صدای گرم و گیرای کیانا یازرلو، سال‌هاست که اخبار مهم کشور را به گوش مردم ایران می‌رساند. این بانوی جوان و با استعداد، که از جمله گویندگان باسابقه صدا و سیما به شمار می‌رود، مسیر پرفراز و نشیبی را برای رسیدن به این جایگاه طی کرده است.

در این مطلب، به مرور بیوگرافی کیانا یازرلو می‌پردازیم و مسیر پیشرفت او در عرصه خبر را بررسی می‌کنیم.

کیانا یازرلو
کیانا یازرلو

کیانا یازرلو: گوینده خبر با اصالتی شمالی

خانم کیانا یازرلو، گوینده خبر صدا و سیما، در 29 بهمن 1370 در یکی از شهرهای استان مازندران چشم به جهان گشود.

زادگاه: استان مازندران

زمینه فعالیت: گوینده خبر

تاریخ تولد: 29 بهمن 1370

محل تولد: استان مازندران

ملیت: ایرانی

شغل: گوینده خبر

سمت: گوینده خبر صدا و سیما

کیانا یازرلو اخبارگو
کیانا یازرلو اخبارگو

نکات برجسته:

  • اصالت شمالی
  • کارشناس ارشد حقوق بین الملل
  • سابقه فعالیت در رادیو

او که فارغ التحصیل رشته حقوق بین الملل در مقطع کارشناسی ارشد است، اشتیاق خود را به اخبار مربوط به رهبر معظم انقلاب و فرمایشات ایشان اینگونه بیان می‌کند: “همیشه اخبار مربوط به ایشان را با علاقه و افتخار می‌خوانم.”

سرنوشت در 15 سالگی

در سن 15 سالگی، قدم به دنیای رادیو گذاشتم و در آزمونی که شانس قبولی در آن اندک بود، شرکت کردم. گویی تقدیری الهی مرا به سوی این مسیر هدایت می‌کرد. با وجود اینکه شرایط سنی و تحصیلی لازم را نداشتم (حداقل مدرک لیسانس) و هیچ کس امیدی به قبولی من نداشت، با سماجت و پشتکار منتظر نوبت خود ماندم تا سرانجام به عنوان آخرین نفر، در آزمون شرکت کردم.

اتفاقی شگفت‌انگیز رخ داد و من در میان انبوه شرکت‌کنندگان، تنها فردی بودم که پذیرفته شدم. گویی دریچه‌ای به سوی دنیای شگفت‌انگیز رسانه به روی من گشوده شد.

یک سال تمام در استودیوی رادیو، همچون مرغی که بال پرواز می‌آموزد، به نظاره کار حرفه‌ای‌ها نشستم و از تجربیات آنها آموختم. سال 1386، اولین برنامه رادیویی من با عنوان “نوجوان” روی آنتن رفت و نقطه عطفی در مسیر شغلی‌ام رقم خورد.

در 18 سالگی، با گامی بلندتر به دنیای پرهیاهوی تلویزیون قدم گذاشتم و از سال 1393 نیز با عبور از آزمون، به عضویت خانواده بزرگ شبکه خبر درآمدم.

این مسیر پر فراز و نشیب، مملو از الطاف الهی و درس‌های ارزشمند زندگی بود و من همواره قدردان این فرصت‌های طلایی هستم.

تپق، بخشی از گویندگی!

در حرفه گویندگی، تپق امری طبیعی است. صحبت در مقابل 80 میلیون نفر، فشار و استرس زیادی به همراه دارد و گاه باعث می‌شود تا اشتباهاتی کوچک رخ دهد. من هم از این قاعده مستثنی نیستم و گاه و بی‌گاه تپق میزنم.

یکی از تپق‌های جالب من مربوط به زمانی است که می‌خواستم بگویم “حال برخی زخمی‌ها وخیم است”. اما به جای آن گفتم “حال برخی وخمی‌ها زخیم است!”.

هرچند تپق در حین گویندگی خوشایند نیست، اما بخشی از این حرفه محسوب می‌شود و نباید آن را به منزله بی‌تجربگی یا عدم تسلط گوینده دانست.

رادیو: عشق و تجربه من

شروع کار در رادیو، سکوی پرتاب بسیاری به سوی موفقیت در دنیای تلویزیون بوده است. من نیز مفتخرم که مسیر حرفه‌ای خود را از رادیو آغاز کرده‌ام و در هر سه بخش معاونت صداوسیما تجارب ارزشمندی کسب کرده‌ام. هر کدام از این بخش‌ها چالش‌ها و شیرینی‌های خاص خود را داشته‌اند، اما من بیش از همه، عاشق رادیو و دنیای خبر هستم.

گوینده: هنرمندِ کلام و خبر

یک گوینده موفق کسی است که در کنار ظاهر آراسته و صدای دلنشین، از دانش و تسلط کافی بر موضوعات مختلف نیز برخوردار باشد. اعتماد به نفس او در لحن و بیانش، مخاطب را مجذوب می‌کند و فهم عمیق او از مطلب، پیام را به طور کامل و رسا منتقل می‌کند.

در دنیای خبرنگاری، تسلط بر متن و درک مفاهیم آن، از اهمیت بسزایی برخوردار است. گوینده خبر موظف است پیش از قرارگیری در مقابل دوربین، به طور کامل با متن خبر آشنا شده باشد و آن را به درستی فهمیده باشد. تا زمانی که گوینده خود درک روشنی از موضوع خبر نداشته باشد، نمی‌تواند آن را به درستی به مخاطب القاء کند و رسالت اطلاع‌رسانی خود را به طور کامل انجام دهد.

همسر کیانا یازرلو

خانم کیانا یازرلو در 13 شهریور 1395 به خانه بخت رفت. او در این تاریخ با همسرش ازدواج کرد. این زوج خوشبخت صاحب یک فرزند دختر نیز هستند.

همسر کیانا یازرلو
همسر کیانا یازرلو
فرزند کیانا یازرلو
فرزند کیانا یازرلو

رابطه خانوادگی جعفر یازرلو و کیانا یازرلو

در حال حاضر، اطلاعات دقیقی در مورد نسبت خانوادگی جعفر یازرلو، گوینده سابق خبر ۲۰:۳۰، و کیانا یازرلو وجود ندارد.

محکوم کردن ترور شهید فخری زاده

کیانا یازرلو و جمعی از گویندگان و مجریان صداوسیما با انتشار بیانیه‌ای، ضمن ابراز همدردی با خانواده شهید محسن فخری‌زاده و گرامیداشت یاد و خاطره این دانشمند برجسته، خواستار پیگیری قاطع و مجازات عاملان این ترور شدند. (منبع: همشهری)

عکس کیانا یازرلو
عکس کیانا یازرلو

اینستاگرام کیانا یازرلو

با کلیک بر روی لینک زیر میتوانید صفحه اینستاگرام کیانا یازرلو را مشاهده کنید:

https://www.instagram.com/kianayazarlou.tv

بیوگرافی کیانا یازرلو و همسرش

بیوگرافی فضه سادات حسینی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir