اجاق گاز به عنوان یکی از اصلی ترین لوازم آشپزخانه به صورت مستمر در معرض آلودگی قرار دارد . تمیز کردن چدن اجاق گاز ها یکی از کار های سخت می باشد که حداقل به صورت ماهیانه باید انجام شود ، در این مقاله با روش های تمیز کردن چدن گاز بیشتر آشنا می‌شویم . ( تمیز کردن چدن گاز / بهترین روش )

تمیز کردن چدن گاز

هشدار : قبل از شروع به تمیز کردن اجاق گاز از سرد بودن قطعات آن اطمینان کسب کنید .

در ادامه با بررسی میزان کثیف بودن و آموزش روش های مختلف ،اقدام به تمیز کردن این قطعات می‌کنیم .

میزان کثیف بودن چدن گاز

میزان کثیف بودن چدن های گاز در انتخاب روش شستشو بسیار تعین کننده می‌باشد :

  • کثیفی کم : اگر چدن های گاز شما به مقدار کمی کثیف می‌باشد . کافی است چدن ها را در یک لگن آب جوش قرار بدهید و صبر کنید آب کمی ولرم شود سپس با یک اسکاچ معمولی چدن ها را بسابید .
  • کثیفی متوسط : اگر با روش فوق چدن ها تمیز نشدند می‌توانید مقداری سرکه و مایع ظریفشویی به آب اضافه کنید و این بار با فرچه یا مسواک کهنه چدن ها را بسابید .
  • کثیفی زیاد : اگر سرکه و مایع ظرفشویی هم نتوانست چدن ها را تمیز کند باید نیم لیتر آمونیاک رقیق شده را در یک کیسه زباله بریزید و چدن ها را در کیسه قرار دهید ، کیسه را به خوبی تکان بدهید تا چدن ها به آمونیاک آغشته شوند پس از یک ساعت با دستکش چدن ها را بردارید و آبکشی کنید .

انواع روش‌های تمیز کردن چدن گاز

برای تمیز کردن چدن گاز روش های زیادی وجود دارد که در ادامه برخی از روش ها را معرفی میکنیم :

انواع روش‌های تمیز کردن چدن گاز
انواع روش‌های تمیز کردن چدن گاز

روش طلایی تمیز کردن چدن گاز

یک روش طلایی برای پاک کردن چدن های گاز وجود دارد که اکثر افراد با آن آشنایی ندارند و آن استفاده از تمیز کننده موتور خودرو می‌باشد ، اسپری های تمیز کننده موتور خودرو بسیار قوی و موثر می‌باشند و قیمت مناسبی دارند .

کافیست اسپری را بر روی تمامی سطوح چدن بزنید و 15 دقیقه صبر کنید تا اثر فوق العاده آن را مشاهده کنید .

آمونیاک و جوش شیرین

ترکیب آمونیاک و جوش شیرین می تواند قویترین پاک کننده برای تمیز کردن چدن گاز می‌باشد ، اما دقت داشته باشید که این محلول گاز تولید می‌کند و بهتر است این کار را در محیط باز استفاده کنید .

نیم لیتر آمونیاک رقیق شده را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنی و بر روی چدن ها اسپری کنید ، دقت داشته باشید در این هنگام از ماسک و دستکش استفاده کنید .

فرچه و آب جوش

با استفاده از آب جوش و فرچه هایی شبیه به مسواک می‌توان چدن گاز را تا حدود زیادی تمیز کرد . این روش اگز به صورت هفتگی انجام شود دیگر میزان کثیفی چدن ها بیش از حد نمی‌شود ، بنابراین توصیه می‌شود با این روش ساده از کثیف شدن چدن گاز خود پیشگیری کنید .

صابون معمولی

اگز چدن گاز صرفا چرب شده است می‌توان یک دستمال خیس را با صابون کفی کرد و بر روی چدن ها کشید تا چربی ها به طور کامل پاک شوند .

سرکه سفید برای تمیز کردن چدن گاز

سرکه سفید به عنوان یک جرم گیر قوی در موارد زیادی کاربرد دارد ، برای استفاده از سرکه سفید جهت تمیز کردن چدن گاز آن را بر روی چدن ها اسپری کنید پس از 15 دقیقه با یک فرچه سطح چدن ها را به خوبی بسابید .

تمیز کردن چدن اجاق گاز
تمیز کردن چدن اجاق گاز

جوش شیرین و لیمو

یک قاشق مربا خوری جوش شیرین را با نصف استکان آبلیمو مخلوط کنید . این مخلوط را بر روی سطح چدن ها بزنید ، برای این کار بهتر است که با استفاده از یک پارچه محلول را به خوبی به تمامی قسمت های چدن برسانید ، پس از 15 تا 20 دقیقه چدن ها را با آب داغ آبکشی کنید .

جوش شیرین و آب اکسیژنه

این روش یکی از قویترین روش ها می‌باشد ، که برای انجام آن باید پودر جوش شیرین را روی چدن های بپاشید سپس آب اکسیژنه را بر روی آنها اسپری کنید.

توجه داشته باشید این کار را در فضای باز انجام دهید زیرا گاز های آزاد شده در این روش برای سلامتی شما مضر می‌باشد .


تمیز کردن چدن گاز / بهترین روش

آموزش تمیز کردن خوشخواب و ضدعفونی کامل

روش پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس

تمیز کردن موزاییک
نحوه تمیز کردن گاز استیل

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 2

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir