شاید شما هم در مورد کلمه هشتگ یا هشتک دچار شک شوید که کدام درست می باشد ، در این مطلب به بررسی این اصطلاح فضای مجازی می‌پردازیم با ما همراه باشید . ( هشتگ یا هشتک ؟ )

هشتگ چیست ؟
هشتگ چیست ؟

معنی هشتگ

هشتگ واژه ای ترکیبی از hash و tag می‌باشد ، hash به معنی « ترکیب کردن » و tag به معنی « برچسب » می‌باشد ، شاید بتوان هشتگ را « برچسب ترکیب کننده » معنی کرد .

هشتگ یکی از اصطلاحات فضای مجازی است که برای افراد فعال در این حوزه بسیار کاربرد دارد .

عبارت های اشتباه : هشتک ، هشدک ، هشدگ …

کاربرد هشتگ چیست ؟

برای درک کاربرد هشتگ باید از مثال استفاده کنیم ، به عنوان مثال ایرانیان در هر روز ده ها هزار مطلب در اینستاگرام منتشر می‌کنند ، اگر شما بخواهید فقط مطالبی را مشاهده کنید که در مورد « خودرو » است می توانید از هشتگ استفاده کنید و با جستجوی #خودرو تمام مطالبی که این هشتگ را دارند به ترتیب جدید به قدیم مشاهده کنید .

فرق هشتگ با جستجوی ساده چیست ؟

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که جستجوی کلمه « خودرو » نیز میتوانست مطالبی که کلمه خودرو در آنها وجود دارد را به ما نشان دهد پس دلیل استفاده از هشتگ چیست ؟

وقتی نویسنده یک مطلب از هشتگ استفاده می‌کند ، تاکید خود بر روی یک واژه یا عبارت را نشان می‌دهد ، شاید کلمه خودرو در متن هایی وجود داشته باشد که اصل مطلب در مورد « خودرو » نیست ، با جستجوی « خودرو » هر متنی که حداقل یک بار کلمه « خودرو » در آنها وجود داشته به عنوان نتیجه جستجو نشان داده خواهد شد .

اما در جستجوی هشتگ مطالبی به شما نشان داده خواهد شد که نویسنده آن با ساخت هشتگ مورد نظر تاکید خود بر آن را نشان داده است .

ساخت هشتگ

برای ساخت هشتگ در شبکه های اجتماعی باید قبل از کلمه مورد نظر علامت # را بدون فاصله قرار داد ، اگر هشتگ مورد نظر از چند کلمه ساخته شده باشد به جای فاصله باید از _ ( آندرلاین ) استفاده کرد .

مثال :

#خودرو

#خودرو_وطنی


تلفظ هشتگهَشتَگ
معنیبرچسب ترکیب کننده
علامت#
شبکه های اجتماعی پشتیبانی کنندهفیس بوک
توییتر
گوگل پلاس
اینستاگرام
تیک تاک
VK
گپ
ایتا
سروش
آی گپ
و…
هشتگ
تلفظ هشتگ
تلفظ هشتگ

تاریخچه هشتگ

هشتگ نخستین بار توسط کریس مسینا در شبکه اجتماعی توئیتر خلق شده است ، مسینا همواره به این موضوع فکر میکرد که چگونه توئیت های مختلف را در دسته بندی های مشخص مشاهده کند و برای یافتن توئیت های مورد نظر مجبور به جستجو های بی دقت نباشد ، به همین دلیل در یک توئیت نوشت :

نظرتون در مورد استفاده از # برای گروه بندی توئیت ها چیست ؟ مثلا #پیام ؟23 اوت 2007

جالب است که توئیتر این پیشنهاد را نپذیرفت ، اما کاربران این شبکه اجتماعی شروع به استفاده از هشتگ کردند و شبکه اجتماعی توئیتر مجبور به پذیرش این موضوع شد .

هشتگ خوب یا بد ؟

هشتگ ها کاربرد های خیلی زیادی دارند ، به عنوان مثال در سال 2010 McDonald با هشتگ #McDStories از مشتری های خود خواست که تجربیات خود در مورد رستوران های مک دونالد را به اشتراک بگذارند .

جالب این است که حجم مطالب منفی و انتقادی آنقدر زیاد بود که مک دونالد مجبور شد این هشتگ را بی اعتبار اعلام کند .

چگونه هشتگ را جستجو کنم ؟

از زمانی که هشتگ توسط شبکه های اجتماعی به رسمیت شناخته شد ، هر هشتگی که به وجود می‌آید به صورت لینک دار و به رنگ آبی یا سرمه ای در متن دیده می‌شود ، برای جستجو هشتگ کافی است بر روی آن ضربه بزنید تا نتیجه جستجوی آن هشتگ را مشاهده کنید .

هشتگ
هشتگ

هشتگ به چه معناست / معنی هشتگ در اینستاگرام / هشتگ 176 چیست

معنی هشتگ عصر جدید / هشتگ های معروف / هشتگ اماده

هشتگ قلب / #هشتک

انتقال کانال تلگرام به شماره دیگر ?

رتبه الکسای سایت من / ساده ترین روش

آموزش ساخت اکولایزر با گوشی

آموزش خالی کردن کش

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.1 تعداد آرا: 10

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir