حتما برای شما هم پیش آمده است کلمه « باگ» را بشنوید یا مشاهده کرده باشید و از معنی دقیق آن مطلع نباشید، در این مطلب معنی دقیق این کلمه را مرور میکنیم (معنی باگ چیست ?).

معنی باگ
معنی باگ

معنی باگ

مترادف و معادل واژه باگ bug:

  • عیب پنهان
  • ایراد مخفی
  • اشکال
  • مشکل
  • کفشدوزک

ریشه کلمه باگ بر خلاف مطالب اشتباهی که در سایت های فارسی زبان زیاد دیده میشود ربطی به دوران معاصر ندارد و از قرن ها پیش کشاورزان اروپایی به نابودی پنهان محصولات کشاورزی خود باگ میگفتند، باگ در زبان انگلیسی به معنی سوسک و کفشدوزک است که با آسیب زدن به انبار نگهداری مواد غذایی بدون سر و صدا کار خود را انجام میدهند و زمانی کشف میشوند که آسیب وارد شده است.

باگ در نرم افزار

زمانی که برنامه نویسان یک برنامه نرم افزاری را طراحی میکنند، ممکن است مورد خاصی را فراموش کنند و با نظر نگرفتن یک حالت بخصوص موجب می‌شوند کاربران در زمان استفاده از نرم افزار با مشکلاتی مواجه شوند که برنامه نویسان تصور نمی‌کردند.

مثال:

برنامه نویسی یک تقویم دیجیتال طراحی میکند بدون توجه به اینکه هر 4 یا 5 سال یکبار سال کبیسه وجود دارد، در این حالت برنامه در تست های اولیه درست کار میکند اما به محض اینکه یکسال کبیسه فرا برسد مشکل خودش را به کاربران نشان میدهد.

معنی باگ در روبیکا چیست ?

اصطلاح باگ در پیامرسان روبیکا به معنی این است که پست های کاربر در بخش روبینو برای فالورهایش نمایش داده نمیشود و به همین دلیل میزان بازدید هایش شدیدا افت پیدا میکند.

باگ شخصیت یعنی چه ?

باگ شخصیت یعنی ایراد های شخصیت فرد که در رفتار و عملکرد او تاثیر منفی میگذارد. باگ های شخصیتی در دسته بندی های مختلف تعریف میشوند. باگ های شخصیتی در بخش روحی و روانی، کاری، روابط اجتماعی و…

موارد پیشنهادی

معنی باگ چیست ?

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 334

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir