جنیفر کانلی، بازیگر آمریکایی، با بازی در فیلم‌های متعدد و تحسین‌شده، جایگاه خود را در صنعت سینما تثبیت کرده است. در این مطلب، مروری بر زندگی و حرفه او خواهیم داشت، از دوران کودکی و شروع بازیگری‌اش تا جوایز و افتخارات و همچنین زندگی شخصی او (بیوگرافی جنیفر کانلی و همسرش).

عکس قبل از عمل جنیفر کانلی
عکس قبل از عمل جنیفر کانلی
Jennifer Lynn Connelly
Jennifer Lynn Connelly
نام نام خانوادگی:Jennifer Lynn Connelly
جنیفر لین کانلی
تاریخ تولد:۱۲ دسامبر ۱۹۷۰
۲۱ آذر ۱۳۴۹
سن جنیفر کانلی:53 سال و 8 ماه
محل تولد:کتزکیل نیویورک
قد:168 سانتیمتر
وزن:56 کیلوگرم
همسران: (بیلی کمبل) billy campbell
دیوید دوگان
Paul Bettany (پل بتانی)
صفحه IMDB:IMDB
بیوگرافی جنیفر کانلی و همسرش

جنیفر کانلی

جنیفر لین کانلی در ۱۲ دسامبر ۱۹۷۰ در کوه‌های کتزکیل نیویورک به دنیا آمد. مادرش، للین، عتیقه‌فروش بود و پدرش، جرار، در حرفه طراحی لباس فعالیت می‌کرد. کانلی در بروکلین، نزدیک پل بروکلین بزرگ، بزرگ شد و به مدرسه خصوصی سنت آنز رفت – به جز چهار سالی که خانواده‌اش در نیوپورت، رود آیلند زندگی می‌کردند.

جنیفر کانلی بازیگر
جنیفر کانلی بازیگر

شروع کار جنیفر کانلی

من از بچگی عاشق بازیگری بودم. پدرم در کار تبلیغات بود و از طریق دوستانش پیشنهاد بازی در تبلیغات را به من می‌دادند. وقتی ۱۰ سالم بود، از یک شرکت مد پیشنهاد گرفتم. کارم را با تبلیغات در مجلات و روزنامه‌ها شروع کردم، اما خیلی زود به دنیای تبلیغات تلویزیونی هم راه پیدا کردم.

سال ۱۹۸۴ در یک کنسرت شرکت کردم و این باعث شد که مورد توجه عکاسان قرار بگیرم. بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۲ در چندین مجله نوجوانان عکس‌هایم چاپ شد. در دسامبر ۱۹۸۶ حتی یک تک آهنگ به نام “مونولوگی از عشق” هم ضبط کردم.

شروع کارم در دنیای مد و موسیقی، سکوی پرتابی برای ورود من به دنیای بازیگری بود. عاشق بازیگری بودم و تمام تلاشم را می‌کردم تا در این حرفه موفق شوم.

بازیگر جنیفر کانلی
بازیگر جنیفر کانلی

همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. در 11 سالگی جلوی دوربین رفتم و در 14 سالگی اولین نقش سینمایی‌ام را در فیلم “روزی روزگاری در آمریکا” ساخته سرجیو لئونه بازی کردم. آن تجربه باورنکردنی بود!

جوانی جنیفر کانلی
جوانی جنیفر کانلی

بعد از آن، در چند فیلم دیگر هم بازی کردم، از جمله “پدیده” ساخته داریو آرجنتو و “هفت دقیقه در بهشت”. در همین حین، تصمیم گرفتم به دانشگاه بروم. ابتدا به دانشگاه ییل رفتم و دو سال انگلیسی و تئاتر خواندم. اما بعد به استنفورد منتقل شدم تا تئاتر کلاسیک بخوانم. البته در نهایت نتوانستم از استنفورد فارغ‌التحصیل شوم، چون بازیگری را به تحصیلات دانشگاهی ترجیح دادم.

شاید آن موقع بهترین تصمیم را گرفتم. بازیگری فرصت‌های زیادی را به من داد و تجربیات فوق‌العاده‌ای را در اختیارم قرار داد.

آغاز دوره طلایی

سپس جنیفر کانلی در اوایل دهه 2000 با بازی در هشت فیلم قابل توجه در طول هشت سال، به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد. عملکرد فوق العاده او از نظر جسمی و احساسی در فیلم «مرثیه برای یک رؤیا» (2000) ساخته دارن آرنوفسکی با اقتباسی از رمان «مرثیه برای یک رؤیا» نوشته هوبرت سلبی جونیور و با بازی الن برستین و جرد لتو قطعا یکی از برجسته‌ترین نقش آفرینی‌های اوست.

این موفقیت با بازی در فیلم زندگینامه‌ای درخشان «پ Pollock» (2000) ساخته اد هریس ادامه یافت و با کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم «ذهن زیبا» (2001) ساخته ران هاوارد و همبازی با بازیگرانی همچون راسل کرو، اد هریس، پل بتانی و کریستوفر پلامر به اوج رسید.

جنیفر کانلی
جنیفر کانلی

همسران جنیفر کانلی

در حین فیلمبرداری “موشک زن” با همبازی‌ام بیلی کمبل وارد رابطه عاشقانه شدم. بعد از پنج سال زندگی مشترک، نامزد کردیم، اما در سال 1996 از هم جدا شدیم، بعد از آن رابطه‌ای با دیوید دوگان، عکاس، داشتم که حاصل آن پسری است که در سال 1997 به دنیا آمد.

billy campbell Jennifer Connelly
billy campbell Jennifer Connelly
David Dugan Jennifer Connelly
David Dugan Jennifer Connelly

در اول ژانویه 2003، در یک مراسم خانوادگی خصوصی در اسکاتلند، با پل بتانی، بازیگری که در فیلم “ذهن زیبا” با او همبازی بودم، ازدواج کردم، ما دو فرزند داریم، پسری که در سال 2003 به دنیا آمد و دختری که در سال 2011 به دنیا آمد، بعد از اینکه مدتی در ترایبکا با هم زندگی کردیم، من و پل به بروکلین هایتس نقل مکان کردیم.

جنیفر کانلی، و همسرش، پاول بتانی، سومین فرزند خود را به دنیا آوردند. این نوزاد دختر که آگنس لارک بتانی نام دارد، در بیمارستانی در نیویورک سیتی متولد شد.

Paul Bettany
Paul Bettany

بیوگرافی جنیفر کانلی و همسرش

فرزندان جنیفر کانلی
فرزندان جنیفر کانلی

سابقه اعتیاد

من در گذشته در مورد مبارزاتم با اعتیاد و مشکلات سلامت روان صحبت کرده‌ام. در اوایل بیست سالگی با سوء مصرف مواد دست و پنجه نرم می‌کردم و به دنبال درمان رفتم. من همیشه از اهمیت مراقبت از سلامت روان و درخواست کمک در صورت نیاز صحبت می‌کنم.

در اوقات فراغتم، از تمرین یوگا و دویدن لذت می‌برم. من همچنین به آشپزی علاقه دارم و از گذراندن وقت با خانواده‌ام لذت می‌برم.

فیلم های ابر قهرمانی

بسیاری از ستارگان سینما در سال‌های اخیر، با هجوم فیلم‌های ابرقهرمانی به سینماها، جذب این ژانر شده‌اند. جنیفر کانلی نیز از این قاعده مستثنی نبود و در سال ۲۰۱۷ با بازی در فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (که در آن به طور غیرمعمول تنها به جای شخصیتش صحبت کرد) و «آلیتا: فرشته‌ی جنگ» (۲۰۱۹) در کنار ماهرشالا علی و کریستوف والتس، وارد این دنیا شد.

کانلی پس از فیلمبرداری نقش خود در «تاپ گان: ماوریک» (که قرار بود در کنار تام کروز بازی کند و در نهایت در سال ۲۰۲۲ اکران شد) در سال ۲۰۱۸، برای دومین بار در دوران کاری‌اش به تلویزیون روی آورد. او در سریال « برف‌شکاف» شبکه‌ی تی‌ان‌تی، که بر اساس فیلمی به همین نام (۲۰۲۰-۲۰۲۲) از بونگ جون-هو ساخته شده بود، با دیوید دیگز و شان بین همبازی شد.

اینستاگرام جنیفر کانلی

برای مشاهده صفحه جنیفر کانلی در اینستاگرام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/jennifer.connelly

اینستاگرام جنیفر کانلی
اینستاگرام جنیفر کانلی

فیلم های جنیفر کانلی

سال اکرانفیلمنقش
2023Bad BehaviourLucy
2022Top Gun: MaverickPenny Benjamin
2019Alita: Battle AngelChiren
2017Only the BraveAmanda Marsh
2014Winter’s TaleVirginia Gamely
2011The DilemmaBeth
2008The Day the Earth Stood StillHelen Benson
2003House of SandKathy
2003HulkBetty Ross
2000Waking the DeadSarah Williams
1998Dark CityEmma Murdoch
1996Far HarborEllie
1996Mulholland FallsAllison Pond
1995Higher LearningTaryn
1994Of Love and ShadowsIrene
1990The Hot SpotGloria Harper
1988Some GirlsGabriella
فیلم های جنیفر کانلی
فیلم های جنیفر کانلی
فیلم های جنیفر کانلی
عکس جنیفر کانلی
عکس جنیفر کانلی

جایزه اسکار

جنیفر کانلی فقط یک جایزه اسکار برده است. او در سال 2002 برای بازی در نقش آلیسیا نش در فیلم “ذهن زیبا” جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

جنیفر کانلی در چندین فیلم تحسین‌شده دیگر نیز بازی کرده است، از جمله “مرثیه‌ای برای یک رؤیا” (2000)، “خانه‌ای از شن و مه” (2003) و “الماس خونین” (2006)، اما برای هیچ یک از این نقش‌ها نامزد دریافت جایزه اسکار نشده است.

جوایز جنیفر کانلی
جوایز جنیفر کانلی

بیوگرافی ونسا کربی + اینستاگرام

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 55

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir