کیم داهیون ۷ خرداد ۱۳۷۷ در سونگنام، گیونگگی کره جنوبی متولد شده است، وی بازیگر، ترانه سرا، مدل و خواننده است. در این مقاله بیوگرافی کیم داهیون را مرور میکنیم.

آهنگ داهیون
آهنگ داهیون

کیم داهیون

نام هنری:داهیون
(Dahyun)
(다현)
نام نام خانوادگی:کیم داهیون
(Kim Da Hyun)
(김다현)
تاریخ تولد:۲۸ می ۱۹۹۸
1998-05-28
۷ خرداد ۱۳۷۷
۱۳۷۷/۰۳/۰۷
سن:25 سال و 10 ماه
محل تولد:کره جنوبی
خواهر / برادر:یک برادر بزرگتر
تحصیلات:دیپلم
همسر:ندارد
فرزند:ندارد
قد:۱۶۵ سانتی متر
وزن:49 کیلوگرم
گروه خونی:O
رنگ مو:قهوه ای
رنگ چشم:قهوه ای
خوراکی مورد علاقه:شیر کاکائو
خواننده مورد علاقه:جو سونگ مو
دین:مسیحیت
درآمد سالیانه:100 تا 150 هزار دلار
ثروت:1.5 میلیون دلار
صفحه IMDB:IMDB
صفحه توئیتر:توئیتر
کیم داهیون

خانواده کیم داهیون

یک برادر بزرگتر به اسم میونگ سو دارد، پدرش کارمند دولت و مادرش پرستار هست. دوران کودکی خود را در سونگنام، گیونگگی سپری کرد و از دوران کودکی خود به خوبی یاد میکند و همواره میگوید خانواده اش را خیلی دوست دارد.

کودکی داهیون
کودکی داهیون

دیپلم هنر

کیم داهیون تحصیلات ابدایی خود را در شهر زادگاهش طی کرد و دو سال نخست دبیرستان هم در همان شهر بود اما با عضویت در گروه توایس به دبیرستان هنر هانلیم رفت و در آنجا با «چه یونگ» همکلاسی بود. در نهایت توانست دیپلم هنر خود را در سال 1396 اخذ کند.

کیم داهیون
کیم داهیون

فعالیت در کلیسا

در دوران کودکی به دلیل مذهبی بودن خانواده اش مدام به کلیسا میرفت و در دوره ای برای کلیسا به عنوان نیرو خدماتی کار میکرد. زمانی که 12 ساله شد به عضویت گروه سرود کلیسا درآمد و از همانجا متوجه علاقه و استعدادش در خوانندگی شد.

ترس از خیلی چیزها

داهیون تا امروز بروز داده است که از همه حیوانات، تاریکی، فیلم ترسناک و تنهایی میترسد، دوستانش میگویند لیست مواردی که از آنها وحشت دارد خیلی طولانی تر از اینها هست.

کشف استعداد

در ابتدا بصورت غیر حرفه ای یک ویدیو از خودش ضبط کرد و در یوتیوب بارگذاری کرد، این ویدیو خیلی زود به بازدید بسیار زیاد دست پیدا کرد. همین موضوع باعث شد کمپانی JYP ,SM و YG به او پیشنهاد شرکت در مسابقه استعدادیابی بدهند.

داهیون توانست از هر سه مسابقه استعدادیابی تائیدیه دریافت کند اما کمپانی JYP را برای ادامه فعالیت انتخاب کرد.

از سال 2012 تا 2015 دوره کارآموزی خود را سپری کرد و طی این مدت در چند موزیک ویدیو حضور پیدا کرد.

داهیون
داهیون

Sixteen

در سال 2015 قرار شد که کارآموز ها در مسابقه Sixteen شرکت کنند و برندگان یک گروه موسیقی حرفه ای را تشکیل بدهند. داهیون در این مسابقه به رتبه 7 دست پیدا کرد و توانست در میان 9 عضو گروه توایس قرار بگیرد.

استفاده از آیفون

همانطور که میدانیم، اکثر سلبریتی های کره ای از تلفن همراه سامسونگ استفاده میکنند اما داهیون جزء اقلیتی است که از گوشی آیفون استفاده میکند و این موضوع باعث شده است وطن پرست های کره ای او را سرزنش کنند.

بیوگرافی داهیون
بیوگرافی داهیون

علاقه به اجرا

داهیون خیلی پر حرف هست و همین موضوع باعث شده است در زمینه اجرا برنامه های تلویزیونی موفق باشد، اجرای برنامه های: Weekly Idol ، Real Man ، جشنواره موسیقی KBS ، Idol Star Athletics Championships و DAHYUN-log کارنامه موفق داهیون در زمینه اجرا را نشان میدهد.

لقب توفو

دوستان داهیون به دلیل رنگ پوستش لقب «توفو» را برایش انخاب کردند، توفو نوعی پنیر سفید است. داهیون برای کم کردن شدت سفیدی پوستش معمولا از مواد آرایشی تیره کننده استفاده میکند.

داهیون-توایس
داهیون-توایس

جنجال با ژاپنی ها

موضوع از جایی آغاز شد که داهیون در سال 1397 با تی‌شرتی دیده شده که طرح آن در مورد دفاع از زنان قربانی تجاوز جنسی سربازان ژاپنی در جنگ های جهانی بود. انتشار تصویر داهیون با این تی‌شرت باعث شد برخی از نمایندگان مجلس ژاپن بر علیه او موضع گیر کنند و خواستار این شوند که فعالیت گروه توایس در ژاپن ممنوع شود.

اندکی بعد داهیون اعلام کرد قصد توهین به مردم و دولت ژاپن را نداشته است اما موج نفرت از داهیون در ژاپن آرام نشد تا اینکه در سال 1398 زمانی که در یکی از فرودگاه های ژاپن بود از مدارک او مخفیانه عکس گرفتند و اطلاعات شخصی او را منتشر کردند. با شکایت او از منتشر کنندگان عکس مدارکش، مشخص شد کارمندان فرودگاه این عکس ها را منتشر کردند.

بازیگری

سال 1395 به همراه اونوو از گروه آسترو در یک فیلم کوتاه به اسم «جواب های عاشقانه» بازی کرد، سپس در سال 1399 در مستند «نور را تصاحب کن» که در مورد گروه توایس بود حضور داشت.

داهیون در زمینه ترانه سرایی نیز فعالیت هایی داشته است، تا به امروز ترانه های او در آثار گروه توایس مورد استفاده قرار گرفته است.

همسر کیم داهیون

کیم داهیون ازدواج کرده است ?

خیر، کیم داهیون تاکنون ازدواج نکرده است.

معیار ازدواج از نظر داهیون ?

در یک مصاحبه گفته است مرد سنتی که با خانواده او رابطه خوبی برقرار کند را میپسندد.


Dahyun
Dahyun

اینستاگرام داهیون

برای مشاهده صفحه کیم داهیون در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/dahhyunnee/?hl=en

اینستاگرام داهیون
اینستاگرام داهیون

مطالب پیشنهادی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 13

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir