اپیلاسیون در سالن می تواند گران باشد. شما می توانید موم شکر را با 3 ماده ساده درست کنید و اپیلاسیون خود را در خانه انجام دهید. تمام آنچه شما نیاز دارید شکر ، آب لیمو و آب است. موم شکری همچنین درد کمتری نسبت به موم داغ سنتی دارد زیرا فولیکول مو را از بین نمی برد ، و این گزینه مناسبی برای افرادی است که پوست حساس دارند. ( طرز تهیه وکس شکری )

طرز تهیه موم شکری
طرز تهیه موم شکری

طرز تهیه وکس شکری در خانه

آموزش درست کردن موم خانگی
آموزش درست کردن موم خانگی

زمان مورد نیاز: 30 دقیقه

مواد مورد نیاز:
1 فنجان (200 گرم) شکر سفید دانه ریز
1/8 فنجان (30 میلی لیتر) آب لیمو (ترجیحا بطری)
1/8 فنجان (30 میلی لیتر) آب گرم

  1. مرحله اول :

    قابلمه ای با اندازه متوسط را روی اجاق گاز قرار دهید. هنگامی که مخلوط را گرم می کنید شروع به حباب زدن می کند و اگر از قابلمه کوچک استفاده کنید ممکن است سرریز شود.

  2. مرحله دوم :

    شکر سفید ، آب لیمو و آب گرم را درون قابلمه بریزید. سپس هم بزنید تا ترکیب شوند. به هیچ عنوان از شکر قهوه ای استفاده نکنید .

  3. مرحله سوم :

    مخلوط را روی حرارت زیاد بگذارید تا جوش بیاید ومرتب هم بزنید. مراقب این مخلوط باشید چون با گرم شدن آن شروع به حباب زدن می کند. مراقب باشید مخلوط نسوزد.زیرا پس از خنک شدن کاملاً جامد می شود و آن را غیرقابل استفاده می کند.

  4. مرحله چهارم:

    دما را به حد متوسط کاهش دهید. هنگامی که مخلوط شروع به جوشیدن کرد ، حرارت را به متوسط تغییر دهید. مرتباً به هم زدن ادامه دهید. شکر باید در این مرحله کاملاً در مایع حل شود.اگر مخلوط همچنان در حرارت متوسط به سرعت حباب می زند آن را کم کنید.

  5. مرحله پنجم:

    وقتی مخلوط قهوه ای طلایی شد قابلمه را از روی حرارت بردارید همچنان که مخلوط داغ است هم بزنید. هنگامی که به یکنواختی صاف رسید و به یک رنگ طلایی تبدیل شد حرارت را خاموش کرده. اگر مانند عسل غلیظ است خیلی خوب است.

  6. مرحله ششم:

    مخلوط را در یک کاسه یا شیشه بریزید و بگذارید به مدت 30 دقیقه خنک شود. برخلاف موم داغ سنتی از موم شکر نباید گرم استفاده شود. آن را در یک کاسه یا شیشه بریزید و حدود 30 دقیقه به آن فرصت دهید تا خنک شود. اگر هنوز احساس می کنید به اندازه کافی خنک نشده است قبل از ادامه کار بگذارید چند دقیقه دیگر خنک شود .

  7. مرحله هفتم:

    مقدار کمی موم را با انگشتان خود جمع کنید. موم باید خنک باشد که بتواند آن را لمس کرد ، بنابراین می توانید از دست خود برای کل مراحل استفاده کنید. مقدار کمی را جمع کنید و با دستان خود موم را به صورت گلوله درآورید. در صورت تمایل می توانید از چوب بستنی استفاده کنید.

  8. مرحله هشتم:

    موم را روی به صورت ورق کوچک روی پوست قرار دهید. حتماً موم را در جهت مخالف رشد مو بمالید . آن را به طور مساوی پخش کنید تا ضخامت آن در حدود 1/4 اینچ (0.6 سانتی متر) برسد.

  9. مرحله نهم:

    با انگشتان خود محکم موم را بگیرید و آن را در جهت مخالف رشد موهای خود بکشید. با استفاده از انگشتان خود می توانید آن را بچرخانید یا بکشید اما این درد را زیاد می کند. بهتر است آن را سریع انجام دهید.در صورت تمایل نوارهای کاغذی را بالای موم بمالید آنها را صاف کنید و به جای خود مخلوط آن را جدا کنید.

  10. مرحله دهم :

    استفاده از موم را در قسمت های کوچک ادامه دهید تا کارتان تمام شود. اگر دوست دارید می توانید از همان قطعه موم 3 تا 4 بار استفاده مجدد کنید. یا می توانید برای هر قسمت از پوست مقدار تازه ای از موم استفاده کنید .
    اگر موم باقیمانده دارید آن را مانند یک ظرف پلاستیکی محکم در یک ظرف ضد هوای بریزید. آن را در یخچال بگذارید و ظرف 4 تا 5 هفته از آن استفاده کنید. قبل از استفاده دوباره آن را گرم کنید.

طرز تهیه وکس شکری

ویدیو آموزش تهیه وکس شکری

مراحل فوق را می‌توانید در ویدیو زیر مشاهده فرمائید :

طرز تهیه وکس شکری

مراحل و نکات بهداشتی مهم در اپیلاسیون موهای زائد

کرم موبر چگونه استفاده می شود؟
 پیرسـینگ (Piercing) 

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 79

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir