اپیلاسیون موهای زائد

یکی از روش های تاثیرگذار در زیبایی که افراد قصد دارند تا با کمک آن انواع موهای زائد را در بدن خود به صورت کامل از بین ببرند، استفاده از اپیلاسیون خواهد بود.

معنی اپیلاسیون چیست ؟

یک واژه فرانسوی است و به معنای از بین رفتن موهای زائد است. در این روش موها باید از ریشه کنده شود. اپیلاسیون بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد است که خود روش‌های مختلف دارد. بند انداختن، الکترولیز و لیزر موهای زائد یکی از روش‌های اپیلاسیون است. روش استفاده از موم، روشی سنتی و معمول است که طرفداران بسیاری دارد.

معمولا وجود موهای زائد در بدن یکی از ابتدایی ترین عوامل در جلوگیری از زیبایی ظاهری بدن خانم ها و حتی آقایان به شمار می رود. از این رو با پیشرفت علم امروز ، استفاده از روش هایی همانند اپیلاسیون، استفاده از انواع لیزر و . . . در زمره ی پرکاربردترین ها قرار می گیرد. در هر صورت به دلیل نوع عمل مربوط به آن نیاز است تا روش هایی برای پیشگیری از انتقال هر نوع بیماری عفونی مدنظر قرار گیرد. با ما همراه باشید تا در ادامه به اصول اولیه بهداشتی در زمان انجام اپیلاسیون اشاره نماییم.

اپیلاسیون چیست
اپیلاسیون چیست

عمده ترین معضل در انجام اپیلاسیون تمیز نبودن وسایل مورد استفاده خواهد بود. معمولا انجام این کار در برخی از سالن هایی که نمی شناسید می تواند به راهی برای انتقال بیماری های عفونی تبدیل شود. هرچه تعداد وسایل استریل کمتر و وسایل غیر استریل بیشتر شود ، فردی که این کار را انجام می دهد سود بیشتری خواهد بود. اما تنها ضرر کننده شما هستید که سلامتی بدن خود را به شدت به خطر انداخته اید.

اپیلاسیون صورت
اپیلاسیون صورت

عموما مردم با شنیدن ارزان بودن خدمات مربوط به اپیلاسیوون در یک سالن آرایشی به همان جا مراجعه می کنند ، اما پیش از مراجعه این سؤال را از خود نمی پرسند که چرا ارزان تر است؟! کم تر بودن وسایل استریل و به اصطلاح یکبارمصرف و هزینه برای خرید آنها عاملی مهم در کاهش قیمت ها خواهد بود. یعنی هزینه اولیه فرد کم بوده و تنها از شما به عنوان یک مشتری مبلغی را دریافت می کند اما خدمات خاص مربوط به شما را انجام نمی دهد.

شرایط بهداشتی سالن اپیلاسیون

افرادی هستند که برای اولین بار جهت انجام اپیلاسیون به سالن ها مراجعه می کنند و هیچ اطلاعاتی هم از این کار ندارند. برخی از افراد هم هستند که بدون داشتن اطلاعات ترسی بی دلیل دارند و به همین دلیل تمایلی برای حضور ندارند. اما این افراد هم می توانند با بالابردن آگاهی خود در رابطه با چنین فعالیتی به شیوه ای درست تر با آن برخورد کنند و بدن خود را از انواع بیماریها نجات دهند. سعی کنید تا در ابتدایی ترین گام سالن آرایشی که انتخاب می کنید از نظر بهداشتی مورد تأیید دوستان شما باشد.

در هر بار اپیلاسیون موادی کاربرد دارند ، بنابراین اطمینان از خوب بودن این مواد و استریل بودن ابزارهای کار در اولویت بعدی قرار دارد. پارچه هایی که در این سالن ها قرار دارند و برای چندین بار از آنها استفاده می شود به عنوان عاملی برای انتقال انواع بیماریهای باکتریایی بخصوص بیماریهای قارچی خواهند بود. گاها علائمی همانند خارش و حساسیت های آلرژیکی و زخم ها پیرو استفاده از این پارچه ها در پوست های حساس ایجاد خواهد شد.

حتما به این موضوع دقت کنید که پارچه های موجود تنها برای یک فرد استفاده شود و پس از آن به سطح زباله منتقل شود. متأسفانه در برخی از سالن هایی که خدمات خود را در پایین ترین قیمت ارائه می دهند و حتی تعداد بالایی از مشتریان هم به آنجا مراجعه می کنند این کار را انجام داده و پارچه ها را می شویند یا ضد عفونی می کنند. این کار فایده ای نداشته و تنها استفاده از پارچه یکبارمصرف کمک کننده خواهد بود.

انتقال عفونت های واگیردار و بیماری های مقاربتی با اپیلاسیون

 امروزه اپیلاسیون موهای ناحیه تناسلی در جامعه ما مثل بسیاری دیگر از جوامع رواج پیدا کرده است. عدم اطلاع از عوارض این اقدام، ممکن است نتایج فاجعه باری برای انجام دهنده آن به همراه داشته باشد.  اگر در حین اپیلاسیون حتی به اندازه سرسوزن پوست زخم شود از همان محل ویروس HIV یا HPV (عامل زگیل تناسلی) به راحتی وارد بدن خواهد شد.

خطر انتقال بیماریهای آمیزشی که سردسته آنها ویروس زگیل تناسلی است که عامل اصلی سرطان دهانه رحم در خانمها بوده و ابتلا به ویروس درمان ندارد. عفونتهای باکتریائی پوست مثل عفونت ریشه های مو که سبب ایجاد دملهای چرکی شده و پس از بهبود جای آنها بصورت نکات فرورفته باقی می ماند.

در اپیلاسیون به روش لیزر در بخار حاصل از لیزر 300 ماده شیمیائی وجود دارند که ثابت شده است، تعدادی از این مواد مثل بنزن و تولوئن برای سلامتی انسانها مضر هستند. ثابت شده است که با لیزر کردن موها، مواد موتاژن (موادیکه سبب جهش ژنی میشوند) وارد مو ها می شوند. اپیلاسیون موهای زائد با اپیلاسیون موهای طبیعی بدن فرق می کند و پزشکان توصیه می کنند که حتی هر موی زائدی نیاز به اپیلاسیون ندارد.


مجهز بودن فرد به مدرک معتبر

معمولا برای هر نوع خدماتی که در سالن آرایشی انجام می شود فرد دوره ای خواهد دید. این دوره در مرحله ی اول نشان دهنده خبره بودن یک فرد در انجام کارهای خود خواهد بود ، اما در مرحله ی دیگر یکی از مدارک معتبر کارت بهداشت بوده که در هر دوره با انجام آزمایش های انگلی و . . . این کارت به تأیید می رسد. بنابراین سلامت فردی وی هم در این زمان مشخص خواهد شد. این فرد در صورتی که علائمی از نظر بیماریهای پوستی همچون زگیل بر روی بدن خود داشته باشد توسط بازرس بهداشت تا بهبودی کامل ممنوع از کار خواهد بود.

لوازم کاملا استریل

شرایط بهداشتی سالن اپیلاسیون
شرایط بهداشتی سالن اپیلاسیون

برخی افرادی که اپیلاسیون انجام می‌دهند برای رضایت مشتری از کارشان موهایی که با موم کنده نشده را با موچین می‌کنند، دقت داشته باشید موچین حتما استریل شده باشد و از شخصی که اپیلاسیون انجام می‌دهد بخواهید که موچین را جلوی چشم خودتان با الکل و پنبه بخوبی تمیز کند.

دمپایی و حوله یادت نره!

بعد از اپیلاسیون با موم داغ باید در حمام سالن اپیلاسیون خودتان را بشویید و برای این‌کار هم مجبور هستید دمپایی به پا کنید پس حتما دمپایی با خودتان ببرید چرا که سالن اپیلاسیون مثل استخر حوضچه کلر ندارد و دمپایی خیس که هزار و یک نفر آن را به پا می‌کنند، می‌تواند عامل انتقال بیماری‌هایی مثل قارچ و زگیل باشد. بردن حوله شخصی یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید برخی سالن‌ها به شما پیشنهاد می‌کنند از حوله آنها استفاده کنید و ادعا می‌کنند حوله را ضدعفونی کرده‌اند، تحت هیچ شرایطی گول این حرف‌ها را نخورید چرا که این حوله می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های پوستی شود.


درجه دمایی موم داغ شده در اپیلاسیون

برای انجام اپیلاسیون موم مورد استفاده قرار دارد که باید در ظرفی یکبارمصرف داغ شود. باید این موم پس از داغ شدن حتما کمی سرد شود و سپس بر روی پوست قرار گیرد. در غیر این صورت سبب سوختگی محل مورد نظر خواهد شد. ظرف مربوطه و همچنین کاردک یا همان چوب بستنی هم باید به صورت یکبار مصرف باشد و دور ریخته شوند. در صورتی که پس از برداشت موم ها موهایی بر روی بدن باقی بماند باید با استفاده از موچین هایی که توسط الکل یا چراغ نفتی ضد عفونی می شوند از پوست بیرون کشیده شود.

اپیلاسیون
اپیلاسیون

بیماریهای قابل انتقال در سالن های اپیلاسیون

بیماری هایی که در این سالن ها منتقل می شوند عموماَ از نوع قارچی یا باکتریایی همچون زگیل، زردزخم، تبخال و . . . خواهد بود.


نقش موهای ناحیه تناسلی در زندگی فرد چیست؟

یک سد در مقابل ورود میکرواگانیسمها به بدن هستند. کنترل درجه حرارت بدن به این صورت که موها با گرفتن درجه حرارت محیط اطراف به خود، اتلاف گرما را کاهش می دهند. از سائیدگی و زخم شدن پوست محافظت می کنند. هر گونه سائیدگی و از بین رفتن یا زخم شدن پوست ناحیه تناسلی محلی برای ورود باکتری و ویروسها می باشد.


تفاوت اپیلاسیون دائم یا معمولی چیست ؟

در اپیلاسیون دائم از موم دائم استفاده می‌کنند که قیمتی بیشتر از موم‌های معمولی دارد. موم دائم معمولا گیاهی است و اصلی‌ترین شاخصه این موم قدرت چسبندگی بسیار بالای آن است. همین قدرت چسبندگی باعث می‌شود تا تمام موهای بدن حتی موهای خیلی ریز به طور کامل از ریشه جدا شوند.
ریشه کن شدن مو های بدن باعث می‌شود تا سرعت مجدد رشد آن‌ ها بسیار کند شود ولی این موم قادر نیست تا رشد آن‌ ها را متوقف کند. با این حال این موم قادر است بسیار بسار خوبی رو مو های بسیار ریز بدن داشته باشد و آن‌ ها را از ریشه جدا کند.

چگونه درد اپیلاسیون را کم کنیم ؟

از آن‌جایی که این روش برای برخی از افراد با درد بسیاری همراه است، از راه‌های کاهش درد استفاده کنید. قبل از انجام آن قرص ایبوپروفن استفاده کنید یا می‌توانید نیم ساعت قبل از انجام اپیلاسیون کمپرس سرد را روی ناحیه مورد نظر قرار داده تا از درد را به مقدار قابل توجهی کمتر کنید.

اندازه مو ها برای اپیلاسیون چه مقدار باید باشد ؟

بهترین نتیجه اپیلاسیون زمانی به دست می‌آید که ارتفاع موهای زائد به ۸ تا ۱۵ میلیمتر برسد. اگر موهای شما از این مقدار کوتاه‌تر است، اقدام به انجام اپیلاسیون نکنید.

موم شکلاتی چیست ؟

کسانی که پوست حساس دارند باید از این نوع موم استفاده کنند. این نوع موم برای هر نوع مویی قابل استفاده است . این نوع موم معمولا حاوی عصاره گیاه کاکائو، روغن لوبیا و روغن آفتابگردان می باشد و به نرمی پوست کمک می‌کنند. موم شکلاتی حاوی مقادیر قابل توجه ای از کلسیم، آهن و ویتامین‌ هایی مانند D،C،E و ویتامین B1 است که باعث مرطوب ماندن پوست پس از اپیلاسیون می‌شود. موم شکلاتی چیست ؟

موم توت فرنگی چیست ؟

این نوع موم حاوی اسید آلفا هیدروکسی است که در میوه‌ها یافت می‌شود. این اسید می‌تواند پوست شما را روشن‌تر کند. موم توت فرنگی قادر است تا هر نوعی مویی را از بین ببرد.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.4 تعداد آرا: 35

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir