حتما برای شما هم پیش آمده است کلمه « پلی بک» را بشنوید یا مشاهده کرده باشید و از معنی دقیق آن مطلع نباشید، در این مطلب معنی دقیق این کلمه را مرور میکنیم ( پلی بک یعنی چه ?).

پلی بک یعنی چه ?
پلی بک یعنی چه ?

معنی پلی بک

پلی بک «play back» نوعی از اجرای موسیقی با کلام است که در آن خواننده فقط لب میزند و صدای از پیش ضبط شده او همراه با موسیقی پخش می‌شود.

چرا از پلی بک استفاده می‌شود ?

علت اصلی استفاده از پلی بک این است که خواننده ها نمیتوانند همیشه بهترین و تنظیم ترین خواندن را ارائه بدهند، پلی بک با پخش بهترین اجرای خواننده جلوی کم شدن کیفیت کار را میگیرد اما امروزه پلی بک مورد سوء استفاده برخی افراد غیر حرفه ای قرار میگیرد.

مشکل استفاده از پلی بک چیست ?

همانطور که گفته شد پلی بک با هدف کمک به کیفیت ارائه موسیقی به وجود آمده است، اما با پیشرفت نرم افزار های موسیقی برخی افراد که تخصصی در خوانندگی ندارند با استفاده از این نرم افزار ها آهنگ های زیبا و جذاب را روانه بازار میکنند ولی در زمان اجرا در کنسرت ها چاره ای ندارند به جزء استفاده از پلی بک برای پوشش ناتوانی خود در اجرای زنده.

آیا استفاده از پلی بک غیر اخلاقی و غیر حرفه ای است ?

خیر، اگر پلی بک در جایی که واقعا به آن نیاز است استفاده شود هیچ اشکالی ندارد، فرض کنید خواننده برای یک مراسم قرار است پس از چند ساعت پرواز وارد سالن شود و فقط یک آهنگ را اجرا کند در اینجا بهتر است برای ارئه یک کار تمیز از پلی بک استفاده شود اما استفاده از پلی بک در کنسرت ها کار صحیحی نیست.


معادل فارسی پلی بک

مترادف و معادل «پلی بک» در زبان فارسی:

  • لب زنی با میکروفن خاموش
  • لب آهنگ

بک وکال چیست ?

بک وکال به آوایی گفته میشود که خواننده اصلی و یا افرادی دیگر در پس زمینه آهنگ اصلی ایجاد میکنند. معمولا سعی می‌شود بک وکال با صدای خواننده اصلی تفاوت جدی داشته باشد تا این تفاوت برای شنونده جذابیت ایجاد کند. اگر خواننده اصلی بخواهد بک وکال ایجاد کند صدای خود را به حالبت زمزمه درمیاورد.

مطالب پیشنهادی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 333

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir