جنا مالون ۳۰ آبان ۱۳۶۳ در نوادا ایالات متحده متولد شده است، وی بازیگر و نوازنده می‌باشد. در این صفحه بیوگرافی جنا مالون را مرور می‌کنیم.

جنا مالون
جنا مالون
عکس جنا مالون
عکس جنا مالون
نام نام خانوادگی:جنا مالون
Jena Malone
تاریخ تولد:۲۱ نوامبر ۱۹۸۴
۳۰ آبان ۱۳۶۳
سن جنا مالون:39 سال و 4 ماه
محل تولد:اسپارکس، نوادا، آمریکا
پدر:Edward Berge
ادوارد برگ
مادر:Deborah Malone
دبورا مالون
وزن:53 کیلوگرم
قد:165 سانتیمتر
رنگ چشم:آبی
رنگ مو:قهوه ای تیره
صفحه IMDB:IMDB
جنا مالون

جنا مالون

Jena Malone در ۲۱ نوامبر ۱۹۸۴ در اسپارکس، نوادا، آمریکا به دنیا آمد. پدر و مادرش دبورا مالون و ادوارد برگه بودند. او دوران کودکی بسیار غیرمتعارفی را گذراند. پس از طلاق پدر و مادرش، مالون توسط مادرش بزرگ شد و بخش زیادی از دوران کودکی خود را در فقر گذراند. نه تنها خانواده او دائماً نقل مکان می کردند، بلکه گاهی اوقات هم بی خانمان بودند.

بازیگر جنا مالون
بازیگر جنا مالون

شروع بازیگری

بعد از اینکه مالون برای دنبال کردن حرفه بازیگری الهام گرفت، شروع به شرکت در کلاس‌های بازیگری کرد. بعدها، او برای دنبال کردن حرفه بازیگری به لس‌آنجلس نقل مکان کرد. او در ابتدا در یک موزیک ویدیو از مایکل جکسون و در قسمتی از سریال تلویزیونی به نام «امید شیکاگو» ظاهر شد.

جنا مالون در سال ۱۳۷۵ و در سن ۱۲ سالگی با بازی در فیلم “حرامزاده‌ای از کارولینا” به کارگردانی آنجلیکا هیوستون، اولین قدم خود را در دنیای سینما برداشت. اگرچه این فیلم به اندازه آثار شاخص بعدی او، مانند “به سوی طبیعت وحشی” به موفقیت چشمگیری دست نیافت، اما تجربه ارزشمندی برای جنا مالون بود. او در این فیلم با بازیگرانی برجسته مانند جنیفر جیسن لی، ران الدارد، گلن هدلی و لایل لاوت همبازی شد.

بیوگرافی Jena Malone
بیوگرافی Jena Malone

درخشش در سینما و تلویزیون

جنا مالون در سال ۱۳۸۶ درخششی خیره‌کننده در دنیای سینما و تلویزیون داشت و در آثار برجسته‌ای ایفای نقش کرد. او در این سال با بازی در دو فیلم مهم، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. از جمله آثار شاخص جنا مالون در این سال می‌توان به فیلم “به سوی طبیعت وحشی” به کارگردانی شان پن و فیلم “The Go-Getter” به کارگردانی مارتین هاینس اشاره کرد.

جنا مالون در سال 1386، در سن 23 سالگی، نقشی برجسته در فیلم “به سوی طبیعت وحشی” ایفا کرد. بازی درخشان او در این فیلم، نه تنها آن نقش، بلکه خودِ جنا را نیز به نامی شناخته شده در میان مخاطبان سینما تبدیل کرد. همکاری با شان پن، کارگردان نامدار، در این فیلم، تجربه‌ای ارزشمند برای جنا مالون به حساب می‌آید.

سریال های جنا مالون
سریال های جنا مالون

سال بعد، او در فیلم‌هایی مانند «الن فاستر» و «تماس» ظاهر شد. او همچنین در فیلم تلویزیونی «امید» به کارگردانی گلدی هون نقش مهمی ایفا کرد. این نقش‌آفرینی برای او نامزدی دریافت جایزه گلدن گلوب را به ارمغان آورد.


اینستاگرام جنا مالون

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام جنا مالون بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/jenamalone

اینستاگرام جنا مالون
اینستاگرام جنا مالون

بازی در ژانر های گوناگون

او در سال ۱۹۹۸ در فیلم کمدی-درام «مادرخوانده» بازی کرد. این فیلم به کارگردانی کریس کلمبوس و با بازی هنرپیشه سرشناس هالیوود، جولیا رابرتز، در نقش اصلی ساخته شد. این فیلم از نظر تجاری موفقیت بزرگی کسب کرد، اما نظرات منتقدان نسبت به آن متفاوت بود.

ویکی پدیا جنا مالون
جنا مالون

علمی-تخیلی هیجان‌انگیز:

او نقش اصلی را در فیلم علمی-تخیلی هیجان‌انگیز آمریکایی «دانی داركو» محصول ۲۰۰۱ بازی کرد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی ریچارد کلی ساخته شده و با وجود عدم موفقیت تجاری چشمگیر، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. همچنین جوایز متعددی را از آن خود کرد. او سال بعد در فیلم «دختر آمریکایی» هم‌بازی و هم‌کارگردان بود.

در چند سال بعد، او در فیلم‌های «ایالات متحده لیلند» (۲۰۰۳)، «نجات‌یافته!» (۲۰۰۴)، «تصنیف جک و رز» (۲۰۰۵)، و «دروغ» (۲۰۰۶) بازی کرد. او در سال ۲۰۰۶ با حضور در نمایشی از تئاتر برادوی با عنوان «شک» که برنده جایزه تونی شد، برای اولین بار روی صحنه برادوی رفت.

جنا مالون عکس
جنا مالون عکس

فیلم های ترسناک:

او در فیلم ترسناک ماوراء طبیعی «ویرانه‌ها» محصول ۲۰۰۸ بازی کرد. این فیلم به کارگردانی کارتر اسمیت از نظر تجاری موفق بود اما نقدهای ضد و نقیضی دریافت کرد. از دیگر فیلم‌هایی که او در چند سال بعد در آن‌ها بازی کرد می‌توان به «پیام‌آور» (۲۰۰۹)، «مشت‌زن ساکری» (۲۰۱۱)، «در ذات ما» (۲۰۱۲)، «تپانچه ۱۰ سنتی» (۲۰۱۴) و «آنجلیکا» (۲۰۱۵) اشاره کرد.

فیلم ابرقهرمانی:

در سال ۲۰۱۶، او نقش کوتاهی در فیلم ابرقهرمانی موفق «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» بازی کرد. صحنه‌های مربوط به مالون فقط در نسخه خانگی فیلم گنجانده شد. این فیلم به کارگردانی زک اسنایدر از نظر تجاری موفقیت بزرگی کسب کرد. با این حال، نقدهای عمدتا منفی‌ای دریافت کرد.

در همان سال، او نقش مکمل را در فیلم ترسناک روانشناختی «شیطان نئون» بازی کرد. این فیلم به کارگردانی نیکلاس ویندینگ رفن، داستان یک مدل زیباست که موفقیت او در لس‌آنجلس باعث حسادت دیگران در این صنعت می‌شود.

جوایز و دستاوردها

جنا مالون در سال ۱۹۹۷ برای بازی در فیلم «حرامزاده‌ای از کارولینای شمالی» برنده‌ی جایزه‌ی «هنرمند جوان» شد.

او در سال ۱۹۹۸ به خاطر عملکرد درخشانش در فیلم «تماس» برنده‌ی جایزه‌ی «ساترن» شد. در همان سال، او برای بازی در فیلم «الن فاستر» جایزه‌ی دیگری از «هنرمند جوان» را دریافت کرد.

در سال ۱۹۹۹، او برای بازی در فیلم «نامادری» برنده‌ی جوایز «هنرمند جوان» و «جوان‌ترین ستاره» شد.

Jena Malone
Jena Malone

جنا مالون در سال ۲۰۰۱ برای بازی در فیلم «کتاب ستارگان» جایزه‌ی «بهترین بازیگر نقش مکمل زن» از مراسم اهدای جوایز «دی‌وی‌دی اختصاصی» را دریافت کرد.

او در سال ۲۰۰۴ در جشنواره فیلم سونوما ولی، برنده‌ی جایزه‌ی افتخاری «تصويرگری» شد.

وی در سال ۲۰۱۶ به ترتیب برای بازی در فیلم‌های «عطش بازی: مسخره کننده – بخش ۲» و «نئون دیمن» برنده‌ی جوایز «انتخاب نوجوان» و «جایزه‌ی وحشت بریتانیا – خون و شکم» شد.

بیوگرافی جنا مالون

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 36

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir