قرارداد استخدام نیرو یکی از مواردی است که هر شرکت ، کارگاه یا کارخانه به آن نیاز دارد تا در زمان به کارگیری نیرو های جدید ، به صورت رسمی و قانونی رابطه کارفرما، کارگر و کارمند مشخص شود و از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری شود . در این مقاله نمونه متن یک قرارداد استخدام به صورت کامل برای شما عزیزان قرار داده شده است و در آخر 4 نمونه دیگر به صورت فایل word و pdf نیز برای دانلود اضافه گردید .

قرارداد استخدام
قرارداد استخدام

قرارداد كار (استخدام)

اين قرارداد به موجب ماده (10) قانون كار جمهوري اسلامي ايران بين كارفرما /نماينده قانوني كارفرما و كارگر منعقد مي شود.

1)مشخصات طرفين: كارفرما/ نماينده قانوني كارفرما
آقاي/خانم/شركت ……….. فرزند ……….. شماره شناسنامه/شماره ثبت: ……….. به نشاني……….. و كارگر آقاي/خانم ……….. فرزند ……….. متولد……….. شماره شناسنامه……….. شماره ملي …………… ميزان تحصيلات ………… نوع و ميزان مهرات: ……….. به نشاني ……………… منعقد مي گردد.

2) نوع قرارداد دائم□ موقت□ كار معين□

3) نوع كار يا حرفه يا حجم كار يا وظيفه اي كه كارگر به آن اشتغال مي‌‌يابد: ………………..

4) محل انجام كار : …………

5)تاريخ انعقاد قرارداد : …………

6) مدت قرارداد : …………

7) ساعت كار : …………
ميزان ساعت كار و ساعت شروع و پايان آن با توافق طرفين تعيين مي‌گردد، ساعت كار نمي تواند بيش از ميزان مندرج در قانون كار تعيين شود ليكن كمتر از آن مجاز است.

8) حق السعي :

الف) مزد ثابت / مبنا روزانه/ ساعتي ……………………. ريال.
ب) حق مسكن ماهيانه …………………. ريال.
ج) حق اولاد ماهيانه ……………….. ريال.
د) پايه سنوات روزانه………………… ريال.
ه) كمك هزنه اقلام مصرفي خانوار (بن كارگري)ماهيانه ……………. ريال.
و) ساير مزايا: …………….. ريال.

9) حقوق و مزايا :

حقوق و مزايا بصورت هفتگي / ماهانه كارگر به حساب شماره …………………. نزد بانك……………… شعبه ………… توسط كارفرما يا نماينده قانوني وي پرداخت مي گردد.

10) بيمه :

به موجب ماده 148 قانون كار كارفرمايان كارگاه هاي مشمول اين قانون مكلفند بر اساس قانون تامين اجتماعي نسبت به بيمه نمودن كارگران واحد خود اقدام نمايند.

11) عيدي و پاداش سالانه :

به موجب ماده واحده قانون مربوط به تعيين عيدي و پاداش سالانه كارگران شاغل در كارگاه‌هاي مشمول قانون كار مصوب 6/12/1370 مجلس شوراي اسلامي به ازاي يك سال كار معادل شصت روز مزد ثابت/مبنا (تاسقف نود روز حداقل مزد روزانه قانوني كارگران) به عنوان عيدي و پاداش سالانه به كارگر پرداخت مي شود. براي كار كمتر از يك سال ميزان عيدي و پاداش و سقف مربوط به نسبت محاسبه خواهد شد.

12) حق سنوات يا مزاياي پايان كار:

به استناد ماده 24 قانون كار در صورت خاتمه قراردادكار، كار معين يا مدت موقت، كارفرما مكلف است به كارگري كه مطابق قرارداد يكسال يا بيشتر، به كار اشتغال داشته است براي هر سال سابقه، اعم از متوالي يا متناوب بر اساس آخرين حقوق مبلغي معادل يك ماه حقوق به عنوان مزاياي پايان كار(حق سنوات) به وي پرداخت نمايد.

13) فسخ قرارداد :

به استناد ماده 25 قانون كار و تبصره آن در قرارداد كار موقت و يا براي انجام كار معين هيچ يك از طرفين به تنهايي حق فسخ آن را ندارند و رسيدگي به اختلافات ناشي از اين نوع قرارداد در صلاحيت هيات‌هاي تشخيص و حل اختلاف مي باشد.

14) ساير :

ساير موضوعات مندرج در قانون كار و مقررات تبعي از جمله مرخصي استحقاقي نسبت به اين قرارداد اعمال خواهد شد.

15) نسخ :

اين قرارداد در 4 نسخه تنظيم مي شود كه يك نسخه نزد كارفرما يك نسخه نزد كارگر يك نسخه به تشكل كارگري (در صورت وجود) و يك نسخه نيز توسط كارفرما به اداره تعاون كار و رفاه اجتماعي محل تحويل مي شود.

محل امضاي كارفرما                                     محل امضاي كارگر

دانلود 4 نمونه قرارداد کار

4 نمونه قرارداد کار (استخدام) با فرمت word و pdf برای دانلود رایگان شما عزیزان گردآوری شده است که با کلیک بر روی دکمه زیر میتوانید آنها را دانلود کنید .

مطالب پیشنهادی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 64

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir