حتما برای شما هم پیش آمده است واژه « بارثاوا » را بشنوید یا مشاهده کرده باشید و از معنی دقیق آن مطلع نباشید، در این مطلب معنی دقیق این کلمه را مرور میکنیم ( بارثاوا یعنی چه ?).

معنی بارثاوار
معنی بارثاوار

    معنی بارثاوار

    مترادف و معادل واژه بارثاوار:

    پرسوه (parsava)، پرثو، بارساوا؛ سرزمین قوم پارت. نام قدیم خراسان در زمان اشکانیان و هخامنشیان. نام خراسان را از دوران ساسانیان بر این استان گذاشتند که در آن زمان بسیار پهناورتر از امروز بود و بخش هایی از افغانستان و ترکمنستان امروزی و… را در بر می گرفت.

    بارثاوا از زمان ساسانیان به وجود امده است که چهار صد سال قبل از آمدن اعراب ساکن ایران بودند. قبل از آن ها این سرزمین را که وسیع تر از خراسان کنونی بود پرتوه یا پرسوه. ( parsava ) می گفتند: یعنی سرزمین قوم پارت ( وقتی یونانی ها به ایران آمدند همین قوم پارت در خراسان بودند که آن ها را بیرون کردند و یونانی ها هم نام این سرزمین را با خودشان به غرب بردند و بعد این کلمه در آن جا تبدیل به بارساوا شد .

    خُراسان نام کلی است که از زمان ساسانیان به نواحی شرقی ایران امروزی شامل بخش عمده از افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و بخشهایی از قرقیزستان امروزی اطلاق شده است. سرزمین خراسان در طول تاریخ، هیچ گاه دارای مرز ثابت جغرافیایی نبوده و تحت تاثیر عوامل مختلف، محدوده‌اش همواره کاهش یا گسترش یافته ‌است.

    مطالب پیشنهادی

    بارثاوا یعنی چه ?

    به این پست امتیاز بدید...

    خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

    میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 457

    هنوز کسی رای نداده...




    طراحی سایت بیوگرافی شما
    یکبار هزینه برای 5 سال
    آدرس دلخواه شما با پسوند .ir