شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی صبح امروز به دلیل نقض پروتکل‌های زیست ‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد. ( توقیف نفتکش کره جنوبی توسط سپاه )

این شناور از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم بمبئی در هند بود که در خلیج فارس به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توقیف شد.

این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل 7هزار و 200 تن اتانول بوده است.

خدمه‌های این شناور از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند.

این شناور که پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهد شد.

توقیف این شناور به درخواست اداره بنادر و کشتیرانی و با حکم داداستانی استان هرمزگان در ساعت 10 صبح پانزدهم دی ماه انجام شد.

توقیف نفتکش کره جنوبی توسط سپاه
توقیف نفتکش کره جنوبی توسط سپاه

شرح ماجرا

اسماعیل مکی‌زاده ( معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ) عصر امروز در توضیحاتی درباره توقیف کشتی کره‌ای در آبهای خلیج فارس اظهار کرد: تانکر ویژه حمل مواد شیمیایی و نفتی کشتی کره ای با نام HANKUK CHEMI مقارن ساعت ۱۰صبح امروز دوشنبه ۱۵ دی ماه ۹۹ در ۱۱ مایلی جزیره تنب بزرگ در مسیر بندر الجبیل عربستان به سمت فجیره امارات اقدام به ایجاد آلودگی دریایی کرد.

وی افزود: یگان عبوری گشت نیروی دریایی سپاه که متوجه این تخلف می‌شوند، به این کشتی اخطار داده اما شناور مذکور بدون توجه به اخطار‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهد.

به گفته معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، وی افزود: در نهایت این شناور به دستور مرجع قضایی استان توقیف و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم، به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت شده است که نتایج بررسی‌ها با توجه به ضوابط و مقررات دریایی و قضایی اعلام خواهد شد.

بازداشت ادمین کانال عیان نیوز توسط سپاه

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 1

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir