فوت و فن یک خورشت خوش طعم و جا افتاده

برای دستیابی به طعم و مزه مناسب در یک خورشت باید به نکات زیادی توجه داشت ، در این مطلب نکات اصلی و مهم برای دست یابی به یک خورشت جا افتاده را برای شما عزیزان قرار داده ایم .

پیاز سرخ کرده

پیاز یکی از مواد غذایی است که تقریباَ در تمام خورشت ها مورد استفاده قرار میگیرد ولی باید توجه داشته باشیم که یکی از رازهای خوشمزگی خورشت چگونگی تهیه آن است برای پیاز داغ بایستی ابتدا پیاز را به شکل خلالهای نازک برش بزنیم و در روغن داغ بخوبی سرخ کنیم تا برشته و طلایی شود درست انجام دادن این مرحله تأثیر زیادی در مزهٔ غذای شما دارد و اینکار نباید با عجله و زیاد کردن شعله همراه باشد .

زمان کافی

برای پختن گوشت باید از حرارت ملایم استفاده کنیم و حداقل سه ساعت زمان نیاز دارد زیرا در این فاصله طعم آن بخوبی در خورشت آزاد شده و به آن قوام میبخشد و در عین حال باید مراقب باشید گوشت به حدی پخته نشود که بافت آن متلاشی شده و له شود .

هم نزدن

در مدتی که خورشت روی حرارت است از همزدن مداوم آن پرهیز کنید چوت باعث تأخیر در جا افتادن آن میشود .

تفت دادن رب گوجه

در بسیاری از انواع خورشت های ایرانی رب گوجه فرنگی استفاده میشود یکی از راهکارها این است که حتماَ رب را قبل از ریختن در غذا بخوبی تفت دهیم اینکار موجب خوشرنگ و خوش طعم شدن رب گوجه خواهد شد .

تفت دادن رب گوجه
تفت دادن رب گوجه

چاشنی ها

مرحله بعدی اضافه کردن چاشنی خورشت است که باید دقت کنید ترشی ؛ نمک و ادویه غذا را در بیست دقیقه آخر پخت به آن اضافه کرده و اجازه دهیم طعم مواد بخورد هم برود و به اصطلاح مزه دار شود .

ادویه ها
ادویه ها

مقدار آب مناسب

آب خورشت را از ابتدا به اندازه کافی در ظرف بریزید که مجبور نشوید در حین پخت آب اضافه کرده و باعث بر هم خوردن فرایند پخت و از جوش افتادن آن شود .

غلظت مناسب

خورشتی که خوب عمل آمده و به قوام رسیده باشد دارای آب غلیظ بوده و مواد آن بخوبی پخته شده است و هنگام صرف غذا زمانی که روی پلو ریخته میشود کف بشقاب ته نشین نشده و رقیق نیست ‌.

غلظت خورشت
غلظت خورشت

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 1

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir