شاید شما هم در مورد نوشتن پرتال یا پورتال دچار شک شوید که کدام املا درست می باشد، در این مطلب املای این واژه را بررسی میکنیم تا در هر مورد از املای صحیح استفاده کنیم .

املای صحیح این واژه « پرتال » می‌باشد و نوشتن آن به صورت « پورتال » نادرست است.

با توجه به تلفظ واژه portal واضح است « پرتال » درست و « پورتال » اشتباه می‌باشد. میزان جستجوی کاربران گوگل نشان میدهد که متاسفانه این دو شیوه نوشتن تقریبا برابر با هم مورد استفاده قرار میگیرد.

پورتال صحیح است یا پورتال
پورتال صحیح است یا پورتال

پرتال یعنی چه ?

پورتال portal در لغت به معنی: باب، مدخل یا دروازه می‌باشد. آنچه در میان مردم ما پرتال گفته می‌شود در اصل Web Portal است. پرتال به سایت های اینترنتی گفته می‌شود که مخاطبین آن افراد بخصوصی هستند و اطلاعات طبقه بندی شده و به صورت محدود به آنها داده میشود.

مثلا پورتال دانشگاه ها، پرتال سازمان تامین اجتماعی و…

پرتال یعنی چه
پرتال یعنی چه
آوا:/ˈpɔː.təl/
/ˈpɔːr.t̬əl/
اشتباه تایپی:\vjhg
\,vjhg
پرتال در حل جدول:درگاه اینترنتی
سایت سازمانی
پرتال یعنی چه ?

تلفظ پرتال:

تلفظ پرتال

تفاوت پرتال با سایت

هر پرتال یک سایت اینترنتی هست اما آنچه عموما تفاوت پرتال و سایت را مشخص میکند این است که سایت ها اطلاعات خود را به عموم مردم نشان میدهند اما یک پرتال عمده اطلاعات خود را صرفا با داشتن نام کاربری و رمز به مخاطب مشخص خود نمایش میدهد.

معنی portal 

a website or page on the internet that allows people, especially a group of people who are interested in a particular subject, to get usefulinformation and to find other websites : A number of large access providers offer portals to the Web for their own users.There are a huge number of knit and crochet resources online, from trade association portals to blogs.cambridge

مطالب پیشنهادی

پرتال یا پورتال ?

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 127

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir