مهدی قربانی (mahdi ghorbani)، 3 آبان ۱۳۸۱ در شهر تهران به دنیا آمده است، وی در دوران خردسالی وارد عرصه بازیگری شده است و طی دوران کوتاه فعالیتش در آثار موفقی حضور داشته است، در ادامه بیوگرافی مهدی قربانی را مرور می‌کنیم.

مهدی قربانی
مهدی قربانی
مهدی قربانی در فیلم پرویزخان
مهدی قربانی در فیلم پرویزخان
نام نام خانوادگی:مهدی قربانی
mahdi ghorbani
تاریخ تولد:۳ آبان ۱۳۸۱
October 25, 2002
سن مهدی قربانی:21 سال و 6 ماه
محل تولد:تهران
بیوگرافی مهدی قربانی

مهدی قربانی

مهدی قربانی، متولد ۳ آبان ۱۳۸۱ در تهران، بازیگر جوان و خوش آتیه ایرانی است. او که در حال حاضر دانش‌آموز مقطع دبیرستان است، بازیگری را به صورت اصولی فرا گرفته و فعالیت خود را از تئاتر آغاز کرد. با بازی در فیلم سینمایی “ابد و یک روز” به کارگردانی سعید روستایی، به شهرت رسید و نام خود را به عنوان یک بازیگر با استعداد در میان اهالی سینما مطرح کرد.

مهدی قربانی کودکی
مهدی قربانی کودکی
کودکی مهدی قربانی
کودکی مهدی قربانی

مهدی قربانی: از کودکی تا دنیای بازیگری

در آغوش خانواده:

مهدی قربانی در شهر دماوند و در خانواده‌ای ۵ نفره متولد شد. او در کنار یک برادر و یک خواهر بزرگ شد و از همان دوران کودکی علاقه به بازیگری در وجودش ریشه دواند.

مهدی در سن ۹ سالگی به طور جدی پا به عرصه بازیگری گذاشت و در آموزشگاه کودک و نوجوان پانیذ به مدت ۵ سال زیر نظر اساتید مجرب آموزش دید. او در این دوره استعداد و علاقه خود را به اثبات رساند و برای ورود به دنیای حرفه‌ای بازیگری آماده شد.

مهدی قربانی و مادرش
مهدی قربانی و مادرش

تجربه‌های ارزشمند:

مهدی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، تجربه‌های کوتاهی در تئاتر کسب کرد. او با حضور در نمایش‌های مختلف، مهارت‌های خود را ارتقا داد و برای نقش‌های بزرگ‌تر آماده شد.

حضور در ابد و یک روز

سال چهارم حضور مهدی قربانی در آموزشگاه بازیگری بود. روزی، دستیار سعید روستایی، کارگردان نام‌آشنا، با آموزشگاه تماس گرفت. او به دنبال یک بازیگر پسر ۱۱ تا ۱۲ ساله برای فیلم جدید خود، “ابد و یک روز” بود. مهدی قربانی، به واسطه استعداد و توانایی‌هایش، برای این نقش معرفی شد.

نوید محمدزاده و مهدی قربانی
نوید محمدزاده و مهدی قربانی

این اتفاق، نقطه عطفی در زندگی هنری مهدی قربانی بود. او با بازی در فیلم “ابد و یک روز” در کنار بازیگران مطرحی مانند پیمان معادی و نوید محمدزاده، به شهرت رسید. بازی او در این فیلم، مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و جایزه بهترین بازیگر نوجوان را از جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان برای او به ارمغان آورد.

حضور در فیلم “ابد و یک روز”، فرصتی طلایی برای مهدی قربانی بود تا استعداد خود را به اثبات برساند. او پس از این فیلم، در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی به ایفای نقش پرداخت و به عنوان یکی از بازیگران جوان و آینده‌دار سینمای ایران شناخته شد.

عشق به بازیگری و ادامه تحصیل در این رشته

من به بازیگری در سینما و تئاتر علاقه زیادی دارم و مشتاقانه آن را دنبال می‌کنم. در حال حاضر در شغلی که دارم احساس رضایت و خوشحالی می‌کنم و دوست دارم در کنار آن، تحصیلات خود را در رشته بازیگری سینما نیز ادامه دهم.

هنر، دنیای من

من دنیای هنر را با تمام وجود دوست دارم. از بازیگری و تئاتر و کارگردانی گرفته تا نقاشی، فیلمبرداری، گریم، عکاسی و طراحی لباس، همه و همه برای من جذاب و دلنشین هستند.

در حال حاضر، به طور جدی به ادیت عکس و عکاسی می‌پردازم و در این زمینه فعالیت می‌کنم.

حسادت دوستان

در این مسیر جدیدی که قدم گذاشته‌ام، با چالشی ناخواسته روبه‌رو شده‌ام: از دست دادنِ تقریباً تمامِ دوستانم. شاید حسادتِ آن‌ها به موفقیت‌هایم یا تصورشان از تغییرِ من در این مسیر، دلیلِ این اتفاق باشد.

فیلم‌های مهدی قربانی

سالنام فیلمنقشکارگردان
1402پرویز خانجواد زرینچهعلی ثقفی
1398روز صفرعضو جنداللهسعید ملکان
1397غلامرضا تختیطرفدار تختیبهرام توکلی
1396تنگه ابوقریبعلیبهرام توکلی
1395بیست و یک روز بعدمرتضیمحمدرضا خردمندان
1394ابد و یک روزنویدسعید روستایی
فیلم‌های مهدی قربانی
فیلم های مهدی قربانی
فیلم های مهدی قربانی

نمایش خانگی مهدی قربانی

سال: ۱۴۰۰

نام مجموعه: خاتون

نقش: فرهاد

کارگردان: تینا پاکروان

تئاتر های مهدی قربانی

سالنام نمایشکارگردان
۱۳۹۸وحشیحسین برفی نژاد
۱۳۹۶افرا یا روز می‌گذردعلی سرابی
۱۳۹۶دی روزعلی سرابی
۱۳۹۵کافه مک ادممحمدرضا غریب زاده
۱۳۹۵کرنومترعلیرضا مهران
تئاتر های مهدی قربانی

فیلم های کوتاه

سالنام فیلم
۱۳۹۶توپ پلاستیکی
۱۳۹۵گربه ماهی
۱۳۹۹یکی دیگه (کارگردان:مهدی قربانی)
۱۴۰۲مورچه
فیلم های کوتاه

جوایز و افتخارات مهدی قربانی

سالجشنوارهردهاثرنتیجه
1396سی امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهانبهترین بازیگر نوجوانبیست و یک روز بعدبرنده
1396سی امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهانبهترین بازیگر نوجوان از نگاه داوران کودک و نوجوانبیست و یک روز بعدبرنده
1395سی و پنجمین جشنواره فیلم فجربهترین بازیگر نوجوان از نگاه منتقدان مجله فیلمبرنده
جوایز مهدی قربانی
ویکی پدیا مهدی قربانی
مهدی قربانی

بیست و یک روز بعد: درخشش مهدی قربانی

مهدی قربانی، بازیگر جوان و با استعداد ایرانی، در فیلم سینمایی بیست و یک روز بعد، که در سال 1395 اکران شد، دومین تجربه خود در دنیای سینما را رقم زد. او در این فیلم، نقشی به یاد ماندنی و چالش برانگیز را ایفا کرد.

قربانی در بیست و یک روز بعد، به شخصیت مرتضی جان بخشید. مرتضی پسری نوجوان است که با مادری مبتلا به سرطان روبرو است. او برای تهیه داروهای گران قیمت مادرش، با چالش ها و سختی های بسیاری روبرو می شود. بازی قوی و باورپذیر قربانی در این فیلم، تحسین بسیاری از منتقدان و تماشاگران را برانگیخت.

حضور درخشان مهدی قربانی در بیست و یک روز بعد، جوایز متعددی را برای او به ارمغان آورد. از جمله این جوایز می توان به جایزه بهترین بازیگر نوجوان از نگاه منتقدان مجله فیلم در جشنواره فجر و جایزه بهترین بازیگر نوجوان در جشنواره اصفهان اشاره کرد.

مهدی قربانی در “تنگه ابوقریب”

مهدی قربانی، از بازیگران جوان دهه هشتادی، پس از تجربه دو فیلم کوتاه، در سال 1396 برای ایفای نقش “علی” در فیلم “تنگه ابوقریب” به کارگردانی بهرام توکلی انتخاب شد.

“تنگه ابوقریب” با اقتباس از داستانی واقعی، به روایت رشادت رزمندگان ایرانی در روزهای پایانی جنگ و دفاع جانانه از یک پایگاه می‌پردازد. مهدی قربانی در کنار بازیگرانی همچون امیر جدیدی، جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی و مهدی پاکدل، به ایفای نقش در این فیلم پرداخت.

مهدی قربانی در “روز صفر”

فیلم “روز صفر” به کارگردانی سعید ملکان، محصول سال 1398، آخرین فیلم سینمایی مهدی قربانی محسوب می‌شود. این فیلم به روایت داستانی از نحوه دستگیری عبدالمالک ریگی، سرکرده گروه تروریستی جیش العدل، توسط وزارت اطلاعات ایران می‌پردازد.

مهدی قربانی فیلم روز صفر
مهدی قربانی فیلم روز صفر

مهدی قربانی در سریال خاتون

خاتون، سریالی عاشقانه-تاریخی است که در بستر تاریخ ایران روایت می‌شود. این سریال داستان زندگی یک خانواده را در سال ۱۳۲۰ و پس از ورود متفقین و تحولات آن دوران به تصویر می‌کشد.

بازیگران برجسته‌ای همچون اشکان خطیبی، نگار جواهریان، شبنم مقدمی، مهران مدیری، رضا بهبودی، بهناز جعفری، ستاره پسیانی، مهران غفوریان، بابک حمیدیان، شاهرخ فروتنیان و … در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مهدی قربانی در سریال خاتون
مهدی قربانی در سریال خاتون

مهدی قربانی، یکی از بازیگران جوان خاتون است که در اولین تجربه بازی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی، مقابل دوربین تینا پاکروان قرار گرفته است.

این بازیگر دهه هشتادی در خاتون نقش فرهاد، یکی از سربازان ارتش و گماشته مخصوصِ خانواده شیرزاد ملک را ایفا می‌کند. فرهاد به دختری به نام گلی علاقه‌مند است و داستان سریال، فراز و نشیب‌های این عشق را نیز به تصویر می‌کشد.

اینستاگرام مهدی قربانی

برای مشاهده صفحه اینستاگرام مهدی قربانی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/mahdighorbaniofficial

بازیگر مهدی قربانی
بازیگر مهدی قربانی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 44

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir