حتما برای شما هم پیش آمده است واژه تروکاژ را بشنوید یا مشاهده کرده باشید و از معنی دقیق آن مطلع نباشید، در این مطلب معنی دقیق این کلمه را مرور میکنیم ( تروکاژ یعنی چه ? ).

معنی تروکاژ
معنی تروکاژ

معنی تروکاژ

مترادف و معادل واژه تروکاژ:

  • جلوه‌های ویژه 
  • حقه سینمایی
  • تکنیک های سینمایی
  • تمهیدات سینمایی
آوا:trykaʒ 
/turukAZ/
اشتباه تایپی:jv,;hC
تروکاژ به انگلیسی:special effects
معنی تروکاژ

معنی تروکاژ در فرهنگ عمید

(اسم) [فرانسوی: trucage] (سینما) وسایل و ترفند‌هایی در فیلم‌برداری سینما که برای نشان دادن وقایع یا مناظری که مجسم ساختن آن‌ها به‌طور طبیعی ممکن نیست انجام می‌شود.

فیلم تروکاژ

تروکاژ اثری است که با مضمون “فرهنگ شهرگی”، آثار و پیامد هایش ساخته شده است. فرهنگی که این روزها پیوند سهمگینی با زندگی روزمره مردم خورده است.

فیلم تروکاژ به کارگردانی محمد هادی نعمتی در سال 1399 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر مستند و اجتماعی می‌باشد (فیلیمو).

فیلم تروکاژ
فیلم تروکاژ

کتاب تروکاژ

تروکاژ نمایش‌نامه‌ای از محمدرضا قلی‌پور است که نخستین بار در مهر و آبان ۱۳۹۷ به عنوان اولین تئاتر دوبله در ایران روی صحنه رفت. تروکاژ رتبه اول ششمین جشنواره تئاتر شهر را کسب کرده و به عنوان بهترین متن بخش نمایش‌نامهنویسی این جشنواره شناخته شده است.

این نمایش‌نامه دراماتیک و جذاب پلاتی بسیار پیچیده و حساب شده و دیالوگی خاص و منحصر به قلم نویسنده دارد.

داستان تروکاژ در زمان پهلوی می‌گذرد، منوچهر افخم هنرپیشنه، دختری به اسم فروزنده دارد که وارد فعالیت‌های سیاسی گروه‌های تشکیلاتی شده است و حالا افخم در کلانتری در حال بازجویی درباره دخترش است که طبق شواهدی گفته شده که به قتل رسیده است.

عکسی از از یک جسد سوخته به او و زنش نشان می‌دهند و زن تایید می‌کند که این جسد فروزنده است در حالی که افخم اعتقادی به این موضوع ندارد. در بیست و دو پرده این نمایش‌نامه به ترتیب با بازجویی افخم و حال و روز فروزنده و هم‌دستش طلا روبه رو می‌شویم تا راز جنازه سوخته برایمان آشکار شود.

روایت‌های تروکاژ در دو بازه زمانی مختلف و به طور موازی پیش می‌روند. حس نوستالژیک و حال و هوای دهه پنجاه ایران در سراسر نمایش‌نامه به چشم می‌خورد و به لذت بخش‌تر شدن اثر می‌افزاید (طاقچه).

مطالب پیشنهادی

کتاب تروکاژ
کتاب تروکاژ

تروکاژ یعنی چه ?

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 348

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir