حتما برای شما هم پیش آمده است کلمه پادمان را بشنوید یا مشاهده کرده باشید و از معنی دقیق آن مطلع نباشید ، در این مطلب معنی دقیق این کلمه را مرور میکنیم . ( پادمان یعنی چه ? )

واژه پادمان از ریشه فعل « پاییدن » می‌باشد و معنای آن حراست و نظارت کردن است . این واژه بیشتر در مسائل حقوقی و مقرارت بین المللی کاربرد دارد .

معنی پادمان
معنی پادمان

معنی پادمان

پادمان (safeguard) در زبان فارسی به معنی نظارت و حراست نمودن از چیزی است . این واژه برای ایرانی ها بیشتر با موضوع نظارت های سازمان انرژی اتمی گره خورده است .

پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA safeguards‎) یک سیستم بازرسی و تأیید استفاده صلح آمیز مواد هسته‌ای به عنوان بخشی از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) است که تحت نظارت سازمان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای قرار دارد .

پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

پادمان در تجارت

پادمان یا حفاظت درتجارت بین‌الملل، محدودیتی برای تجارت خارجی یا توسعه اقتصادی برای حفاظت از جوامع از آسیب‌های توسعه داخلی یا صنایع خانگی از رقابت خارجی است.

گاها یکی از اعضای سازمان تجارت جهانی برای محافظت از صنایع ملی خود از آسیب یا آسیب احتمالی، کارهایی مانند محدودسازی موقت واردات یک محصول انجام دهد.

در چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم، پادمان‌هایی در نظر گرفته شده‌اند تا از مردم بومی و دیگر جوامع محلی با دانش سنتی منابع طبیعی محافظت کنند تا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از جنگل‌زدایی و تخریب جنگل‌ها کمک کنند.

پادمان اداری

انواع روش‌های حفاظتی طراحی‌شده برای پاسداری از محرمانگی و صحت و دسترس‌پذیری اطلاعات .

پادمان یعنی چه ?


تلفظ پادمان

تلفظ پادمان
کلمه : پادمان
اشتباه تایپی : ~hnlhk
پادمان به انگلیسی :Safeguards
واژه پادمان

مطالب پیشنهادی

تبرئه یعنی چه ?

مثابه یعنی چه ?

قوه قاهره یعنی چه ?

مستطاب یعنی چه ?

استرداد یعنی چه ?

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.5 تعداد آرا: 44

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir