جونگ کوک (전정국) (Jeon Jung-kook) 10 شهریور 1376 در شهر بوسان کشور کره جنوبی به دنیا آمده است، وی یکی از اعضای بی تی اس (BTS) می‌باشد و در موقعیت وکالیست اصلی، لید دنسر ، رپر فرعی، سنتر( مرکز گروه ) و مکنه فعالیت میکند «بیوگرافی جونگ کوک».

Jungkook
Jungkook

جونگ کوک

نام نام خانوادگی:جونگ کوک
전정국
Jeon Jung-kook
لقب:Jungkook
تاریخ تولد:10 شهریور 1376
۱ سپتامبر ۱۹۹۷
سن:26 سال و 7 ماه
محل تولد:شهر بوسان، محله مندوک، کره جنوبی
نژاد:کره ای
محل سکونت:سئول
پدر:جه‌هیون
مادر:شین کیونگ
خواهر/برادر:یک برادر بزرگتر دارد
Jeon Jung Hyung
همسر:ندارد
فرزند:ندارد
قد: 178 سانتی متر
وزن:۶۶ کیلوگرم
رنگ چشم:قهوه ای
گروه خونی:A+
رنگ مو:مشکی
غذای مورد علاقه:پیتزا و پاستا
شهر مورد علاقه:سئول و توکیو
رنگ مورد علاقه:سیاه و سفید
فیلم مورد علاقه:انگل
عدد مورد علاقه:یک
خواننده مورد علاقه:جاستین بیبر
بیلی آیلیش
درآمد سالیانه:2 میلیون دلار
ثروت:8.5 میلیون دلار
ملیت:کره جنوبی
صفحه IMDB:imdb
جونگ کوک
bts جونگ کوک
bts جونگ کوک

خانواده و تحصیل جونگ کوک

جونگ یک برادر بزرگتر به نام چون چونگ هیون دارد، پدرش کارمند اداره مالیات بوده و مادرش پرستار یکی از بیمارستان های شهر بوسان بوده.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در شهر بوسان به پایان رسانده است، اما برای ادامه تحصیل و دوره کارآموزی به کالج شینگوی سئول (پایتخت کره جنوبی) رفت.

جونگ کوک عکس
جونگ کوک عکس

دوران کودکی

در یک مصاحبه گفته است : همه اطرافیانم تصور میکردند من در آینده ورزشکار خواهم شد زیرا در دوران ابتدایی عاشق ورزش هندبال و بدمینتون بودم، در یک دوره به تماشای ورزش تیراندازی با کمان علاقه مند شدم، اما با مشاهده اجرای Heartbreaker از خواننده جی دراگون به موسیقی علاقمند شدم و مسیر زندگی ام به کلی عوض شد.

سال 2017 از کالج هنرهای نمایشی سئول فارغ‌ التحصیل شد، سپس سال 2020 تحصیلات خود را در رشته اینترتیمنت در دانشگاه بین المللی سایبر شروع کرد.

فراگیری دنس

سال 2011 شرکت استعدادیابی «سوپر استار کی» در شهر بوسان یک برنامه استعدادیابی برگزار کرد. جونگ کوک در این برنامه شکرت کرد ولی پذیرفته نشد.

اندکی بعد از 7 شرکت معتبر برای مصاحبه دعوتنامه دریافت کرد ولی با دیدن اجرای آرام( لیدر بی تی اس ) تصمیم گرفت به بیگ هیت انترتیمنت بپیوندد، جونگ کوک برای پذیرفته شدن در این شرکت باید مهارت دنس خود را تقویت میکرد به همین دلیل به لس آنجلس رفت و در کمپانی موومنت لایف‌استایل دوره تخصصی دنس را به صورت فشرده سپری کرد.

جونگ کوک بی تی اس
جونگ کوک بی تی اس

بازی در موزیک ویدیو

سال 2012 پیش از شروع خوانندگی در موزیک ویدیو I’m Da One از جوکوان (خواننده کره ای) بازی کرد و همین موزیک ویدیو جرقه ای برای آغاز موفقیت هایش بود، مدتی بعد توانست به عنوان دنسر در گروه گلام فعالیت کند.

آهنگ جونگ کوک
آهنگ جونگ کوک

پیوستن به بی تی اس

سال 2013 به گروه بی تی اس پیوست، اولین کارش در این گروه No More Dreams بود، در این آهنگ جونگ کوک به عنوان وکالیست توانست استعداد خود را نشان بدهد.

سال 2016 آهنگ Begin در آلبوم Wings نقطه عطفی در کارنامه جونگ کوک را رقم زد، از جمله آهنگ های دیگر او میتوان به Euphoria و My Time و Love is Not Over و Magic Shop اشاره کرد.

جونگ کوک
جونگ کوک

یک رویا یک کره

زمانی که سال 2015 احتمال درگیری نظامی کره شمالی و جنوبی قوت پیدا کرده بود، یک کمپین برای یادبود کشته های جنگ دو کره در سال 1953 به اسم «یک رویا یک کره» به راه افتاد تا اتحاد دو کره تقویت شود و سایه جنگ از بالای سر این شبه جزیره برود، جونگ کوک با پیوستن به این کمپین توانست چند صد هزار نفر از طرفدارانش را به این کمپین دعوت کند.

خواننده جونگ کوک
خواننده جونگ کوک

جاستین بیبر و جونگ کوک

جونگ کوک در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است از کودکی به جاستین بیبر علاقه داشته است، همچنین کار های جاستین تیمبرلند و آشر را همواره گوش میداده است. جونگ کوک در سال 2014 با همکاریِ هم‌گروهی خود جیمین آهنگ Mistletoe جاستین بیبر را به کره ای کاور کردند.

کوک در ادامه گفت به تازگی عاشق آهنگ های بیلی آیلیش شده است (بیوگرافی جونگ کوک).

جذاب ترین مرد سال 2021

بنابر نظرسنجی King Choice که از 32 کشور جهان امکان شرکت در نظرسنجی فراهم شده بود، جونگ کوک با کسب ییش از 2 میلیون رای توانست به عنوان جذاب ترین مرد سال 2021 انتخاب شود.

چا ایون وو (Cha Eunwoo) در رتبه دوم قرار گرفت و جین (Jin) مسن ترین عضو گروه بی تی اس نیز در این نظرسنجی در جایگاه سوم جذاب ترین مرد در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

اینستاگرام جونگ کوک

جونگ کوک دارای دو صفحه رسمی در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌باشد، اولی صفحه شخصی و دوم صفحه او در مورد فعالیتش در گروه بی تی اس است:

اینستاگرام جونگ کوک
اینستاگرام جونگ کوک

رکورد وی لایو

سال 2018 با عضویت در اپلیکیشن وی لاو و برگزاری یک پخش زنده توانست با جذب 3.7 میلیون و اندکی بعد با 22 میلیون مخاطب، رکورد این اپلیکیشن را بشکند و هنوز این رکود توسط کسی شکسته نشده است.

عکس های جونگ کوک
عکس های جونگ کوک

ماجرای تصادف

جونگ کوک در ۲ نوامبر 2019 در محله Hannam شهر سئول با ماشین شخصی خود در حال ویراژ دادن بود در همین حال برخورد جزئی با یک تاکسی پیدا میکند که برای بررسی دقیق به بیمارستان میرود و پزشکان به او اطمینان میدهند غیر از چند کبودی اتفاق خاصی پیش نیامده است.

در پی این حادثه جونگ کوک مجبور شد به اداره پلیس برود و ضمن عذر خواهی و پرداخت خسارت به راننده تاکسی، تعهدنامه ای را امضا کند.

دوستان جونگ کوک

  • کوک با یوگیوم از (گات سون)
  • بم بم از (گات سون)
  • دی ایت و مینگیو و دی کی از (سونتین)
  • جهیون از (ان سی تی)
  • اونوو از (آسترو)
جونگ کوک کیست
جونگ کوک کیست

تبلیغات جونگ کوک

مانند همه سلبریتی ها، جونگ کوک هم بخش زیادی از درآمد خود را از طریق تبلیغات به دست می‌آورد. مهمترین شرکت هایی که با جونگ کوک برای تبلیغات قرارداد دارند:

  • هیوندا
  • زایلیتول
  • Coway
  • FILA
  • ستنی بسکین رابینز
  • لویی ویتون
درآمد جونگ کوک
درآمد جونگ کوک

همچنین در اواخر سال 2019 ساندویچی و بستنی فروشی های زنجیره ای خود را افتتاح کرد تا از این طریق هم درآمد زایی مناسبی داشته باشد.


ساندویچ جونگ کوک
ساندویچ جونگ کوک

نکات جالب

رکورد های جونگ کوک ?

در سال 2018 با آهنگ Euphoria در رتبه پنجم جدول 100 آهنگ برتر بیلبورد قرار گرفت و در سال 2020 هم با آهنگ My Time در رتبه 84 جدول بود
این دو آهنگ، نخستین سولوهای یک خواننده مرد کیپاپ با طولانی‌ترین حضور در جدول فروش آهنگ دیجیتال هستند.
سال 2019 و 2020 نام او پر جستجو ترین نام هنرمند کیپاپ در گوگل و یوتیوب بود.

جونگ کوک به چه زبان هایی مسلط است ?

به غیر از زبان مادری، فرانسوی، انگلیسی و ژاپنی را فراگرفته است اما در این میان به زبان ژاپنی علاقه خاصی دارد و با طرفداران خود در ژاپن با زبان خودشان ارتباط برقرار میکند.

بیوگرافی جونگ کوک

همسر ایده‌آل

در مورد همسر ایده‌آل خود گفته است، دوست دارد با فردی ازدواج کند که خواننده باشد و از نظر ظاهری کمی از خودش کوتاه تر باشد و آشپزی را به خوبی بلد باشد.

همچنین گفته است در دوران دبیرستان عاشق یک دختر مغرور شده بود که اکنون از اینکه رابطه آنها شکل نگرفت، بسیار خوشحال است.

جونگ کوک همسر
جونگ کوک همسر

مطالب پیشنهادی

بیوگرافی جونگ کوک

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.5 تعداد آرا: 476

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir