ابوالفضل آقاخانی مجری برنامه های صدا و سیما است، وی در این سال ها فعالیت زیادی داشته است و برنامه های زیادی در رادیو و تلویزیون اجرا کرده است در این مقاله بیوگرافی ابوالفضل آقاخانی را مرور می‌کنیم.

نام نام خانوادگی:ابوالفضل آقاخانی
Abolfazl Aghakhani
تاریخ تولد:۱۱ فروردین ۱۳۶۱
March 31, 1982
سن ابوالفضل آقاخانی:42 سال
محل تولد:کاشان
ابوالفضل آقاخانی

ابوالفضل آقاخانی

۱۱ فروردین ۱۳۶۱ در شهر کاشان چشم به جهان گشود. لیسانس روابط عمومی را از دانشگاه اخذ کرد و در کنار اجرا و گویندگی، به عنوان مجری همایش ها و مراسمات نیز فعالیت می کند. ذوق طنزپردازی او را به نوشتن مطالب طنز نیز کشانده است.

ابوالفضل آقاخانی مجری
ابوالفضل آقاخانی مجری

آقاخانی با صدای رسا و لحن گیرا، در اجراهای خود جذابیت خاصی را به نمایش می گذارد. او با توانایی خود در ایجاد ارتباط با مخاطب، در برنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی خوش درخشیده است.

علاوه بر اجرا، آقاخانی در نوشتن مطالب طنز نیز قلمی توانمند دارد. آثار طنز او در نشریات و رسانه های مختلف به چاپ رسیده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

فعالیت های متنوع ابوالفضل آقاخانی در زمینه های اجرا، گویندگی، نویسندگی و طنزپردازی، او را به عنوان هنرمندی خلاق و پرکار به جامعه هنری ایران معرفی کرده است.

سفر از کوچه پس کوچه‌های کاشان تا پایتخت

ابوالفضل پورعرب در یکی از روزهای گرم تابستان سال ۱۳۶۱ در کوچه سلمان، خیابان امیر کبیر شهر کاشان چشم به جهان گشود.

شروع سفری پرفراز و نشیب

در سال ۱۳۸۳، ابوالفضل که در آن زمان ۲۲ سال سن داشت، با شور و شوق فراوان و چمدانی پر از آرزو، راهی سفری پرمخاطره به تهران شد. مقصد او، برنامه صبح بخیر ایران بود، جایی که می‌توانست استعداد خود را در زمینه اجرا به معرض نمایش بگذارد.

آغازی نو در دنیای مستندسازی

حضور در برنامه صبح بخیر ایران، دریچه‌ای نو به سوی دنیای حرفه‌ای را به روی ابوالفضل گشود. او با معرفی مرحوم حسین عرب احمدی، به یک شرکت مستندسازی راه یافت و در آن جا دوره‌های تخصصی مستندسازی را گذراند.

گام‌های نخستین در مسیر موفقیت

ابوالفضل پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، کار خود را در شرکت مستندسازی آغاز کرد و با تلاش و پشتکار فراوان، گام‌های نخستین را در مسیر موفقیت برداشت.

آینده‌ای روشن در انتظار

امروزه ابوالفضل پورعرب به عنوان یکی از مستندسازان شناخته شده و باتجربه کشور شناخته می‌شود و نام او در تیتراژ بسیاری از مستندهای فاخر به چشم می‌خورد. بدون شک، آینده‌ای روشن در انتظار این هنرمند جوان و پرتلاش خواهد بود.

اینستاگرام ابوالفضل آقاخانی
ابوالفضل آقاخانی

انصراف از تهیه مستند

ابوالفضل آقاخانی در ۱۵ آذر ۱۳۸۴ برای اولین بار سفری به منظور تهیه مستندی از سقوط هواپیمای C130 ارتش که منجر به شهادت ۱۲۸ نظامی و خبرنگار شده بود، آغاز کرد.

نکته قابل توجه این ماجرا، معرفی ابوالفضل آقاخانی توسط حسین عرب احمدی به آن شرکت مستندساز بود. با این حال، تالمات روحی ناشی از این حادثه غم‌انگیز، آقاخانی را به انصراف از تهیه این مستند و همکاری با آن شرکت سوق داد.

زندگینامه ابوالفضل آقاخانی
زندگینامه ابوالفضل آقاخانی

ورود به رادیو

ابوالفضل آقاخانی در سال ۱۳۸۵، زمانی که ۲۴ سال داشت، توسط یکی از دوستانش به رادیو معرفی شد. او پس از گذراندن سه مرحله تست، در برنامه “افق آفتاب” رادیو ایران به عنوان گوینده و تهیه کننده خبرهای مذهبی و آئینی مشغول به کار شد.

ورود به تلویزیون

ابوالفضل آقاخانی پس از فعالیت در رادیو و گذراندن تست‌های متعدد در تلویزیون، در سال ۱۳۸۶ برای اجرا در قاب تلویزیون دعوت شد. آغاز کار او در تلویزیون با گروه کودک و نوجوان شبکه دو رقم خورد.

اولین تجربه او در تلویزیون، اجرای مسابقه “آن روی سکه” در آذر ماه سال ۱۳۸۶ بود.

ابوالفضل آقاخانی
ابوالفضل آقاخانی

طنز و شوخ طبعی در خانواده ما

ما خانواده‌ای پرجمعیت و شاد هستیم که از چهار خواهر و چهار برادر تشکیل شده است. روحیه شوخ طبعی و طنز، رگ و ریشه در خانواده ما دارد و شب نشینی‌هایمان همیشه پر از خنده و شادی است.

هر وقت خواهر و برادران دور هم جمع می‌شویم، مثل یک تیم ملی قهار همدیگر را می‌خندانیم. هیچ کس به اندازه آنها نمی‌تواند من را بخنداند و لحظات شاد و مفرحی را برایم رقم بزند.

در بین کمدین‌ها، رضا عطاران را بیشتر از همه دوست دارم. کارهای او ظرافت‌ها و نکات ریزی دارد که به شدت خنده‌دار و جذاب هستند.

عکس ابوالفضل آقاخانی
عکس ابوالفضل آقاخانی

ارتباط من با علی ضیا

ما به عنوان همکار و همشهری، رابطه ی دورادوری با هم داریم. علی ضیا مجری بسیار توانمندی است و من او را قبول دارم. او سیمای جذابی دارد و در کل برای او احترام زیادی قائلم.

از نوحه خوانی تا خوانندگی

۱۲ سال نوحه خوانی در کاشان

در دوران نوجوانی و جوانی، به مدت ۱۲ سال در شهر کاشان به عنوان مداح و نوحه خوان فعالیت داشتم. این تجربه، دریچه ای به سوی دنیای موسیقی و آواز را به روی من گشود و شور و اشتیاق به خوانندگی را در من نهادینه کرد.

مجری ابوالفضل آقاخانی
مجری ابوالفضل آقاخانی

آغاز خوانندگی در تهران

پس از مهاجرت به تهران، مسیر زندگی من تغییر کرد و توفیق نوحه خوانی از من سلب شد. اما این اتفاق، پایان راه من در دنیای موسیقی نبود. من با اتکا به تجربیات گذشته و علاقه ی قلبی خود، مسیر جدیدی را در پیش گرفتم و به عنوان خواننده ی سبک پاپ فعالیت خود را آغاز کردم.

تاکنون ۴ ترانه برای سازمان

تا به امروز، 4 ترانه برای سازمان خوانده ام که 3 تای آن ها مجوز انتشار دریافت کرده است. این ترانه ها حاصل تلاش و پشتکار من در مسیر خوانندگی است و گامی در جهت تحقق آرزوهای دیرینه ی من محسوب می شوند.

عشق به رادیو

من عاشق رادیو هستم. این عشق عمیقی است، و چیزهای زیادی از رادیو آموخته‌ام.

کار در رادیو تجربه‌ای عمیق و تک حسی است. در مقابل، تلویزیون رسانه‌ای چند حسی است که توجه بیننده را به طور همزمان به جهات مختلفی از جمله مجری، متن، صدا، زیرنویس و … جلب می‌کند.

گوینده ابوالفضل آقاخانی
گوینده ابوالفضل آقاخانی

اینستاگرام ابوالفضل آقاخانی

جهت مشاهده صفحه ابوالفضل آقاخانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/abolfazlaghakhani

ابوالفضل آقاخانی اینستاگرام
ابوالفضل آقاخانی اینستاگرام

خبر فوت خواهر ابوالفضل آقاخانی

مجری محبوب در غم از دست دادن خواهر خود

در حین یک برنامه زنده تلویزیونی، ابوالفضل آقاخانی، مجری نام آشنا، از فوت خواهر خود مطلع شد. این اتفاق ناگوار در حالی رخ داد که ایشان در حال اجرای برنامه زنده در شبکه تهران بودند.

فوت خواهر ابوالفضل آقاخانی
فوت خواهر ابوالفضل آقاخانی

آقاخانی که به طور غیر منتظره این خبر را دریافت کرد، در همان لحظه روی آنتن زنده اشک ریخت و غم و اندوه خود را از این فقدان بزرگ ابراز کرد.

این اتفاق تاسف بار موجی از همدردی و دلجویی را در بینندگان و کاربران شبکه های اجتماعی به دنبال داشت. بسیاری از مردم با ارسال پیام های تسلیت، در غم این مجری محبوب شریک شدند.

بیوگرافی ابوالفضل آقاخانی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 34

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir