اگر برای ثبت نام لاتاری یا سایت های خارجی نیاز به دانستن زیپ کد ایران دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و در صورت داشتن هر سوالی میتوانید در قسمت نظرات آن را مطرح کنید (زیپ کد ایران چند است ?).

ZIP CODE
ZIP CODE

زیپ کد ایران

اگر قصد ثبت نام در لاتاری یا فروشگاه های اینترنتی خارجی را داشته باشید حتما در هنگام ثبت نام از شما زیپ کد درخواست می‌شود. حالا سوال این است که زیپ کد اصلا چیست ?

زیپ کد یا Zone Improvement Plan code به معنی طرح رشد منطقه ای است که به زبان ساده میتوان گفت این عدد پیش شماره کد پستی در کشور امریکا می‌باشد.

همانطور که در گذشته پیش شماره سیم کارت های همراه اول نشان میداد برای چه منطقه جغرافیایی هستند، این زیپ کد ها نیز محدوده جغرافیایی سکونت فرد را مشخص میکند.

زیپ کد ها از 5 رقم تشکیل شده اند: مثلا 20001 کد شهر واشنگتن در امریکا است.

Zip Codes iran
Zip Codes iran

کد گشایی زیپ کد

همانطور که گفته شد زیپ کد از پنج رقم تشکیل شده است، به عنوان مثال 20001 برای واشنگتن دی سی، عدد اول (2) نشان دهنده منطقه جغرافیایی ایالت مربوطه می‌باشد.

عدد دو و سوم (00) به کد منطقه ای پلیس مربوط و عدد چهارم و پنجم (01) به کد منطقه پستی در محدوده مورد نظر اشاره دارد.

به جای زیپ کد ایران چه عددی وارد کنیم ?

همانطور که گفته شد زیپ کد مختص امریکا است و سایر کشور ها زیپ کد ندارند، شما برای پر کردن فرم در ثبت نام لاتاری یا هر سایت آمریکایی میتوانید یک عدد پنج رقمی مانن 00982 را وارد کنید.

زیپ کد ایران
زیپ کد ایران

عدد زیپ کد ایران

برخی از افراد فرمول کد «تلفن ایران (0098) + عدد اول کد تلفن شهر» راتوصیه میکنند، ولی هیچ فرقی ندارد که شما چه عددی وارد میکنید زیرا این در سیستم زیپ کد تعریف نشده است.


تاریخچه زیپ کد

در سال 1963 اداره پست امریکا برای تسهیل کنترل آدرس های پستی و حذف نقش غلط های املایی در آدرس ها سیستم زیپ کد پنج رقمی را طراحی کرد. بیست سال بعد سیستم زیپ کد 9 رقمی برای افزایش دقت و تحت پوشش قرار دادن نام افراد ارائه شد اما هنوز سیستم 5 رقمی معتبر می‌باشد.

سوالات متداول

کد پستی بین المللی ایران چند است ?

زیپ کد 00982 رایج ترین کد برای کشور جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

زیپ کد ایران مشهد ?

زیب کد 00985 را میتوانید برای شهر مشهد وارد کنید.

زیپ کد آلمان ?

برای کشور آلمان میتوان زیپ کد های مختلفی استفاده کرد اما 22769 که متعلق به هامبورگ است توصیه می‌شود.

مطالب پیشنهادی

زیپ کد ایران چند است ?

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 28

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir