دارد . مثلا ، شما ممکن است یاد بگیرید که دستان خود را گرم کنید ، که فشار خون شما را کاهش داده یا سردردهای میگرنی را کاهش دهد .

با یادگیری شل کردن عضلات در صورت ، گردن ، شانه ها و کمر ، ممکن است بتوانید سردردهای تنشی ، درد فک ، کمردرد یا گرفتگی خود را از بین ببرید یا کاهش دهید .

فواید نوروفیدبک بسیار زیاد می باشد. به عنوان مثال ، شما ممکن است یاد بگیرید که فرکانس های موج مغز خود را تغییر دهید تا تفکر مه آلود را کاهش داده و وضوح و استقامت شناختی را بیشتر کنید .

روش های درمانی

افراد به تمرین روش های مختلف برای بالا بردن سطح مهارت خود نیازمند می باشند تا بتوانند روش های درمانی مناسب خود را بیابند ، برخی از روش هایی که در سطح جهان بیشترین تاثیر را داشته اند :

  • آرامش پیشرونده ماهیچه ها
  • آرامش عضلات
  • حساسیت زدایی سیستماتیک ، روشی است که به ایجاد یک حس درونی کنترل کمک می کند .
  • فرم های آرامش کوتاه (به عنوان مثال ، پاسخ آرام ، اسکن استرس بدن)
  • تکنیک های حمل و نقل برای آوردن استراتژی ها به زندگی روزمره
  • تنفس و آگاهی از ماهیچه ها
  • آرامش اتوژنیک یا آرامش سریع
  • تصاویر بصری
  • آموزش تمرکز باز

مواردی که می توان با نوروفیدبک درمان کرد و یا تا حدودی به کنترل درآورد :

  • اختلالات خواب
  • بیش فعالی
  • اختلالات مصرف مواد
  • اختلالات اضطرابی
  • اختلالات تشنج
  • صدمات مغزی
  • افسردگی عمده و سایر اختلالات افسردگی

اهداف EEG

متخصص نوروفیدبک می‌تواند از فناوری EEG بهره ببرد تا نقشه‌ای از مغز تهیه کند. اگر عملکرد تتا دچار بدتنظیمی شده باشد، متخصص می‌تواند فرد مورد نظر را آموزش دهد تا از سرعت امواج تتای مغز خود که در لوب پیشانی مغز هستند،  بکاهد.

تحقیقات نشان می­‌دهد که هر چه کارکرد امواج مغز در لوب پیشانی آهسته‌­تر باشد، قدرت تمرکز فرد بیشتر خواهد شد. متعاقباٌ، حواس این فرد به احتمال کمتری با افکار پریشان ساز یا محرک بیرونی پرت می‌شود. درمان نوروفیدبک، نیازمندِ بیش از یک جلسه است، اما متخصص نوروفیدبک قادر خواهد بود که نقشه‌های مغزیِ کنونی را بخواند تا دریابد که فعالیت مغز مراجع در حال بهبود است یا خیر؟

تفاوت نوروفیدبک و بیوفیدبک

نوروفیدبک تحت پوشش بیمه های درمانی می باشد ؟

خیر ، نوروفیدبک در خدمات روانشناسی دسته بندی شده است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نمی باشد فقط برخی از بیمه های تکمیلی این مورد را پوشش می دهند .

نوروفیدبک مورد تائید FDA می باشد ؟

روش نوروفیدبک توسط اداره غذا و داروی آمریکا ( معتبرترین سازمان جهانی پزشکی) برای درمان اضطراب ،استرس،افسردگی،بیش فعالی کم توجهی، سردرد (میگرن)،دردهای مزمن،اختلالات خواب،سوء مصرف مواد.

تعداد جلسات نوروفیدبک چقدر می باشد ؟

حدود ده جلسه به صورت استاندارد لازم می باشد ، بسته به نوع اختلال و روش درمان، تعداد جلسات متفاوت است.

قیمت جلسات نوروفیدبک

عنوان خدماتنوع خدماتقیمت خدمات
نوروفیدبکتک جلسه ای120000
پکیج نوروفیدبک10جلسه ای – استاندارد)1000000
TDCsتک جلسه ای50000
TDCs 10جلسه ای – استاندارد)300000
نوروفیدبک + TDCs10جلسه ای – استاندارد)1200000
لورتا lORTA10جلسه ای – استاندارد)1980000
QEEGتک جلسه320000
QEEG+ لورتاتک جلسه420000
CAN-TAB10جلسه ای – استاندارد)1980000
ATTENTION GYM10جلسه ای – استاندارد)300000
قیمت جلسات نوروفیدبک
هزینه نوروفیدبک
هزینه نوروفیدبک

منونوکلئوز چیست ؟ علائم و درمان

کلینیک روان آرام

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 7

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir