مسعود صفدری یکی از اعضای بلند پایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در 19 اسفند 1399 به لیست تحریم های امریکا اضافه شد .

مسعود صفدری

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده دو ایرانی عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به اتهام شکنجه تحریم کرده است.

در این بیانیه امده است:

“من اعلام می کنم که علی همتیان و مسعود صفدری در لیست بازرسان سپاه گنجانده شده اند … به دلیل دست داشتن آنها در نقض شدید حقوق بشر، یعنی شکنجه و رفتار بیرحمانه غیرانسانی یا تحقیرآمیز با زندانیان سیاسی و زندانیان بازداشت شده در جریان اعتراضات در ایران در سال 2019 و 2020 تحریم می شوند”.

این تحریم ها ممنوعیت ورود این شهروندان ایرانی به ایالات متحده را شامل می شود.

دولت امریکا با وجود اثبات جنایت های محمد بن سلمان و سیستم پادشاهی عربستان ، هنوز از تحریم این شخص و سیستم پادشاهی آن کشور خودداری کرده است .

اقدامات بایدن ضد ایران

دولت بایدن چند روز پیشتر هم در نامه‌ای به روسای مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را تمدید کرد.

در بیانیه بایدن آمده بود: «اقدامات و سیاست‌های حکومت ایران، همچنان تهدیدی غیرمعمول و فوق‌العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده به شمار می‌آیند.»

او سپس خاطرنشان کرد: «بنا به این دلایل تشخیص من این است که لازم است وضعیت اضطرار ملی اعلام شده در فرمان اجرایی شماره ۱۲۹۵۷ در قبال ایران ادامه یافته و تحریم‌های جامع وضع‌شده علیه ایران برای رسیدگی به این تهدید حفظ شوند.»

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دولت‌های مختلف آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف علیه تهران وضع کرده و جنگ اقتصادی با این کشور را در دستور کار قرار داده‌اند.واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن، از جمله ایران به شمار می‌رود.  

یکی از مهم‌ترین اهداف و محورهای فعالیت «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را هدایت جنگ اقتصادی علیه ایران، ضربه زدن به گروه‌های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام مالی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشورهای ناهمسو با واشنگتن تشکیل می‌دهند. 

«سی‌ان‌ان» در گزارشی در سال ۲۰۱۰ «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را «اتاق جنگ ساکت» علیه ایران توصیف کرده و درباره آن نوشته بود: «آنها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند.» «سی‌ان‌ان» نوشته فعالیت‌های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می‌شوند.

عکس پروفایل سردار حاجی زاده

فارس

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.2 تعداد آرا: 5

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir