کارینا کاپور خان یکی از موفق ترین بازیگران هندی است که در سال های فعالیتش به موفقیت های بسیار زیادی دست پیدا کرده است، در این صفحه بیوگرافی کارینا کاپور خان را مرور میکنیم.

فیلم های کارینا کاپور خان
فیلم های کارینا کاپور خان
نام نام خانوادگی:کارینا کاپور خان
تاریخ تولد:۲۱ سپتامبر ۱۹۸۰
سن کارینا کاپور خان:43 سال و 7 ماه
محل تولد:بمبئی هند
پدر:راندهیر کاپور
مادر:بوبیتا کاپور
خواهر:کاریشما کاپور
قد:163 سانتیمتر
وزن:55 کیلوگرم
همسر:سیف علی خان
(از 16 اکتبر 2012)
فرزند:دو پسر
بیوگرافی کارینا کاپور خان

کارینا کاپور خان

کارینا کاپور خان، بازیگر مشهور هندی، در ۲۱ سپتامبر ۱۹۸۰ در بمبئی متولد شد. او در کالج میتیبای بمبئی تحصیل کرد و دوره‌های میکرو کامپیوتر دانشکده تابستانی هاروارد را نیز گذراند.

کارینا از خانواده‌ای هنرمند می‌آید. پدربزرگ او، راج کاپور، یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ سینمای هند است. پدرش، راندهیر کاپور، و مادرش، بوبیتا کاپور، نیز از بازیگران سرشناس هند هستند. خواهرش، کاریشما کاپور، نیز بازیگر است.

او در سال ۲۰۱۲ با سیف علی خان، بازیگر سرشناس هندی، ازدواج کرد. از آن پس، نامش به کارینا کاپور خان تغییر یافت.

نکته جالب در این ازدواج این است که کارینا کاپور از همسرش ۱۰ سال کوچکتر است.

سیف علی خان در سال ۱۹۷۰ در دهلی نو به دنیا آمد. پدرش، منصور علی خان، بازیکن کریکت هند بود و مادرش، شرمیلا تاگور، بازیگر معروف سینمای هند است. سیف علی خان نیز از طریق مادرش وارد سینمای هند شد.

سیف علی خان، بازیگر سرشناس بالیوود، در سال ۱۹۹۱ با آمریتا سینگل، بازیگر دیگر بالیوود، ازدواج کرد. این دو پس از ۱۳ سال زندگی مشترک در سال ۲۰۰۴ از هم جدا شدند. سیف علی خان از همسر سابق خود دو فرزند دارد: یک پسر به نام علی و یک دختر به نام سارا. این دو فرزند با مادرشان زندگی می‌کنند.

کارینا کاپور خان
کارینا کاپور خان

معنی نام کارینا کاپور

نام او از شخصیت اصلی رمان آنا کارنینا اثر لئو تولستوی گرفته شده است. مادرش در دوران بارداری این رمان را با مادرش می‌خواند و این نام را برای دخترش انتخاب کرد.

آنا از پدری اهل پنجاب و مادری بریتانیایی تبار است. پدرش هندو و مادرش مسیحی است. او از نظر دینی هر دو دین هندوئیسم و مسیحیت را محترم میشناسد.

اینستاگرام کارینا کاپور خان

برای مشاهده صفحه کارینا کاپور خان در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/kareenakapoorkhan

اینستاگرام کارینا کاپور خان
اینستاگرام کارینا کاپور خان

فراگیری بازیگری

کارینا که علاقه ای به دانشگاه نداشت، پس از دو سال تحصیل در یک موسسه فیلمسازی در بمبئی، زیر نظر کیشور نامیت کاپور، فراگیری بازیگری را آغاز کرد.

در سال ۲۰۰۰، وقتی ۲۰ ساله بود، از همان کلاس بازیگری به فیلم «پناهنده» معرفی شد و با آبیشک باچان، پسر آمیتاب باچان، همبازی شد. هر دوی آنها برای اولین بار در این فیلم بازی می‌کردند.

این فیلم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و به پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۰ تبدیل شد.

تصاویر کارینا کاپور خان
تصاویر کارینا کاپور خان

محبوبیت

بازی‌های چالش‌ برانگیز و پشتکار او، به همراه استعداد ذاتی‌اش، باعث شد که او به یکی از بهترین و پرطرفدارترین بازیگران بالیوود تبدیل شود. او پس از آیشواریا رای، بیشترین دستمزد را در بین بازیگران زن دریافت می‌کند. ثروت شخصیش حدود 20 میلیون دلار برآورد میشود.

عکس کارینا کاپور خان
عکس کارینا کاپور خان

خالکوبی سیف علی خان

سیف علی خان، ستاره بالیوود، با خالکوبی نام همسرش کارینا کاپور روی مچ دست خود، روند خالکوبی را در این صنعت آغاز کرد. این اقدام او که در سال ۲۰14 انجام شد، بسیار بحث‌برانگیز بود و بسیاری از مردم آن را بی‌احترامی به سنت‌های هندی می‌دانستند.

با این حال، خالکوبی سیف علی خان تأثیر زیادی بر فرهنگ بالیوود داشت و بسیاری از بازیگران دیگر نیز به دنبال او این کار را انجام دادند. امروزه خالکوبی در بالیوود بسیار رایج است و بسیاری از بازیگران و خوانندگان این صنعت دارای خالکوبی هستند.


ریتیک روشن و کارینا کاپور

ریتیک روشن (Hrithik Roshan) و کارینا کاپور، دو ستاره بالیوود، پس از بازی در سه فیلم مشترک، در فیلم «من دیوانه عشق هستم» به یکدیگر علاقه‌مند شدند. این علاقه‌مندی حتی زمانی که ریتیک روشن متأهل بود، ادامه داشت. به‌طوری که خانواده ریتیک از کارینا خواستند تا از او دور شود.

بعد از ۱۲ سال، کارینا کاپور برای بازی در فیلم «Shuddhi» کاران جوهر آماده می‌شد. او اعلام کرد که بدون ریتیک روشن در این فیلم بازی نخواهد کرد.

همین موضوع باعث شد حواشی زیادی برای آنها به وجود بیاید اما این دو بازیگر همیشه اعلام کردند که رابطه ای بیشتر از رابطه دو همکار باهم ندارند.

بازیگر کارینا کاپور خان
بازیگر کارینا کاپور خان

برند کارینا کاپور

کارینا کاپور خان، خط تولید لباس و وسایل آرایشی خود را با نام «کارینا» افتتاح کرده است. او اولین هنرپیشه زن هندی است که خط تولید لباس خود را ایجاد کرده است. کاپور خان که در زمینه طراحی مد نیز فعالیت دارد، نزدیک به پنج سال است که با شرکت «Globps» همکاری می کند.

کاپور خان همچنین یک فعال اجتماعی است. او عضو یونیسف می‌باشد و از آموزش دختران در هند حمایت می کند. او همچنین در کمپین های عدم خشونت علیه زنان نیز فعال است.

برند کارینا کاپور خان
برند کارینا کاپور خان

این بازیگر در مراسم افتتاحیه خط تولید خود گفت:

«من همیشه به مد علاقه داشته ام و همیشه آرزو داشتم که خط تولید لباس خود را داشته باشم. خوشحالم که این رویای من به واقعیت تبدیل شده است.»

کاپور خان افزود که خط تولید او برای زنانی طراحی شده است که می خواهند شیک و مد روز باشند. و لوازم آرایشی او با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند.

مطالب پیشنهادی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 34

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir