بیانیه سلب مسئولیت یا فراغت نامه یک متن حقوقی است که فرد یا شرکت در مورد کالا یا خدمات خود اعلام میکند تا از خطرات و خسارات احتمالی مصون بماند . نگارش این متن ظرافت های حقوقی دارد به همین دلیل در این مقاله تعدادی از متون رفع مسئولیت یا سلب مسئولیت را مرور میکنیم .

سلب مسئولیت حقوقی
سلب مسئولیت حقوقی

نمونه متن سلب مسئولیت

این متن برای سلب مسئولیت یک شرکت نسبت به کارمند هایش مناسب می‌باشد :

اینجانب …… متعهد می‌شوم :

  1. مسئولیت حفظ و نگهداری از نام کاربری و کلمه عبور بعهده اینجانب می‌باشد و از ارائه رمز عبور به دیگران در هر شرایطی خودداری نمایم.
  2. جهت مکاتبات طبقه بندی اداری از خدمات پست الکترونیک عمومی نظیر yahoo ، Gmail ، Hotmail و سایر سرویس های موبایل محور و پیام رسان نظیر Viber ، Talk و Telegram و امثالهم استفاده ننمایم.
  3. استفاده از فیلتر شکن، VPN و نظایر آن جهت دسترسی به سایت ها از فضای مجازی اداری ممنوع بوده قانون جرائم و مجازات رایانهای (ماده 6 و از بررسی اطلاعات سایر همکاران خودداری نمایم.)
  4. در صورت داشتن وبلاگ و یا وبسایت شخصی و نظایر آن از بروز رسانی آنها در محیط اداری خودداری نمایم.
  5. از اتصال ابزارهای ذخیره ساز اطلاعات نظیر  (فلش، فلاپی، هارد اکسترنال و …) بدون مجوز، به رایانه های حاوی اطلاعات اداری خودداری نمایم.
  6. از قراردادن اطلاعات شخصی از قبیل فیلم، عکس و … برروی رایانه های اداری خودداری نمایم.
  7. در صورت مشاهده هرگونه رخداد مشکوک نظیر سرقت رایانه، نفوذ و … مراتب را در اسرع وقت به حراست منعکس نمایم.
  8. در صورت عدم رعایت موارد فوق الذکر و اثبات قصور و همچنین افشای اطلاعات محرمانه سازمان به دیگران و نظایر آن اینجانب مسئولیت آنرا پذیرفته و سازمان مختار است به هر طریق ممکن نسبت به وصول آن اقدام نماید و بدینوسیله حق هرگونه اعتراض در خصوص اقدامات سازمان را از خود سلب میکنم .

نمونه متن سلب مسئولیت سایت

  1. علی رغم این که اطلاعات منتشر شده در وب سایت ما با حفظ حسن نیت تهیه شده است، اما ممکن است در اطلاعات ارسالی به هر دلیلی اشتباه رخ داده باشد .
  2. ما تمام اقدامات احتیاطی را برای محافظت از وب سایت در قبال ویروس ها انجام می دهیم، اما اطمینان نداریم که تمامی اطلاعات، نرم افزارها و یا سایر مطالب قابل دسترس از طریق صفحات وب، عاری از ویروس ها، کرم ها، تروجان و دیگر بد افزارها باشد. به همین جهت حفاظت کاربر در مقابل موارد ذکر شده بر عهده خود او می‌باشد .
  3. کاربران مجاز نیستند محتوای موجود در سایت را با مقاصد تجاری و حتی غیر تجاری بازنشر بدهند . هر گونه کپی برداری از محتوای وب سایت پیگرد قانونی خواهد داشت .
  4. وب سایت ما ممکن است در راستای مطابقت عملکردش با قوانین و مقررات کشور اطلاعات کاربر را در جریان رسیدگی قضایی و تنها در پاسخ به دستور مراجع قضایی ذی‌صلاح در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار دهد.
  5. وب سایت ما به اشخاص ثالثی که به نحوی در ارائه خدمات با ما همکاری می‌کنند یا وابسته به ما هستند، تنها در چارچوب قوانین کشور اجازه استفاده و پردازش اطلاعات شخصی شما را می‌دهد.

مطالب پیشنهادی

نمونه قرارداد طراحی وب سایت

نمونه قرارداد مدیریت شرکت

نمونه قرارداد مدیریت وب سایت

اثر اسقاط و سلب حقوق مدنی از خود

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.4 تعداد آرا: 7

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir