محمد نظری 2 خرداد 1349 در شهر تهران به دنیا آمده است، وی مجری صدا و سیما و دامپزشک می‌باشد. اجرای برنامه « به خانه برمیگردیم » در شبکه تهران علت شهرت اوست، در مطلب قصد داریم بیوگرافی محمد نظری را مرور کنیم.

عکس محمد نظری
عکس محمد نظری
نام نام خانوادگی:محمد نظری
تاریخ تولد:2 خرداد 1349
May 23, 1970
سن محمد نظری:53 سال و 11 ماه
محل تولد:تهران
تحصیلات:دکتری دامپزشکی از دانشگاه تهران
همسر:شراره شیوایی (از سال 1377)
بیوگرافی محمد نظری مجری

محمد نظری

محمد نظری دوم خرداد ۱۳۴۹ در تهران متولد شد. او تا سوم ابتدایی در خیابان طالقانی تهران زندگی کرد و سپس به منطقه هفت رفت و در دبیرستان محمد منتظری دیپلم گرفت.

نظری پس از اخذ دیپلم، در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد. پس از فارغ التحصیلی، مدتی به عنوان دامپزشک مشغول به کار شد.

او در سال ۱۳۷۴، در سن ۲۵ سالگی، وارد عرصه اجرا شد. اولین برنامه ای که اجرا کرد، برنامه «مردم و مجلس» بود. پس از آن، در برنامه های «گوناگون»، «فردا»، «تماشا»، و «به خانه برمیگردیم» نیز اجرا داشته است.

نظری در سال ۱۳۷۷ با خانم شراره شیوایی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک پسر به نام آژنگ است.

فرزند محمد نظری مجری
فرزند محمد نظری مجری
همسر محمد نظری مجری
همسر محمد نظری مجری

علاوه بر اجرا، نظری مدیر کلینیک پوست و زیبایی نیز می باشد.

آزمون گویندگی

در سال ۱۳۷۴، آزمون گویندگی خبر برگزار شد. این آزمون با شرکت سه هزار نفر برگزار شد و در نهایت، ۱۳ نفر از آن قبول شدند. من نیز در این آزمون شرکت کردم و قبول شدم.

آغاز اجرا

در ابتدا، تفسیر خبر می‌خواندم. سپس، فعالیتم را در بخش تولید سیما آغاز کردم. در این بخش، با برنامه «مجلس و مردم» آشنا شدم و اجرای آن را بر عهده گرفتم. پس از آن، در برنامه‌هایی مانند «گوناگون» و «تا فردا» نیز اجرا می‌کردم.

ورود به شبکه تهران

نظری، مجری باسابقه تلویزیون، در سال ۱۳۷۸ وارد شبکه تهران شد. او در آن زمان، تنها ۲۹ سال داشت، اما با تلاش و پشتکار، توانست در مدت کوتاهی به یکی از مجریان محبوب این شبکه تبدیل شود.

دکتر محمد نظری مجری
دکتر محمد نظری مجری

علت وفاداری به برنامه به خانه برمی‌گردیم

  • اعتبار و شهرت: برنامه «به خانه برمی‌گردیم» برای من یک برند و نشانه شناخته‌شده است. بخش عمده‌ای از مخاطبان، برنامه را با نام من می‌شناسند و به باور موسس برنامه، قدمت من از همه تهیه‌کنندگانش بیشتر است.
  • ثبات و ماندگاری: ترجیح دادم به جای آنکه از این شاخه به آن شاخه بپرم، با این برنامه خودم را ماندگار کنم. مانند هرمز شجاعی‌مهر و عادل فردوسی‌پور که با برنامه‌های سیمای خانواد ه و نود به شهرت رسیدند و ماندگار شدند.
محمد نظری مجری به خانه بر میگردیم
محمد نظری مجری به خانه بر میگردیم

نظر در مورد به خانه بر میگردیم

برنامه‌های تلویزیونی را می‌توان بر اساس قالب‌های مختلف دسته‌بندی کرد. یکی از این قالب‌ها، قالب مهمان‌محور است. در این قالب، برنامه با دعوت از مهمان‌هایی که برای مخاطب جذاب هستند، به نیازهای او پاسخ می‌دهد.

برای اجرای موفق یک برنامه مهمان‌محور، مجری باید اطلاعات کافی در مورد مهمان و موضوع برنامه داشته باشد. او همچنین باید نیاز مخاطب را بشناسد و سؤالات خود را بر اساس آن اولویت‌بندی کند. این امر حاصل نمی‌شود مگر با تجربه و مطالعه مستمر.

در مجموع، یک مجری باید هر روز ذهن، فکر و دانش خود را به‌روز نگه دارد. مجریان خوشنام تلاش می‌کنند تا دچار یکنواختی نشوند و همیشه مطلب تازه‌ای برای مخاطبان خود داشته باشند. این تلاش‌ها، هرچند شاید خیلی پررنگ نباشد، اما ارزشمند است.

آشپزی

همسرم و من هر دو شاغل هستیم و وقت زیادی برای آشپزی نداریم. بنابراین، آشپزخانه ما شبیه یک آشپزخانه معمول ایرانی نیست. با این حال، همسرم در پختن غذاهای ایرانی و خوشمزه مهارت دارد و گاهی اوقات برای ما غذاهای خانگی می‌پزد.

من آشپزی‌ام را از مادرم یاد گرفتم. او آشپزی‌ای فوق‌العاده داشت و همیشه از طعم غذاهایش لذت می‌بردم. من هم سعی کردم به پای مادرم برسم و حالا آشپزی‌ام زبانزد خاص و عام است. حتی بعضی‌ها می‌گویند آشپزی‌ام از آشپزی خانم‌ها هم بهتر است.

کلکسیون محمد نظری

من عاشق تاریخ و فرهنگ ایران هستم. به همین دلیل، کلکسیونی از اشیای قدیمی دارم که مربوط به ۱۰۰ سال قبل است. از جمله این اشیا می‌توان به سکه‌های قدیمی، تمبرهای قدیمی، و نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای اشاره کرد.

محمد نظری
محمد نظری

کلینیک زیبایی محمد نظری

مدیر کلینیک پوست و زیبایی بودن، فرصتی برای اثبات خودم به اطرافیان است. در رشته دامپزشکی تحصیل کرده‌ام و اکنون نمی‌توانم به گذشته برگردم. اما با گذراندن دوره‌های مدیریت، توانسته‌ام در این زمینه موفق شوم.

راه‌های کسب اطلاعات عمومی

محمد نظری: کسب اطلاعات عمومی برای همه افراد، از جمله مجریان، ضروری است. در دنیای امروز که اطلاعات به سرعت در حال تغییر است، داشتن اطلاعات عمومی به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از دنیای اطراف خود داشته باشیم و بتوانیم با دیگران ارتباط موثرتری برقرار کنیم.

البته همه ما درگیر مسائل زندگی خود هستیم و نمی‌توانیم زمان زیادی را برای مطالعه صرف کنیم. اما راه‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از آنها اطلاعات عمومی خود را افزایش دهیم.

یکی از این راه‌ها، توجه به جزئیات اطراف ما است. وقتی در خیابان قدم می‌زنیم، به تیتر روزنامه‌ها نگاه می‌کنیم یا به رادیو گوش می‌دهیم، نکات زیادی را می‌توانیم یاد بگیریم.

راه دیگر، مطالعه کتاب‌ها و مقالات کوتاه است. حتی اگر زمان زیادی برای مطالعه نداریم، می‌توانیم با مطالعه چند صفحه کتاب یا مقاله در روز، اطلاعات عمومی خود را افزایش دهیم.

در نهایت، می‌توانیم از طریق شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به اطلاعات جدید دسترسی پیدا کنیم. با دنبال کردن کانال‌های خبری و علمی در شبکه‌های اجتماعی و مطالعه مقالات و اخبار در اینترنت، می‌توانیم از آخرین اطلاعات دنیا آگاه شویم.

محمد نظری مجری
محمد نظری مجری

موارد پیشنهادی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 69

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir