فضه سادات حسینی گوینده خبر، مجری و گوینده با سابقه صدا و سیما است، وی در سال های اخیر دامنه فعالیت هایش را گسترش داده است در ادامه بیوگرافی فضه سادات حسینی را مرور می‌کنیم.

عکس فضه سادات حسینی
عکس فضه سادات حسینی
نام نام خانوادگی:فضه سادات حسینی
Fezzeh Sadat Hosseini
تاریخ تولد:5 مرداد 1365
July 27, 1986
١٩ ذوالقعده ١٤٠٦
سن فضه سادات حسینی:38 سال و 1 ماه
محل تولد:تهران
تحصیلات:فوق لیسانس حقوق خانواده از دانشگاه امام صادق
دکترای حقوق زن در اسلام از دانشگاه تربیت مدرس
بیوگرافی فضه سادات حسینی

فضه سادات حسینی

فضه سادات حسینی، بانویی متولد پنجم مهرماه سال ۱۳۶۵ در، تهران، است. ایشان در کسوت خبرنگار و گوینده خبر فعالیت می‌کنند.

حسینی دارای مدرک فوق لیسانس حقوق خانواده از دانشگاه امام صادق و همچنین دکترای حقوق زن در اسلام از دانشگاه تربیت مدرس است.

گرایش‌های سیاسی و مذهبی ایشان به عنوان خبرنگاری حامی حزب الله، پیرو مکتب اصولگرایی و علاقه‌مند به شهید ابراهیم رئیسی شناخته شده است.

فضه سادات حسینی شبکه خبر
فضه سادات حسینی شبکه خبر

خانواده فضه سادات حسینی

فضه سادات حسینی در خانواده‌ای مذهبی پرورش یافته و از هفت سالگی با حجاب کامل بوده است. او همواره بر حفظ حجاب خود در هر شرایطی، چه در محیط کار و چه در زندگی شخصی، تاکید دارد.

من در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شدم و تنها یک برادر کوچکتر از خود دارم. از سن هفت سالگی چادر سر می‌کردم و تا به امروز حتی یک بار بدون چادر از خانه بیرون نرفته‌ام. در محل کار نیز به حفظ حجاب خود اهمیت زیادی می‌دهم و تلاش می‌کنم تا ظاهر و باطنم همواره یکی باشد. حجاب برای من مانند یک حفاظ عمل می‌کند و مرا از بسیاری از گناهان و آسیب‌ها دور نگه می‌دارد.

علاقه ذاتی به اجرا از دوران کودکی:

از سنین بسیار کم، به اجرای برنامه و سخنرانی در جمع علاقه داشتم. این شور و اشتیاق مرا در طول دوران تحصیلم همراهی می‌کرد و در تمامی مقاطع تحصیلی، به عنوان مجری در برنامه‌های مختلف حضور فعال داشتم. حتی اولین تجربه اجرایم به دوران مهد کودک باز می‌گردد. خاطرم هست که همیشه یک میکروفن اسباب‌بازی همراه خود داشتم و در هر فرصتی، به اجرای برنامه و سخنرانی می‌پرداختم.

فعالیت به عنوان مجری گروه سرود:

در دوران مدرسه، این علاقه بیشتر شکوفا شد و به عنوان مجری اصلی گروه سرود مدرسه فعالیت می‌کردم. اجرای برنامه‌های مختلف در جمع دانش‌آموزان و معلمان، تجربه‌ای ارزشمند برایم بود و اعتماد به نفس و مهارت‌های ارتباطی مرا به طور قابل توجهی ارتقا داد.

ورود به شبکه خبر

خانم فضه سادات حسینی در سال ۱۳۸۸، زمانی که دانشجوی ترم سوم مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق بودند، با پیشنهاد یکی از اساتید خود در فراخوان گویندگی شبکه خبر شرکت کرده و پس از طی مراحل گزینش، موفق به کسب این جایگاه شدند.

ایشان فعالیت خود در این رسانه را از همان ابتدا با سمت دبیری خبر و گویندگی آغاز نمودند.

فضه سادات حسینی پس از مدتی حضور در بخش مانیتورینگ شبکه خبر، به دلیل تسلط بر زبان انگلیسی، به عنوان مترجم این بخش مشغول به کار شدند. ایشان پس از انجام تست‌های لازم، به عنوان گوینده زنده خبر در ۱۴ شبکه یک انتخاب شدند.

تدریس در دانشگاه

سرکار خانم دکتر حسینی، مدرک دکترای رشته حقوق دارند، و در دانشگاه امام صادق (ع) به تدریس درس قانون مدنی ۵ مشغول می‌باشند.

بیوگرافی فضه سادات حسینی گوینده خبر
بیوگرافی فضه سادات حسینی گوینده خبر

مشهد، دروازه بهشت

مشهد، مدفن امام رضا علیه‌السلام، به مثابه دروازه‌ای به سوی بهشت است. گویی پناهی امن برای کسانی است که در پیچ و خم‌های زندگی به بن‌بست رسیده‌اند و در جستجوی نقطه عطفی برای آغاز دوباره هستند.

کرم امام رضا (ع) در گشودن درب‌های بهشت:

گویا به واسطه کَرَم و بخشش بی‌کران امام رضا (ع)، درهای این بارگاه قدسی هیچ‌گاه به روی زائران بسته نمی‌شود. حتی نسیم دل‌انگیز و روح‌نواز این حرم، با هر اقلیمی در جهان تفاوت دارد و گویی طراوت و معنویتی خاص را به ارمغان می‌آورد.

مشهد، آرامش‌گاه جان:

در نهایت، می‌توان با قاطعیت گفت که حرم امام رضا (ع) دوست‌داشتنی‌ترین، آرامش‌بخش‌ترین و امن‌ترین مکان در پهنه گیتی است.

داوطلب واکسن برکت

خانم حسینی در توئیتر نوشت: با توکل به خداوند متعال و بااعتماد به دانشمندان و متخصصان عزیز میهن اسلامی مان، ایران جان، هفته قبل داوطلب فاز سوم آزمایش بالینی واکسن کووایران برکت شدم. و حال جسم و روحم الحمدلله خوبِ خوب است. روح شهدای عزیز مدافع سلامت شاد و خداوند حافظ خادمان ایثارگرش

واکسن برکت فضه سادات حسینی
واکسن برکت فضه سادات حسینی

در طلب شهادت

دلی پر از شور و شوق دارم و آرزویی بزرگ که در سر می پرورانم، شاید بتوان آن را یگانه آرزوی من در این دنیا دانست. واقفم که در خور چنین مرگی نیستم و هرگز از سر ادعا و خودستایی سخن از آن بر زبان نمی رانم، اما در اعماق وجودم آرزو می کنم که چشمانم را در راه شهادت و در فیض آن ببندم.

می دانم که این مقام والا، نصیب بزرگ مردان و نیکوکاران واقعی می شود، اما از رحمت بی کران الهی چه پنهان، شاید روزی مشمول لطف الهی شوم و توفیق شهادت نصیبم گردد.

فضه سادات حسینی در طلب شهادت
فضه سادات حسینی

از مهندسی کامپیوتر تا دانشگاه امام صادق (ع)

با وجود تحصیلات در رشته حقوق، در کنکور ریاضی شرکت کردم و به طور غیرمنتظره‌ای در رشته مهندسی کامپیوتر پذیرفته شدم. مسیر تحصیلی من، شباهت زیادی به اتفاقی شدن خبر داشت و انتخاب دانشگاه نیز از این قاعده مستثنی نبود.

با اینکه آشنایی قبلی با دانشگاه امام صادق (ع) داشتم، اما هرگز تصور نمی‌کردم که روزی دانشجوی این دانشگاه شوم. در واقع، تحصیل در رشته‌ای غیرمهندسی، گزینه‌ای بود که به هیچ وجه به آن فکر نکرده بودم.

با این حال، کنجکاوی من را به سمت شرکت در مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع) سوق داد. در حین مصاحبه، ناگهان احساس کردم. اینجا همان جایی است که باید در آن درس بخوانم.

فضه سادات حسینی
فضه سادات حسینی

علاقه به شهید ابراهیم رئیسی

خانم فضه سادات حسینی اظهار داشتند که فراتر از جایگاه‌های سیاسی، علمی و مذهبی، به جناب آقای رئیسی مانند پدری مهربان ارادت می‌ورزیدند.

ایشان در ادامه بیان داشتند که با توجه به هم‌سن بودن و شباهت‌های ظاهری ایشان به پدرشان، حس عمیقی از دلبستگی و احترام نسبت به ایشان در وجودشان شکل گرفته بود، موضوعی که بر بسیاری از اطرافیان نیز پوشیده نبود.

لازم به ذکر است که خانم مجری برنامه، رابطه نزدیکی با خانم ریحانه رئیسی، دختر شهید ابراهیم رئیسی، دارند.

گوینده مستند ستاره دنباله دار

مستند “ستاره دنباله‌دار” با رویکردی نو، به بررسی پیوند نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس می‌پردازد. این اثر، داستان زندگی پرفراز و نشیب شهید محمدحسین گیتی‌نما، عضو تیم ملی تکواندو ایران در دهه شصت را به تصویر می‌کشد و از طریق روایتگری مرجان سلحشوری، بازیکن تیم ملی تکواندو، به نسل جوان معرفی می‌کند.

برنامه “ملازمان حرم”

مجموعه “ملازمان حرم” به روایت زندگی پرفراز و نشیب همسران شهدای مدافع حرم می‌پردازد. این برنامه با حضور افتخاری دکتر شهره پیرانی، همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد، و همچنین اجرای فضه سادات حسینی، به زوایای مختلف زندگی این بانوان فداکار و صبور می‌پردازد.

در این برنامه، همسران شهدای مدافع حرم از خاطرات و تجربیات خود در دوران قبل، حین و بعد از شهادت همسرانشان روایت می‌کنند و مخاطبان را با از خودگذشتگی‌ها، فداکاری‌ها و صبر و استقامت این بانوان آشنا می‌کنند.

“ملازمان حرم” فرصتی ارزشمند برای شناخت بیشتر این زنان الهام‌بخش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

عکس های فضه سادات حسینی
عکس های فضه سادات حسینی

بیماری فضه سادات حسینی

خانم فضه سادات حسینی در گفتگویی اظهار داشتند که سال 1402، عجیب‌ترین و طاقت‌فرساترین محرم زندگی ایشان رقم خورد. ایشان در این ایام تنها موفق به شرکت در سه شب مراسم عزاداری شدند.

خانم حسینی در ادامه شرح دادند که از روز سوم محرم به دلیل بیماری، ناچار به ترک مجالس عزاداری شدند. ایشان در ابتدا با تصور ابتلا به سرماخوردگی ساده و احتمال سرایت آن به دیگران، تصمیم به استراحت در منزل گرفتند. اما متاسفانه، بیماری ایشان شدت یافت و به حدی رسید که نیاز به بستری شدن در بیمارستان پیدا شد.

بیماری فضه سادات حسینی
بیماری فضه سادات حسینی

ایشان با ابراز تاسف و اندوه عمیق، بیان داشتند که به دلیل درگیری ریه و سینوس‌ها، توفیق حضور در مجالس عزاداری تاسوعا و عاشورا را از دست دادند و ناگزیر بودند این ایام مقدس را در بستر بیماری سپری کنند. خانم حسینی این تجربه را آزمایشی بسیار دشوار و طاقت‌فرسا توصیف کردند.

ایشان همچنین افزودند که به دلیل این بیماری، تا پایان دهه محرم امکان حضور در هیچ مکان و مراسمی را پیدا نکردند و غم و اندوه ناشی از این محرومیت، به ویژه در شب عاشورا، خواب را از چشمانشان ربود.

سخنان خانم حسینی، گویای عشق و ارادت ایشان به خاندان معصومین (ع) و تعلق خاطر عمیق ایشان به آئین عزاداری سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

نمایش تنهاتر از مسیح

نمایش “تنهاتر از مسیح” فراتر از یک روضه صرف، دریچه‌ای به سوی آگاهی عمیق‌تر از واقعه عظیم عاشورا، ریشه‌ها و پیام‌های آن می‌گشاید. این نمایش، مخاطب را به تفکر و تأمل در فلسفه قیام امام حسین (ع) و درس‌های مکتب اهل بیت (ع) وا می‌دارد و زمینه‌ای برای پژوهش و مطالعه بیشتر در این زمینه فراهم می‌کند.

“تنهاتر از مسیح؛ راه سرخ” به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی، در قالب چهارمین فصل، وقایع برجسته تاریخ اسلام از عید غدیر خم تا واقعه عاشورای سال ۶۱ هجری را به تصویر می‌کشد. این اثر فاخر که محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است، به همت موسسه هنری رسانه‌ای سیمای ققنوس در بوستان ولایت تهران به روی صحنه رفته است.

اینستاگرام فضه سادات حسینی

برای مشاهده صفحه فضه سادات حسینی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/fshossseini

فضه سادات حسینی اینستاگرام
فضه سادات حسینی اینستاگرام
اخبارگو فضه سادات حسینی
اخبارگو فضه سادات حسینی

همسر فضه سادات حسینی

استفاده از حلقه ازدواج توسط فضه سادات حسینی نشان دهنده متاهل بودن وی هست اما اطلاعات خاصی در مورد همسرش در رسانه ها منتشر نشده است.

عکس همسر فضه سادات حسینی
فضه سادات حسینی

بیوگرافی فضه سادات حسینی

بیوگرافی الهام حسین زاده

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 47

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir