فاطمه مسعودی فر 5 اسفند 1374 در شهر تبریز به دنیا آمده است، وی با بازی در سریال جیران به شهرت رسیده است. در این صفحه بیوگرافی فاطمه مسعودی فر را مرور می‌کنیم.

ویکی پدیا فاطمه مسعودی فر
فاطمه مسعودی فر
نام نام خانوادگی:فاطمه مسعودی فر
Fatemeh Masoudifar
تاریخ تولد:۵ اسفند ۱۳۷۴
February 24, 1996
سن فاطمه مسعودی فر:28 سال و 2 ماه
محل تولد:تبریز
صفحه IMDB:IMDB
بیوگرافی فاطمه مسعودی فر
سن فاطمه مسعودی فر
فاطمه مسعودی فر

فاطمه مسعودی فر

۵ اسفند ۱۳۷۴ در تبریز، فاطمه مسعودی فر چشم به جهان گشود. او که دانش آموخته رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه تبریز است، مسیر خود را به سوی دنیای پرهیجان بازیگری کج کرد و با فیلم “پوست” در سینما و سپس با سریال “جیران” در شبکه نمایش خانگی، نام خود را بر سر زبان ها انداخت.

خانواده و خاستگاه

فاطمه مسعودی فر در شهر تبریز دیده به جهان گشود. او تنها فرزند خانواده بود و پدرش، که در رشته علوم انسانی تحصیل کرده بود، به عنوان استاد دانشگاه در این رشته مشغول به کار بود. پدر فاطمه چندین سال پیش دار فانی را وداع گفت.

بازیگر فاطمه مسعودی فر
بازیگر فاطمه مسعودی فر

کودکی فاطمه مسعودی فر

به گفته مادرم، و همچنین ویدیوهای دوران کودکی‌ام پر از صحنه‌هایی است که در آن‌ها مقابل آینه نشسته‌ام و با خودم حرف می‌زنم یا غرق در بازی‌های خیالی هستم.

در تنهایی خود، دنیای بازیگری را می‌آفریدم. نقش‌های مختلف را به عهده می‌گرفتم، گاه تبدیل به مردی می‌شدم که با عروسک محبوبم، به عنوان همسرش، راهی خرید می‌شد.

این شور و اشتیاق به بازیگری، از همان دوران کودکی در وجودم ریشه دوانده بود و مسیر زندگی من را به سمت دنیای پرهیجان و جذاب بازیگری هدایت کرد.

در پنج سالگی، پدرم اصرار کرد که فیلم “بر باد رفته” به کارگردانی ویکتور فلمینگ را تماشا کنم. آن زمان، این فیلم برای من به عنوان یک کودک، خسته کننده و کسالت آور بود. اما این آغاز سفری بود به دنیای فیلم های کلاسیک. بعد از آن، “دکتر ژیواگو” و “پانته آ” را دیدم و این مسیر ادامه پیدا کرد تا به امروز که …

عشق به تئاتر، آغازی بر مسیرِ بازیگری

فاطمه مسعودی‌فر در سال ۱۳۹۴، در سن ۲۰ سالگی، گام نخستِ خود را در دنیای بازیگری، با شور و اشتیاق به تئاتر در دانشگاه برداشت. او در کنار رشته تحصیلی اصلی خود، واحدهایی در زمینه بازیگری و نمایشنامه را نیز گذراند و با حضور در تئاترهای انگلیسی دانشگاه، استعداد و علاقه خود را در این مسیر شکوفا کرد.

تجربه‌های دانشگاهی، پلی به سوی دنیای حرفه‌ای

مسعودی‌فر در این دوره، با شرکت در تئاترهای مختلف، تجربه‌های ارزشمندی کسب کرد و مهارت‌های خود را در زمینه بازیگری ارتقا داد. این تجارب، زمینه را برای ورود او به دنیای حرفه‌ای بازیگری فراهم کرد و او را به سوی مسیری پربار و پرچالش رهنمون شد.

تصاویر فاطمه مسعودی فر
تصاویر فاطمه مسعودی فر

ستاره ای در حال طلوع

در سال ۱۳۹۷، هنگامی که تنها ۲۳ سال داشت، با بازی در فیلم “پوست” به کارگردانی بهمن و بهرام ارک، ناگهان در کانون توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. درخشش خیره کننده او در این فیلم تا حدی بود که نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره حافظ نیز شد.

فاطمه مسعودی فر در فیلم پوست

داستان از زمانی شروع شد که یکی از دوستانم در تئاتری که روی صحنه داشت، با مشکل مریض شدن یکی از بازیگرانش روبرو شد. او از من خواست که به جای آن بازیگر در نمایش حضور پیدا کنم.

فاطمه مسعودی فر عکس
فاطمه مسعودی فر عکس

دیدار با برادران ارک

در یکی از جلسات تمرین تئاتر، برادران ارک و آقای وحید فرشی از آموزشگاه شکلک، من را در حال بازی دیدند و آشنایی ما از اینجا شکل گرفت.

ورود به دنیای سینما

پس از آن، برای بازی در فیلم “پوست” در سال ۱۳۹۸ دعوت شدم. این تجربه، نقطه عطفی در مسیر زندگی من بود و من را به دنیای سینما رهنمون کرد.

نقل مکان به تهران

بعد از بازی در فیلم پوست و برای ادامه فعالیت هنری خود، از تبریز به تهران نقل مکان کردم و حالا در کنار مادرم در این شهر زندگی می‌کنم.

فاطمه مسعودی فر
فاطمه مسعودی فر

ستاره شدن با جیران

فاطمه مسعودی فر با بازی در نقش سارای گرجی در سریال عاشقانه و تاریخی جیران که در سال 1401 از پلتفرم فیلیمو پخش شد، به شهرت فراگیر رسید.

این سریال به کارگردانی حسن فتحی و با حضور بازیگرانی برجسته مانند بهرام رادان، امیرحسین فتحی، پریناز ایزدیار، مهدی پاکدل و ستاره پسیانی، به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های ایرانی تبدیل شد.

فاطمه مسعودی فر در سریال جیران
فاطمه مسعودی فر در سریال جیران

بازی درخشان مسعودی فر در نقش سارای گرجی، مورد توجه بسیاری از مخاطبان و منتقدان قرار گرفت و او را به عنوان یک بازیگر نوظهور و با استعداد معرفی کرد.

جیران سکوی پرتابی برای فاطمه مسعودی فر بود و او را به یکی از چهره‌های شناخته شده در دنیای بازیگری ایران تبدیل کرد.

بازیگر نقش سارای گرجی در سریال جیران
بازیگر نقش سارای گرجی در سریال جیران

حضور در سینما

شاید ورود من به دنیای سینما حاصل یک اتفاق و شانس بود، اما برای ادامه فعالیت در این عرصه، اتکا به شانس و تصادف کافی نیست. بدون شک، برای پیشرفت و ماندگاری در این مسیر، نیازمند یادگیری مستمر و کسب تجربه‌های فراوان هستم.

فاطمه مسعودی فر سریال
فاطمه مسعودی فر سریال

بازیگری، سفری بی‌پایان

در دنیای بازیگری، من هیچ مرزی نمی‌شناسم. دنبال آرزویی خاص نیستم، چرا که بازیگری دریایی بی‌کران است و نقطه پایانی برای آن متصور نیست.

کمال در بازیگری، افقی دور دست است که من در ابتدای این سفر پرماجرا قرار دارم. هر سال در دنیای سینما، تجربه‌ای نو و چالشی جدید در انتظارم است. برای ادامه این مسیر، باید سال به سال رشد کنم و پیشرفت کنم.

بازی ساره بیات در فیلم “اتاق تاریک” و لیلا حاتمی در فیلم “رگ خواب” را بسیار دوست دارم.

درهم آمیختگی ادبیات، هنر و سینما

زندگی ایده‌آل من در آینده، جایی در نقطه تلاقی ادبیات، هنر و سینما رقم خواهد خورد. جایی که کلمات جادویی ادبیات با قلم موی هنرمندانه نقاشی و پرده جادویی سینما در هم می‌آمیزند و دنیای جدیدی از خلق و روایت را به وجود می‌آورند.

عکس فاطمه مسعودی فر
عکس فاطمه مسعودی فر

همکاری با افراد سالم:

همیشه آرزو داشتم در پروژه‌هایی با افراد سالم و با انگیزه کار کنم. شنیده‌ام که گاهی اوقات در سینما خطرات و حواشی وجود دارد، اما معتقدم که هر کس در این محیط به گونه‌ای رفتار می‌کند که با آن رفتار خواهد شد. من به دنبال فضایی سالم و حرفه‌ای هستم که در آن بتوانم با خلاقیت و تعهد به کارم ادامه دهم.

فاطمه مسعودی فر زندگینامه
فاطمه مسعودی فر زندگینامه

وضعیت تاهل

فاطمه مسعودی‌فر در حال حاضر مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است. تمرکز اصلی او در حال حاضر بر روی حرفه بازیگری و پیشرفت در این زمینه است.

در گذر پنجاه سال

آرزوی من این است که در پنجاه سالگی، زمانی که به خود و کارنامه‌ام می‌نگرم، به جای تمرکز بر تعداد فیلم‌هایی که بازی کرده‌ام، از خودِ درونی‌ام رضایت داشته باشم.

فاطمه مسعودی فر قد
فاطمه مسعودی فر

مهارت های زبانی

  • انگلیسی: تسلط کامل به زبان انگلیسی در زمینه های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و ترجمه به واسطه تحصیلات در رشته زبان انگلیسی و تجربه ترجمه چند کتاب از فارسی به انگلیسی.
  • فرانسوی: درک تا حدی زبان فرانسه و آشنایی با ساختار و واژگان آن.

افتخارات فاطمه مسعودی‌فر

  • نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن سینما برای فیلم پوست (۱۴۰۰)
  • نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی برای سریال جیران (۱۴۰۲)
فاطمه مسعودی فر جشنواره
فاطمه مسعودی فر جشنواره

فیلم‌های سینمایی

  • پوست (۱۳۹۷)
  • رقص دلفین (۱۳۹۹)
فاطمه مسعودی فر بازیگر
فاطمه مسعودی فر بازیگر

سریال‌های شبکه نمایش خانگی

  • جیران (۱۴۰۰)
فاطمه مسعودی فر سریال جیران
فاطمه مسعودی فر سریال جیران

تئاتر

  • خانه برناردا آلبا (۱۳۹۴)
  • سوء تفاهم (۱۳۹۴)
  • زمستان ۶۶ (۱۳۹۵)
  • زنی که تابستان گذشته وارد شد (۱۳۹۶)
  • مرگ فروشنده (۱۳۹۷)
  • پدر (۱۳۹۷)

اینستاگرام فاطمه مسعودی فر

برای مشاهده صفحه اینستاگرام فاطمه مسعودی فر، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/fatememasoudifar

فاطمه مسعودی فر اینستاگرام
فاطمه مسعودی فر اینستاگرام

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 35

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir