کانال خبری «صابرین‌نیوز» از انهدام یک کاروان متعلق به نظامیان تروریست آمریکا خبر داد.

این کانال گزارش داد که این کاروان حامل تجهیزات لجستیک آمریکا بوده، در در منطقه «السماوه» در استان المثنی واقع در جنوب عراق، منهدم شده است.

در همین ارتباط، یک منبع امنیتی به شبکه خبری السومریه گفت که این حادثه به خاطر انفجار یک بسته انفجاری بوده که در مسیر بین‌المللی السماوه کار گذاشته شده بود. ( انهدام سه کاروان متعلق به تروریستهای آمریکایی )

خسارات وارد شده به کاروان های آمریکا

وی که نخواست نامش فاش شود، خبر داد که «این انفجار کشته و زخمی در پی نداشته است، ولی باعث آسیب رسیدن به خودروهای این کاروان شده است».

یک منبع امنیتی دیگر نیز از یک انفجار دیگر در مسیر کاروان وابسته به ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در جنوب عراق خبر داد.

این منبع به السومریه گفت که این انفجار در مسیر بین‌المللی واقع در استان «الدیوانیه» رخ داده است.

وی تأکید کرد، یک بسته انفجاری در مسیر کاروان حامل تجهیزات لجستیک آمریکا در الدیوانیه منفجر شد که در پی آن، یک راننده زخمی و به خودروهای کاروان نیز آسیب وارد شد.

این در حالی است که صابرین نیوز اعلام کرد امروز سه انفجار در مسیر کاروانهای آمریکایی در استانهای الدیوانیه، ذی قار و المثنی رخ داده است.

این کانال به نقل از منابع ویژه خبر داد که گروه «قاصم الجبارین» این سه کاروان آمریکا را در استانهای عراقی هدف قرار داده و هدف آن، «تحمیل محاصره اقتصادی بر ارتش آمریکای اشغالگر است».

شبکه خبری المیادین هم خبر داد که علاوه بر انفجار در المثنی، دو انفجار دیگر هم در استانهای ذی قار و الدیوانیه رخ داده است.

منابع عراقی ۲۰ آذر ماه نیز اعلام کردند که یک کاروان ائتلاف آمریکایی که از کویت راهی مرکز عراق بود در السماوه  هدف حمله انفجار قرار گرفت.

به گفته این منابع، دو کامیون ائتلاف آمریکایی در جاده السماوه صدمه دیده و از کار افتادند. گروه «قاصم الجبارین» نیز مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت. برخی منابع داخلی عراق نیز گفتند که انفجارها از طریق بمب کنار جاده‌ای صورت گرفت.

«جینی کارینیان» فرمانده نیروهای ائتلاف ناتو در عراق اخیرا در همایشی که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفته بود که نیروهای این ائتلاف شاید به بهانه «فعال‌سازی برنامه اصلاحاتی و نظام دفاعی و امنیتی» پنج سال دیگر در عراق بماند.

آینده خونین در انتظار آمریکا

در همین حال گروه «اصحاب الکهف» نیز اعلام کرد که در صورت ناتوانی دولت بغداد در استفاده از فرصت اهدایی گروه‌های مقاومت برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی، حملات بیشتری را به پایگاههای آمریکایی در الظفره تا عین الاسد و الحریر انجام خواهد داد.

فارس / انهدام سه کاروان متعلق به تروریستهای آمریکایی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 2

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir