سخنرانی افراطی اردوغان

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی در سمپوزیوم مشترک دانشگاه‌های استانبول و مرمره که با موضوع «مدیترانه شرقی و قوانین بین‌المللی در چارچوب تاریخ، سیاست و روابط بین‌المللی» در کاخ دلمه‌باغچه استانبول برگزار شد سخنان تندی را به زبان آورد . ( اردوغان در رویای امپراتوری عثمانی )

اردوغان : باید بحران در منطقه که با اشغال قره‌باغ کوهستانی آغاز شد، هر چه سریعتر پایان یابد. با ترک فوری سرزمین‌های اشغالی آذربایجان توسط ارمنستان، صلح و آرامش مجددا در منطقه برقرار خواهد شد.

محکومیت ارمنستان

اردوغان با بیان این که بار دیگر حمله روز گذشته ارمنستان به آذربایجان را محکوم می‌کنم، گفت: ترکیه با تمام توان و قلب خود همچنان در کنار کشور دوست و برادر آذربایجان خواهد ماند

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: آذربایجان با بیان این که وقت حساب پس گرفتن رسیده، خواسته و ناخواسته کارش را خود حل می‌کند. تحولات اخیر فرصتی را برای همه کشورهای صاحب نفوذ در منطقه فراهم کرده است تا روش‌های حل و فصل واقع‌گرایانه و منصفانه در پیش بگیرند

در مدیترانه میزبانیم نه مهمان

اردوغان با بیان این که ترکیه یک کشور مدیترانه‌ای است گفت: در طول تاریخ اینجا میزبان بودیم، نه مهمان.سیاست جهانی طی چند ماه اخیر، حول محور تحولات در مدیترانه شرقی شکل گرفته‌است.

اردوغان در رویای امپراتوری عثمانی

اردوغان گفت: امروز جایگاه صلح در دوره عثمانی را نظام وحشی که انسانیت را برای نفت، گاز و منافع از بین برده، حاکم شده است. ما به عنوان وارثین تمدن و صلح عثمانی در مدیترانه٬ خواهان تاسیس دوباره صلح و ثبات در این منطقه هستیم.

پیش زمینه نسل کشی ارامنه

صحبت های اردواغان در امروز رنگ و بوی زمینه چینی برای یک نسل کشی بزرگ را به همراه داشت و اگر جامعه جهانی اقدامی نکند احتمال آن وجود دارد جمهوری اذربایجان با حمایت ترکیه دست به اقدام جنون آمیزی بزند که دیگر نتوان به آسانی آن را تحمل کرد.

خبر های غیر رسمی از ارسال محموله های نظامی به همراه 4 هزار نیروی نظامی از ترکیه به آذربایجان حکایت میکنند .

ارمنستان و آذربایجان
ارمنستان و آذربایجان

منبع : خبرگزاری آناتولی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir