در این مقاله بیوگرافی «عرفان طهماسبی» خواننده جوان و با استعداد شوشتری را مرور می‌کنیم، و روند رشد او در عرصه موسیقی را بررسی می‌کنیم.

خواننده عرفان طهماسبی
خواننده عرفان طهماسبی
نام نام خانوادگی:عرفان طهماسبی
Erfan Tahmasbi
تاریخ تولد:۲۵ شهریور ۱۳۷۷
September 16, 1998
سن :25 سال و 11 ماه
محل تولد:شوشتر – خوزستان
بیوگرافی عرفان طهماسبی

عرفان طهماسبی

عرفان طهماسبی، خواننده و آهنگساز جوانی که در ۲۵ شهریور ۱۳۷۷ در شوشتر دیده به جهان گشود، با صدایی گرم و گیرا، قلب مخاطبان موسیقی را به تسخیر خود درآورده است. او که فارغ التحصیل رشته کارشناسی ابزار دقیق است، مسیر هنری خود را از کافه‌ها و رستوران‌های اهواز آغاز کرد و با شرکت در برنامه پرمخاطب عصر جدید، به عنوان پدیده خوانندگی شناخته شد.

عرفان بختیاری بودن خود را بارها و به صراحت بیان کرده است. او از پدری و مادری بختیاری به دنیا آمده و به ریشه‌های خود افتخار می‌کند.

عرفان طهماسبی
عرفان طهماسبی

عشق به موسیقی، من را به رشته‌ای غیرمرتبط کشاند!

عرفان طهماسبی، خواننده و نوازنده محبوب کشورمان، در گفتگویی از علاقه وافر خود به موسیقی از دوران کودکی می‌گوید. او با حسرت به نبود هنرستان موسیقی در استان خوزستان اشاره می‌کند و می‌گوید: “رشته تحصیلی من فنی است و کارشناسی ابزار دقیق می‌خوانم. دلیل این انتخاب عجیب، نبود هنرستان موسیقی در خوزستان بود. من که از کودکی عاشق موسیقی بودم، مجبور شدم به هنرستانی بروم که دست‌کم در اسمش واژه هنر به‌کار رفته بود! به همین خاطر در هنرستان برق ثبت‌نام کردم.”

زندگینامه عرفان طهماسبی
زندگینامه عرفان طهماسبی

فقر امکانات موسیقی در خوزستان

طهماسبی با انتقاد به کمبود امکانات تحصیلی و آکادمیک موسیقی در خوزستان می‌گوید: “ما در این استان در بحث موسیقی واقعاً فقیر هستیم. اگر هنرستانی برای آموزش موسیقی وجود داشت، نه تنها من، بلکه بسیاری از جوانان با استعداد خوزستان می‌توانستند به صورت اصولی و علمی موسیقی را فرا بگیرند.”

عرفان طهماسبی: خودآموزی در دنیای موسیقی

عرفان طهماسبی، هنرمند نام آشنا، در صحبت‌هایی جالب، مسیر یادگیری خود را شرح می‌دهد. او برخلاف تصور بسیاری، از آموزش‌های آکادمیک موسیقی بهره نبرده و بیشتر به عنوان یک خودآموز، پله‌های ترقی را طی کرده است.

طهماسبی در این باره می‌گوید: “می‌توانم بگویم آموزشی نداشتم. درسته که در جلسات کوتاهی با استادانی کار کردم، اما هدفم بیشتر رفع ابهامات و پرسش‌هایم بود. من به معنای واقعی هنرجوی کسی نبودم و بیشتر تلاشم را بر روی یادگیری از طریق منابع مختلف از جمله شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها گذاشتم.”

این صحبت‌ها نشان‌دهنده پشتکار و اراده قوی طهماسبی در مسیر یادگیری موسیقی است. او بدون اتکا به آموزش‌های آکادمیک رایج، مسیری منحصر به فرد را برای خود رقم زده و به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.

نمایش و شاهنامه خوانی

طهماسبی که سابقه دو نمایش تئاتر را در کارنامه خود دارد، در یکی از این نمایش ها به پیشنهاد استاد بهداری، آواز می خواند. این تجربه، دریچه ای نو به سوی دنیای موسیقی برای او گشود و زمینه ساز کشف استعداد و علاقه اش به خوانندگی شد.

به دنبال این کشف، طهماسبی با تشویق استاد بهداری، پا به عرصه شاهنامه خوانی گذاشت. او با وجود علاقه به سبک سنتی شاهنامه خوانی، در ذهن خود ایده ای نوین پرورش می داد: اجرای شاهنامه به سبک پاپ.

طهماسبی با تلفیق سنت و نوآوری، شاهنامه را به گونه ای اجرا کرد که تاکنون سابقه ای مشابه آن به ثبت نرسیده است. او با جسارت و خلاقیت خود، حماسه های شاهنامه را در قالبی نو و امروزی به مخاطبان ارائه داد و دریچه ای تازه به سوی این گنجینه ی فرهنگی گشود.

طهماسبی با بیان اینکه “مطمئن نیستم اولین شاهنامه خوان پاپ کشور باشم، اما تاکنون جایی ثبت نشده است”، امیدوار است که این نوآوری بتواند راه را برای دیگر هنرمندان خلاق هموار کند و به رونق هر چه بیشتر شاهنامه خوانی، به ویژه در میان نسل جوان، کمک کند.

تصاویر عرفان طهماسبی
تصاویر عرفان طهماسبی

عرفان طهماسبی: ستاره‌ای که در عصر جدید درخشید

عرفان طهماسبی نامی که تا پیش از حضور در برنامه عصر جدید برای بسیاری ناآشنا بود، اما این برنامه سکوی پرتاب او به سوی شهرت و محبوبیت شد.

طهماسبی در همان ابتدای کار با اجرای بی‌نظیر آهنگ “گلم گلم” در مرحله اول عصر جدید، نظر مثبت همگان را جلب کرد و با کسب چهار چراغ سفید داوران، راهی مرحله ی بعد شد.

اگرچه عملکرد او در دور دوم به قوت اجرای اولش نبود، اما با رای نجات امین حیایی، بار دیگر شانس خود را برای ادامه ی رقابت در این مسابقه بزرگ امتحان کرد.

عرفان طهماسبی با صعود به فینال عصر جدید، قلب مخاطبان را تسخیر کرد و در نهایت با کسب آرای مردمی، عنوان نایب قهرمانی این فصل از برنامه را از آن خود کرد.

عصر جدید عرفان طهماسبی
عصر جدید عرفان طهماسبی

تغییر سبک در عصر جدید

طهماسبی می‌گوید: “عصر جدید در بسیاری از جهات به من کمک کرد، اما جالب‌ترین اتفاق، تغییر کلی سبک کارم بود. من همیشه در دنیای راک فعالیت می‌کردم و حتی یک آلبوم کامل با هشت قطعه راک فارسی آماده انتشار داشتم.”

اما تقدیر مسیر دیگری را برای او رقم زد. طهماسبی در ادامه می‌گوید: “در عصر جدید به طور اتفاقی یکی از آهنگ‌های مورد علاقه‌ام را که با لهجه شیرازی بود انتخاب کردم. قطعه‌ای که با استقبال فوق‌العاده‌ای از سوی مردم روبرو شد و دریچه‌های تازه‌ای را به روی من گشود.”

آهنگ فینال عصر جدید عرفان طهماسبی

تو کوری یا مو دوروم که مونه دیگه نمی بینی

کدوم لب عاشقت کرده لب دریا نمی‌شینی

یه دنیا شک و تردیدوم یه دنیا درده تو سینه

مو خاموم یا تو مکاری که اوضاع دلوم اینه

خیالتو بزرگه یا دل مو خیلی جاش تنگه

مو که ریگی به کفشوم نی کجای کار می لنگه

مو از دلت چیزی نمیدونم ولی تو سردی و مو ایجور نمیتونم

مو از دلت چیزی نمیدونم ولی تو سردی و مو ایجور نمیتونم

میگمت حالا بدونی همه چی تکرار میشه که حالا مختاری اما بعد مو اجبار میشه

بعد مو اجبار میشه که تک تنها بشینی خوابمه ببینی اما خودمو روزی نبینی

مو از دلت چیزی نمیدونم ولی تو سردی و مو ایجور نمیتونم

مو از دلت چیزی نمیدونم ولی تو سردی و مو ایجور نمیتونم

آهنگ های عرفان طهماسبی

  1. همه جا
  2. بی وفا
  3. گلوبند
  4. چه کنم
  5. خداحافظ
  6. تو
  7. بی من
  8. وای اگر
  9. کجایی
  10. مترسک
  11. خیال
  12. نجلا 2
  13. ماه مو
  14. پرسه
  15. گل مهتاب
  16. تردید
آهنگ های عرفان طهماسبی
آهنگ های عرفان طهماسبی

اینستاگرام عرفان طهماسبی

با کلیک بر روی لینک زیر میتوانید صفحه عرفان طهماسبی در اینستاگرام را مشاهده کنید:

https://www.instagram.com/erfuntah

اینستاگرام عرفان طهماسبی
اینستاگرام عرفان طهماسبی
عکس عرفان طهماسبی
عکس عرفان طهماسبی

اولین کنسرت عرفان طهماسبی

بلیت فروشی اولین اجرای صحنه‌ای عرفان طهماسبی در خرداد 1403 برگزار شد و این خواننده توانست در کمتر از ۱۵ دقیقه، تمامی بلیت‌های کنسرتش را به فروش برساند.

قرار است کنسرت‌های این خواننده در تهران تا قبل از آغاز ایام محرم تمدید شود تا علاقه‌مندان بیشتری بتوانند تجربه حضور در اولین اجراهای او را داشته باشند. این هنرمند قرار است طی ۴ شب و ۸ سانس میزبان بیش از ۲۰ هزار نفر از مردمی باشد که برای اولین بار قرار است با او در تهران هم‌صدا شوند. (منبع: فرهیختگان)

کنسرت عرفان طهماسبی
کنسرت عرفان طهماسبی

بیوگرافی عرفان طهماسبی

بیوگرافی رضا پیشرو و همسرش

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir