دلار آمریکا به عنوان رایج ترین ارز جهان در قالب اسکناس های متعددی چاپ شده است ، با وجود اینکه امروزه با ارزش ترین اسکناس دلار که چاپ می‌شود 100 دلاری می‌باشد اما در گذشته آمریکایی ها چندین مرتبه اسکناس های درشت تری را چاپ کرده اند و هنوز این اسکناس ها در میان مردم جهان دست به دست می‌شوند . در این مطلب با اسکناس های درشت آمریکایی بیشتر آشنا می‌شویم . ( اسکناس یک میلیون دلاری )

اسکناس هزار دلاری

یک سال پس از جنگ جهانی دوم ( 1946 ) آمریکایی ها که خود را حاکم مطلق جهان میدانستند با چاپ اسکناس های هزار دلاری با ارزش ترین اسکناس جهان را رونمایی کردند تا قدرت اقتصادی خود را به رخ جهانیان بکشند .

استفاده از این اسکناس در زندگی روزمره بسیار سخت بود علاوه بر این حمل و نگهداری از آن می‌توانست جرم و جنایت را افزایش بدهد به همین دلایل بود که 23 سال بعد ریچارد نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1969 فرمان جمع آوری این اسکناس ها را صادر کرد . اما هنوز با گذشت چندین دهه از آن فرمان هنوز اسکناس های هزار دلاری در دست مردم باقی مانده است .

اسکناس های هزار دلاری باقی مانده اکنون 3 تا 12 برابر ارزش نوشته شده روی خود معامله میشوند یعنی برای خرید یک اسکناس هزار دلاری حداقل باید 3 هزار دلار پرداخت کرد .

اسکناس ۱۰۰۰ دلاری با تصویر گروور کلولند انتشار یافت. در ۳۰ می ۲۰۰۹ هنوز ۱۶۵٬۳۷۲ قطعه اسکناس ۱۰۰۰ دلاری در چرخه اقتصادی آمریکا در جریان می‌باشد . مبادلات اینگونه اسکناس‌ها در حال حاضر ممنوع می‌باشد و در صورت مشاهده توسط دولت با جریمه و ضبط اسکناس ها روبرو می‌شود .

اسکناس هزار دلاری
اسکناس هزار دلاری

اسکناس 500 دلاری

در سال های 1928 تا 1934 دولت آمریکا برای راحت کردن معاملات بزرگ و نقل و انتقال بین بانکی اسکناس 500 دلاری را با تصویر ویلیام مک کینلی چاپ کرد .

این اسکناس به ندرت یافت می‌شود و صرفا در مجموعه کلکسیونرهای بزرگ دیده می‌شود .

اسکناس 500 دلاری
اسکناس 500 دلاری

اسکناس ده هزار دلاری

اسکناس های ده هزار دلاری در حدود سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۵۰ عرضه شد . اما به دلیل مشکلاتی که در مورد هزار دلاری ذکر شد این اسکناس هم از رده خارج شد .

مشکل دیگری که اسکناس های ده هزار داشتند ، آسان کردن پولشویی و معامله های غیرقانونی بود . خلافکار هایی که تمایل نداشتند پول خود را در بانک نگهداری کنند علاقه زیادی به اسکناس ده هزار دلاری داشتند زیرا جای کمی را اشغال میکرد و نگهداری از آن آسان تر بود .

اسکناس های ده هزار دلاری اکنون 3 تا 14 برابر قیمت خود معامله می‌شوند ، گفته می‌شود که فقط 342 عدد از این اسکناس ها در دست مردم باقی مانده است .

اسکناس صد هزار دلاری

اسکناس صد هزار دلاری در نوع گلد سرتیفیکیت در سال ۱۹۳۴ منتشر شد . این اسکناس با تصویر وودرو ویلسون بر روی آن و عبارت ۱۰۰٬۰۰۰ دلار بر پشت طلایی رنگ اسکناس ظاهر گردید.

یک قطعه از این اسکناس جهت نمایش عموم در موزه اسمیتسونین آمریکا نگهداری می‌شود. نگهداری از این اسکناس در آمریکا جرم است .

اسکناس های یک میلیون دلاری

این اسکناس هرگز توسط دولت آمریکا چاپ نشده است و فقط طرح آن برای مدتی مطرح شده بود ، امروزه اسکناس های نمادین با تصویر مجسمه آزادی با قیمتی کمتر از 1 دلار فروخته میشود که روی آنها رقم یک میلیون دلار نقش بسته است و صرفا برای علاقه مندان به آن ارزش دارد .

اسکناس های یک میلیون دلاری
اسکناس های یک میلیون دلاری

مطالب پیشنهادی

میلیون یا ملیون ?

یک میلیارد برابر است با چند تا یک میلیون ?

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 347

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir