کیت بلانشت ۲۴ اردیبهشت ۱۳۴۸ در کشور استرالیا به دنیا آمده است بسیاری از ایرانی ها او با بازی در فیلم های ارباب حلقه ها به یاد می‌آورند. در ادامه بیوگرافی کیت بلانشت را مرور می‌کنیم.

بازیگر کیت بلانشت
بازیگر کیت بلانشت
نام نام خانوادگی:کیت بلانشت
Cate Blanchett
تاریخ تولد:۱۴ می ۱۹۶۹
۲۴ اردیبهشت ۱۳۴۸
سن کیت بلانشت:54 سال و 11 ماه
محل تولد:استرالیا
قد:۱۷۴ سانتیمتر
وزن:۵۵ کیلوگرم
همسر:اندرو آپتون
صفحه IMDB:IMDB
کیت بلانشت

کیت بلانشت

کیت بلانشت، زاده ۱۴ می ۱۹۶۹ در استرالیا، بازیگر و فعال اجتماعی برجسته ای است که در دنیای سینما و تئاتر خوش درخشیده است. او فعالیت بازیگری خود را از سن ۲۱ سالگی آغاز کرد و با بازی در فیلم “الیزابت” به شهرت جهانی رسید.

تحصیلات و افتخارات:

  • فارغ التحصیل لیسانس هنر از موسسه ملی هنرهای دراماتیک سیدنی
  • برنده دو جایزه اسکار، چهار جایزه گلدن گلوب و چهار جایزه فیلم بفتا
  • قد: ۱۷۴ سانتی متر
  • وزن: ۵۵ کیلوگرم
قد کیت بلانشت
قد کیت بلانشت

فعالیت های هنری:

  • بازی در فیلم های مشهوری مانند ارباب حلقه ها، یاسمن غمگین، هوانورد، بابل و …
  • فعالیت در تئاتر و کارگردانی چندین نمایش

فعالیت های اجتماعی:

  • سفیر حسن نیت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد
  • حمایت از حقوق زنان و کودکان
  • فعالیت در زمینه های زیست محیطی

خانواده کیت بلانشت

کاترین الیز بلانشت در ۱۴ مه ۱۹۶۹ (۲۴ اردیبهشت ۱۳۴۸) در ایوانو ویکتوریا، حومه ملبورن استرالیا به دنیا آمد. او دومین فرزند خانواده بود و اصالت انگلیسی، فرانسوی و اسکاتلندی دارد.

مادرش، جون، معلم بود و پدرش، رابرت، که اصالتاً اهل تگزاس بود، به عنوان افسر در نیروی دریایی آمریکا خدمت می‌کرد و بعدها در زمینه تبلیغات مشغول به کار شد.

پدر کیت زمانی که او تنها 10 سال داشت بر اثر حمله قلبی درگذشت. کیت یک برادر بزرگتر به نام باب که مهندس سیستم‌های رایانه‌ای است و یک خواهر کوچکتر به نام جنویو که طراح نمایشی است، دارد.

تحصیلات و سفر به مصر

دوران تحصیل و سفر به مصر

  • تحصیلات متوسطه: او تحصیلات متوسطه خود را در مدرسه گرامر دخترانه ایوانهو گذراند و سپس به کالج بانوان متدیست پیوست. در این کالج بود که اشتیاق خود به هنرهای نمایشی را کشف کرد.
  • تجربه کاری: در اواخر نوجوانی و اوایل دهه بیست زندگی خود، در خانه سالمندان در ویکتوریا مشغول به کار شد.
  • تحصیلات دانشگاهی: او در دانشگاه ملبورن در رشته اقتصاد و هنرهای زیبا به تحصیل پرداخت، اما پس از یک سال ترک تحصیل کرد و راهی کشور مصر شد.

اولین تجربه بازیگری کیت بلانشت

در سفری به مصر، کیت بلانشت فرصت بازی در فیلمی به نام “بوکس مصری کابوریا” (۱۹۹۰) را پیدا کرد. او نقشی کوتاه به عنوان یک تشویق کننده آمریکایی را در این فیلم ایفا کرد. نیاز به پول، او را به پذیرش این نقش ترغیب کرد.

پس از بازگشت به استرالیا، کیت به سیدنی نقل مکان کرد و در مؤسسه ملی هنرهای دراماتیک (NIDA) ثبت نام کرد. او در سال ۱۹۹۲ با مدرک لیسانس هنرهای زیبا از این موسسه فارغ التحصیل شد.

کیت بلانشت: از تئاتر تا ستاره سینما

آغاز درخشان:

  • کیت بلانشت در سال ۱۹۹۲، در سن ۲۳ سالگی، با بازی در تئاتر “Oleanna” در کنار جئوفری راش، اولین قدم خود را در دنیای بازیگری حرفه‌ای برداشت.
  • او بلافاصله پس از آن، در نمایش “هملت” به کارگردانی نیل آرمفیلد، در نقش افلیا درخشید و استعداد خود را به اثبات رساند.

ورود به دنیای سینما و تلویزیون:

  • سال ۱۹۹۳ نقطه عطفی در کارنامه بلانشت بود، چرا که او برای اولین بار در فیلم “Police Rescue” جلوی دوربین سینما رفت.
  • در سال ۱۹۹۴، او در سریال “مزرعه قلب ها” در نقش الیزابت اشتون بازی کرد و به شهرت بیشتری دست یافت.
عکس کیت بلانشت
عکس کیت بلانشت

ستاره ای در حال صعود:

  • سال ۲۰۰۸، نقطه اوج کارنامه بلانشت تا آن زمان بود. او در فیلم “ماجرای عجیب بنجامین باتن” بازی درخشان و تحسین شده ای ارائه کرد و نام خود را به عنوان یکی از بهترین بازیگران زن هالیوود مطرح کرد.

کیت بلانشت: از طلوع یک ستاره تا افتخارات اسکار

درخشش در نقش ملکه الیزابت

سال ۱۹۹۸ نقطه عطفی در کارنامه کیت بلانشت بود. او در سن ۲۹ سالگی با بازی در سریال “الیزابت” در نقش ملکه الیزابت اول، به شهرت جهانی دست یافت. این نقش آفرینی تحسین منتقدان و تماشاگران را به همراه داشت و نام بلانشت را به عنوان یکی از ستاره های نوظهور هالیوود بر سر زبان ها انداخت.

گروهی از منتقدان بر این نکته تاکید داشتند که ملکه الیزابت در دوران سلطنت خود باعث مرگ بیش از پنج میلیون انسان شده است و چنین جنایتکاری شایسته این تطهیر نبوده.(۵ میلیون قربانی در جهان؛ میراث شوم ملکه از جنگ و کودتا)

مسیر پر افتخار در سینما

پس از آن، بلانشت در فیلم های مشهور و پرفروشی مانند “ارباب حلقه ها” (۲۰۰۱)، “هوانورد” (۲۰۰۴)، “بابل” (۲۰۰۶) و “ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین” (۲۰۰۸) به ایفای نقش پرداخت. او در هر یک از این فیلم ها با ارائه بازی های قوی و متقاعد کننده، بار دیگر توانایی و استعداد خود را به اثبات رساند.

دو بار برنده جایزه اسکار

کیت بلانشت در سال ۲۰۰۴ برای بازی در فیلم “هوانورد” در نقش “کاترین هپبورن” موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. این اولین اسکار بلانشت بود که در سن ۳۵ سالگی به او تعلق گرفت.

اما افتخارات بلانشت به اینجا ختم نشد. او در سال ۲۰۱۳ برای بازی در فیلم “یاسمن پژمرده” جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. این دومین اسکار بلانشت بود که او را به عنوان یکی از بازیگران زن برجسته و صاحب سبک در تاریخ سینما تثبیت کرد.

اسکار کیت بلانشت
اسکار کیت بلانشت

کیت بلانشت، ستاره ای بی بدیل

کیت بلانشت با کارنامه درخشان و تنوع نقش هایش، به عنوان یکی از برترین بازیگران زن نسل خود شناخته می شود. او از جسارت و خلاقیت در انتخاب نقش هایش هراسی ندارد و در هر ژانر و نقشی به بهترین نحو ظاهر می شود. بدون شک، کیت بلانشت ستاره ای بی بدیل در آسمان هالیوود است که تا سال های آینده شاهد درخشش او خواهیم بود.

آشنایی و ازدواج کیت بلانشت

کیت بلانشت، بازیگر مشهور استرالیایی، در اواسط دهه ۱۹۹۰ با اندرو آپتون، فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس، آشنا شد. این آشنایی در استرالیا اتفاق افتاد و سرآغازی برای یک رابطه عاشقانه بود. این زوج پس از مدتی نامزدی، در تاریخ ۲۹ دسامبر ۱۹۹۷ با یکدیگر ازدواج کردند و زندگی مشترک خود را آغاز نمودند.

حاصل ازدواج این زوج هنرمند، سه پسر به نام‌های داشیل جان (متولد سال ۲۰۰۱)، رومن رابرت (متولد سال ۲۰۰۴) و ایگناتیوس مارتین (متولد سال ۲۰۰۸) است.

اما خانواده آنها در سال ۲۰۱۵ با ورود دختری به نام ادیت ویویان پاتریشا آپتون، کامل‌تر شد. بلانشت می‌گوید که او و همسرش از همان زمان تولد اولین پسرشان، در آرزوی به فرزندخواندگی گرفتن یک کودک بودند و سرانجام این آرزو را جامه عمل پوشاندند.

همسر کیت بلانشت
همسر کیت بلانشت

بازگشت به استرالیا

کیت بلانشت پس از حدود ده سال زندگی در برایتون، در سال ۲۰۰۶ به همراه همسرش به زادگاه خود استرالیا بازگشت.

در نوامبر ۲۰۰۶، بلانشت دلایل بازگشت خود را انتخاب یک خانه دائمی برای فرزندانش، نزدیک‌تر بودن به خانواده‌اش و احساس تعلق به جامعه تئاتر استرالیا عنوان کرد.

زندگینامه کیت بلانشت
زندگینامه کیت بلانشت

کیت بلانشت: حامی سرسخت سینمای استرالیا

کیت بلانشت، بازیگر نامدار استرالیایی، از سال ۲۰۰۱ به عنوان حامی موسسه فیلم استرالیا و آکادمی هنرهای سینما و تلویزیون استرالیا (AACTA) شناخته می‌شود.

علاوه بر این، او از جشنواره فیلم سیدنی و غرفه جدید استرالیا در بینال ونیز نیز حمایت می‌کند. در ماه می ۲۰۱۵، بلانشت در مراسم افتتاحیه غرفه استرالیا در ونیز جیاردینی سخنرانی کرد.

شخصیت

بلانشت شخصیتی برونگرا دارد و به پوشیدن لباس‌های مردانه، مطالعه، بازیگری، محیط زیست، مهمانی، مسافرت و گوش دادن به موسیقی علاقه‌مند است.

کیت بلانشت عکس
کیت بلانشت عکس

کیت بلانشت: زنی فراتر از شهرت

خجالتی در کودکی، قهرمان در نوجوانی:

  • در دوران کودکی، کیت بلانشت با خجالت و لکنت زبان دست و پنجه نرم می‌کرد.
  • اما در نوجوانی، به طور جدی به تنیس روی میز پرداخت و در سطح ملی به رقابت می‌پرداخت.

فروتن، با حسی از مسئولیت:

  • با وجود شهرت جهانی، بلانشت شخصیتی فروتن و متواضع دارد.
  • او یک گیاهخوار است و از حقوق حیوانات حمایت می‌کند.

رازهای نهفته:

  • بلانشت یک خالکوبی روی مچ دست خود دارد.
  • «مری گرین ول» آرایشگر و «میا واشیکوفسکا» بازیگر، از افراد مورد علاقه او هستند.

ثروت و سلیقه:

  • ارزش خالص دارایی بلانشت ۷۵ میلیون دلار است.
  • فیلم‌های مورد علاقه او شامل «عادی»، «Mon Oncle»، «هاکلبری فین»، «پنجه قرمز» و «دختر معدنچی زغال سنگ» هستند.
  • پنیر بز و موسلی از غذاهای مورد علاقه او هستند.
کیت بلانشت بازیگر
کیت بلانشت بازیگر

علاقه‌مندی‌های متنوع:

  • بلانشت به کتاب‌هایی مانند «Voss»، «Oleanna»، «کاربردهای افسون»، «تاریخ واقعی باند کلی»، «Tender is the Night»، «مردن»، «کاربردهای افسوس» و «کتاب تبتی زندگی» علاقه دارد.
  • او مجموعه اتومبیل‌های تویوتا پریوس، آئودی A8، مرسدس GL کلاس و شورلت را دوست دارد.

دو ملیتی:

  • بلانشت علاوه بر ملیت استرالیایی، دارای ملیت آمریکایی نیز هست.

کیت بلانشت، فقط یک بازیگر مشهور نیست، بلکه زنی با ابعاد و لایه‌های مختلف است.


کیت بلانشت و دنیای پر زرق و برق تبلیغات

• سال ۲۰۰۵: کیت بلانشت به عنوان سخنگو و چهره برند مراقبت از پوست لوکس SK-II، متعلق به شرکت پروکتر اند گمبل، انتخاب شد.

• سال ۲۰۱۳: سفیر برند عطرهای زنانه جورجیو آرمانی شد و برای معرفی عطر دوم این برند، مبلغ 10 میلیون دلار دریافت کرد.

• سال ۲۰۲۲: لوئیس ویتون، برند مشهور دنیای مد، کیت بلانشت را به عنوان سفیر جدید خود معرفی کرد.

کیت بلانشت و فعالیت‌های خیرخواهانه

سفیر حسن نیت UNHCR: کیت بلانشت از سال ۲۰۱۴ به عنوان سفیر حسن نیت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) فعالیت می‌کند و در این راستا به یاری پناهندگان در سراسر جهان می‌شتابد.

حمایت از کودکان: او از بنیاد خیریه “The Australian Childhood Foundation” که به کودکان آسیب‌دیده یاری می‌رساند، حمایت می‌کند و برای بهبود شرایط زندگی این کودکان تلاش می‌کند.

کمک به زنان: کیت بلانشت از بنیاد خیریه “Sydney Women’s Fund” که به زنان در استرالیا کمک می‌کند، حمایت می‌کند و در جهت توانمندسازی و ارتقای حقوق زنان در این کشور گام برمی‌دارد.

حامی بنیاد Plan International: او همچنین از بنیاد خیریه “Plan International” که برای توانمندسازی زنان و دختران در سراسر جهان تلاش می‌کند، حمایت می‌کند و به دنبال ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان و دختران در جوامع مختلف است.

فعالیت‌های دیگر: کیت بلانشت علاوه بر موارد ذکر شده، در فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی دیگری نیز مشارکت دارد و از سازمان‌های مختلفی که در زمینه‌های گوناگون مانند آموزش، بهداشت و محیط زیست فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کند.

تعهد به نیکوکاری: تعهد کیت بلانشت به فعالیت‌های خیرخواهانه، او را به عنوان یک الگوی برجسته برای افراد مشهور و سایر افراد جامعه تبدیل کرده است. تلاش‌های او در جهت کمک به همنوعان و بهبود شرایط زندگی انسان‌ها، الهام‌بخش بسیاری از افراد در سراسر جهان است.

ویکی پدیا کیت بلانشت
کیت بلانشت

افتخارات گلدن گلوب

  • بهترین بازیگر نقش مکمل زن – فیلم سینمایی: هوانورد (۲۰۰۴)
  • بهترین بازیگر نقش اول زن – فیلم موزیکال یا کمدی: من آنجا نیستم (۲۰۰۷)
  • بهترین بازیگر نقش اول زن – فیلم درام: یاسمن غمگین (۲۰۱۳)
  • بهترین بازیگر نقش اول زن – فیلم درام: تار (۲۰۱۷)

رد پای کیت بلانشت در فساد جزیره اپستین

نام او در اسناد منتشر شده مربوط به پرونده اپستین به عنوان یکی از افراد حاضر در این جزیره ذکر شده است، اما تا به این لحظه اقدامات کیت بلانشت در این جزیره بطور دقیق مشخص نشده است.

برخی از افراد حاضر در جزیره اپستین، از جمله شاهزاده اندرو، به جرم سوء استفاده جنسی از دختران زیر سن قانونی محکوم شده‌اند.

اینستاگرام کیت بلانشت

با کلیک بر روی لینک زیر میتوانید صفحه اینستاگرام کیت بلانشت را مشاهده کنید:

https://www.instagram.com/cate_blanchettofficial/?hl=en

اینستاگرام کیت بلانشت
اینستاگرام کیت بلانشت

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 43

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir