در این مقاله، به بررسی زندگی و حرفه لی‌لی کالینز، بازیگر مشهور هالیوود، و همسرش می‌پردازیم. همچنین نگاهی به آثار برجسته این بازیگر تا به امروز خواهیم داشت (بیوگرافی لی‌لی کالینز و همسرش).

عکس لی لی کالینز
عکس لی لی کالینز
نام نام خانوادگی:لی‌لی جین کالینز
Lily Jane Collins
تاریخ تولد:۱۸ مارس ۱۹۸۹
۲۷ اسفند ۱۳۶۷
سن:35 سال و 5 ماه
محل تولد:گیلفورد ساری انگلستان
قد:165 سانتیمتر
وزن:49 کیلوگرم
همسر:چارلی مک‌داول
تحصیلات:کارشناسی رشته خبرنگاری
از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
صفحه imdb:imdb
بیوگرافی لی‌لی کالینز و همسرش
قد و وزن لیلی کالینز
قد و وزن لیلی کالینز

لی‌لی جین کالینز

لی‌لی جین کالینز، بازیگر، مدل و نویسنده انگلیسی-آمریکایی، در ۱۸ مارس ۱۹۸۹ در ساری انگلستان متولد شد. او دختر فیل کالینز، خواننده و موسیقیدان مشهور انگلیسی است. کالینز بازیگری را از سن دو سالگی با حضور در مینی‌سریال “Growing Pains” که توسط بی‌بی‌سی ساخته شده بود، آغاز کرد.

او در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در رشته روزنامه‌نگاری سخن‌پراکنی تحصیل کرد و در دوران نوجوانی برای مجلاتی مانند هفده، ووگ نوجوانان و لس آنجلس تایمز مقاله می‌نوشت. در سال ۲۰۰۷، مجله گلامور او را به عنوان برترین مدل سال انتخاب کرد، پس از آنکه شنل او را برای پوشیدن یکی از لباس‌های این برند در هتل دی کریون برگزید.

تصاویر لی لی کالینز
تصاویر لی لی کالینز

خانواده:

  • لی‌لی کالینز، متولد 18 سپتامبر 1989، دختر فیل کالینز، خواننده و ترانه‌سرای مشهور انگلیسی و جیل ترولمن، همسر دوم او است.
  • پدربزرگ مادری لی‌لی، رابرت ترولمن، یک مهاجر یهودی کانادایی بود که در بورلی هیلز کالیفرنیا مغازه لباس مردانه داشت.
  • پس از طلاق پدر و مادرش در سال ۱۹۹۶، لی‌لی به همراه مادرش به لس‌آنجلس نقل مکان کرد.
لی لی کالینز ویکی پدیا
لی لی کالینز

تحصیلات و حرفه:

  • لی‌لی در مدرسه خصوصی هاروارد وستلیک در لس‌آنجلس تحصیل کرد.
  • او سپس در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در رشته روزنامه‌نگاری سخن‌پراکنی به تحصیل ادامه داد.
  • لی‌لی کالینز در سنین نوجوانی به اختلال تغذیه مبتلا شد که در کتاب خود به آن پرداخته است.
  • او در زمینه بازیگری فعالیت می‌کند و در فیلم‌های متعددی از جمله “هنرپیشه‌ها” (2012)، “شکارچیان سایه: شهر استخوان‌ها” (2013)، “آینه تاریک” (2014) و “تد لاسو” (2020) به ایفای نقش پرداخته است.

خانواده:

  • لی‌لی دو خواهر و برادر ناتنی از ازدواج اول پدرش دارد: جولی کالینز و سایمون کالینز.
  • او همچنین دو برادر ناتنی کوچکتر از خود به نام‌های مت کالینز و لوک کالینز دارد.

ازدواج:

  • لی‌لی کالینز در سپتامبر ۲۰۲۰ با چارلی مک‌داول، کارگردان و نویسنده آمریکایی، نامزد کرد.
  • آنها در سال ۲۰۲۱ با یکدیگر ازدواج کردند.
همسر لی‌لی کالینز
همسر لی‌لی کالینز

در سال ۲۰۱۳، من اعلام کردم که ترجیح می‌دهم درباره روابط شخصی‌ام علنی صحبت نکنم، چون شاهد سختی‌هایی بودم که پوشش رسانه‌ای طلاق پدر و مادرم برایم ایجاد کرد.

در سپتامبر ۲۰۲۰ نامزدی‌ام با چارلی مک‌داول، کارگردان و نویسنده آمریکایی را اعلام کردم. ما در چهارم سپتامبر ۲۰۲۱ در دانتون هات اسپرینگز، کلرادو ازدواج کردیم. در مارس ۲۰۲۳ خبر خرید خانه‌ای توسط ما در منطقه مجلل کپنهاگ دانمارک منتشر شد.

چارلی مک‌داول
چارلی مک‌داول

نکات تکمیلی:

  • لی‌لی کالینز به عنوان یک فعال اجتماعی در زمینه‌های مختلفی از جمله حمایت از سلامت روان و مبارزه با اختلالات خوردن فعالیت می‌کند.
  • او در سال ۲۰۱۷ جایزه زن سال را از مجله هالیوود ریپورتر دریافت کرد.

مدلینگ

لی لی کالینز در سن ۱۸ سالگی، در سال ۲۰۰۷، با دنیای مد آشنا شد و به سرعت پله های ترقی را طی کرد. همکاری او با برند شانل به عنوان مدل لباس، نقطه عطفی در حرفه ی او بود و در کمتر از یک سال، در سال ۲۰۰۸، توسط مجله ی گلامور اسپانیا به عنوان مدل بین المللی سال انتخاب شد.

اما استعداد و پویایی لی لی به اینجا ختم نشد. در همان سال، او به عنوان گزارشگر در کمپین “بچه ها رئیس جمهور را انتخاب می کنند” حضور یافت و صدایی رسا برای نسل جوان شد.

زندگینامه لی لی کالینز
زندگینامه لی لی کالینز

از کشیش تا گلدن گلوب

لی‌لی کالینز، با ایفای نقش در فیلم‌هایی مانند “کشیش” و “آدم‌ربایی” به شهرت رسید. اما نقطه عطف کارنامه او بازی در “ابزارهای مرگبار: شهر استخوان‌ها” بود که نامزدی جایزه سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی را برایش به ارمغان آورد.

ستاره درخشان کالینز در سال ۲۰۱۶ با فیلم “قوانین صدق نمی‌کنند” بیش از پیش نورافشانی کرد و جایزه جوایز فیلم هالیوود و نامزدی گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی را برای او به ارمغان آورد.

اما استعدادهای کالینز به بازیگری محدود نمی‌شود. او در عرصه نویسندگی نیز فعال است و اولین کتابش با عنوان “بدون فیلتر: بدون شرم، بدون پشیمانی، فقط من” در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و مورد استقبال منتقدین قرار گرفت.

لی لی کالینز فیلم
لی لی کالینز فیلم

شروع پرکار بازیگری

کار بازیگری رو از دو سالگی با بازی در سریال “دردسرهای بزرگ شدن” که از شبکه BBC پخش میشد شروع کردم.

تو همون سال تو دو قسمت از سریال نوجوانانه “بورلی هیلز ۹۰۲۱۰” بازی کردم، که شامل قسمت آخر فصل اول هم میشد. کمی بعد تو همون سال، با بازی در نقش اصلی فیلم “چهره پنهان” به عنوان کالینز توهی، دختر لی آن تویی (با بازی ساندرا بولاک) به موفقیت بزرگی دست پیدا کردم. این فیلم از نظر تجاری خیلی موفق بود،‌ بالای ۲۵۰ میلیون دلار فروش داشت و به پرفروش‌ترین فیلم با موضوع ورزش در تمام دوران تبدیل شد.

بیوگرافی لیلی کالینز و همسرش
بیوگرافی لیلی کالینز و همسرش

سال ۲۰۱۱، در فیلم مهیج “کشیش” در نقش لوسی، دختر کشیش جنگجو، در کنار پل بتانی بازی کردم. هرچند این فیلم از نظر منتقدان و فروش شکست خورد، اما برای بازیگریم تحسین شدم و وبسایت NextMovie.com متعلق به شبکه MTV منو به عنوان یکی از ستاره های نوظهوری که باید در سال ۲۰۱۱ دنبالشون کرد معرفی کرد. بعدش هم در فیلم اکشن “ربوده شده” با تیلور لاتنر همبازی شدم.

فعالیت های سال 2012 تا 2014

سال ۲۰۱۲، نقش سفید برفی رو در فیلم “آینه آینه” که اقتباسی از داستان سفید برفی و هفت کوتوله بود بازی کردم. رابی کالین از روزنامه بریتانیایی دیلی تلگراف در مورد من نوشت: “او یه چهره دوست داشتنی، فوق العاده و تقریبا بی نقص برای سینما داره؛ به یه جورهایی میشه گفت آدری هپبورن با ابروهای لیام گالاگر. لبخندش هم یه نمونه ایده آل از شیطنت و بازیگوشی محسوب میشه.” اولین تجربه خوانندگی رو هم تو همین فیلم با اجرای کاور انگلیسی از آهنگ “باور به عشق” داشتم. همچنین تو سال ۲۰۱۲، نقش سامانتا رو در فیلم “گیر افتاده در عشق” بازی کردم.

تبلیغات لی لی کالینز
لی لی کالینز

در ابتدا قرار بود نقش اصلی بازسازی فیلم «مرد مرده شیطانی» در سال ۲۰۱۳ را بازی کنم اما به دلیل مشکل برنامه‌ریزی، از این پروژه کنار کشیدم. بعدها نقش اصلی یک موجود فضایی را که به زمین آمده بود در موزیک ویدیوی «کلودیا لوئیس» گروه M83 بازی کردم که در آگوست ۲۰۱۳ منتشر شد.

من نقش کلری فرای را در فیلم «ابزارهای مرگ: شهر استخوان‌ها» که اقتباسی از کتاب اول مجموعه کتاب‌های «ابزارهای مرگ» نوشته کاساندرا کلر بود، بازی کردم. این نقش در سال ۲۰۱۴ نامزدی جایزه انتخاب نوجوانان را برایم به همراه داشت. در اکتبر ۲۰۱۳ در موزیک ویدیوی آهنگ «شهر فرشتگان» گروه ۳۰ ثانیه به مریخ ظاهر شدم. در سال ۲۰۱۴ نقش رزی دان در اقتباس سینمایی فیلم «عشق، رزی» را بازی کردم. فیلم «عشق، رزی» با استقبال منفی روبرو شد، اما بازی من مورد تحسین قرار گرفت و دونالد کلارک از روزنامه «آیریش تایمز» من را «کاملا جذاب» توصیف کرد.

گریم لی‌لی کالینز
گریم لی‌لی کالینز

بیوگرافی لی‌لی کالینز و همسرش

فعالیت های سال 2016 تا 2018

من نقش اصلی مارلا مابری، بازیگر آینده‌دار را در فیلم کمدی-درام عاشقانه «قوانین اعمال نمی‌شوند» در سال ۲۰۱۶ بازی کردم. وقتی این فیلم در نوامبر اکران شد، با نظرات متفاوتی روبرو شد و با بودجه ۲۵ میلیون دلاری، ۳.۹ میلیون دلار فروش داشت. با این وجود، برای بازی در نقش مارلا مابری، اولین نامزدی گلدن گلوب خود را برای بهترین بازیگر زن در فیلم کمدی یا موزیکال در هفتاد و چهارمین دوره جوایز گلدن گلوب دریافت کردم.

در سال ۲۰۱۶، بخشی از یک خلبان تولید شده برای «آخرین تایکوون» بودم که به طور آزادانه بر اساس آخرین کتاب اف. اسکات فیتزجرالد با عنوان «آخرین تایکوون» ساخته شده بود. آمازون در ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۶ این خلبان را برای سریال انتخاب کرد اما بعداً در سپتامبر ۲۰۱۷ برنامه‌های خود را برای فصل دوم لغو کرد.

Lily Collins
Lily Collins

در مارس ۲۰۱۶ به فیلم درام آنورکسیا با عنوان «تا استخوان» در نقش اصلی پیوستم که توسط مارتی نوکسون نوشته و کارگردانی شده بود. این فیلم داستان الن، یک زن ۲۰ ساله مبتلا به آنورکسیا نروزا را دنبال می‌کند. این فیلم در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۱۷ در رقابت جشنواره فیلم ساندنس به عنوان مدعی در بخش رقابت درام آمریکا به نمایش درآمد. این فیلم در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۷ در سراسر جهان از طریق نتفلیکس منتشر شد.

فیلم های لی‌لی کالینز
فیلم های لی‌لی کالینز

وقتی این فیلم در نتفلیکس منتشر شد، بحث‌هایی در مورد اینکه آیا این فیلم برای افراد مبتلا به اختلالات خوردن تحریک‌کننده خواهد بود یا خیر، وجود داشت. این بحث همچنین تحت تأثیر سریال اصلی دیگر نتفلیکس با عنوان «۱۳ دلیل» قرار گرفت که متهم به ترویج خودکشی شده بود.

با وجود موضوع تابو فیلم، تصویرگری من از الن به عنوان «کار نمونه‌ای از لیلی کالینز در نقش اصلی» توصیف شد. جاستین چانگ از لس آنجلس تایمز نوشت: «در یک فیلم متفاوت، زبان تیز الن می‌توانست او را به یک منبع طعنه‌آمیز منفی تبدیل کند، اما بازی کالینز ظریف‌تر از این است و فیلمنامه فرصت کافی برای نشان دادن جنبه‌های پیچیده‌تر و آسیب‌پذیرتر شخصیت را به او می‌دهد.»

لی لی کالینز بازیگر
لی لی کالینز بازیگر

من در فیلم درام «اُکجا» به کارگردانی بونگ جون هو بازی کردم که توسط نتفلیکس پخش شد. این فیلم در بخش اصلی جشنواره فیلم کن ۲۰۱۷ برای جایزه نخل طلا رقابت کرد و پس از نمایش اولیه، چهار دقیقه تشویق ایستاده دریافت کرد. اُکجا در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۷ در نتفلیکس منتشر شد.

در سال ۲۰۱۷، مشخص شد که داستان «بینوایان» توسط اندرو دیویس اقتباس شده و به یک مینی سریال بی بی سی به کارگردانی تام شنکلند تبدیل خواهد شد. من نقش فانتین، زن جوانی که در پاریس توسط معشوق ثروتمندش رها شده و مجبور است به تنهایی از فرزندش، کوست، مراقبت کند، را بازی کردم. فیلمبرداری در فوریه ۲۰۱۸ در بلژیک و شمال فرانسه آغاز شد. منتقدان از بازی من در نقش فانتین ستایش کردند؛ الکساندرا پولارد از ایندیپندنت نوشت که من نقش تراژیک فانتین را با استواری و وقار بازی کرده‌ام، و این یک اجرای فوق‌العاده است. منتقد دیگری گفت که من هنگام ترک شدن توسط معشوقم، روح غم‌زده خود را آواز نمی‌خوانم. همین موضوع باعث شد از همان ابتدا با بازی پر احساس من تحت تأثیر قرار بگیرم.

بازی در آثار پربیننده سال 2019 تا 2021

در سال ۲۰۱۹، من در کنار زک افرون در فیلم درام «بسیار شرور، وحشتناک و پست» به کارگردانی جو برلینگر بازی کردم. من نقش الیزابت کندال، دوست دختر قدیمی تد باندی را بازی می‌کنم که تلاش می‌کند بپذیرد که دوست پسرش یک قاتل سریالی است. این فیلم در ۲۶ ژانویه در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد. همچنین در همان سال، من نقش ادیث تولکین، همسر نویسنده جی. آر. آر. تولکین، را در فیلم بیوگرافی «تولکین» بازی کردم. فیلمبرداری در اکتبر ۲۰۱۷ آغاز شد و در دسامبر به پایان رسید و فیلم تولکین در ۱۰ مه ۲۰۱۹ منتشر شد.

بازیگر لی‌لی کالینز
بازیگر لی‌لی کالینز

در سال ۲۰۲۰، من در فیلم هیجان‌انگیز «میراث» به کارگردانی ون استین و در سریال تلویزیونی نتفلیکس «امیلی در پاریس» درباره یک آمریکایی جوان که در پاریس کار می‌کند، بازی کردم. برای بازی در امیلی در پاریس، من نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن در سریال موزیکال یا کمدی تلویزیونی شدم. در همان سال، من نقش ریتا الکساندر، یک رونویسنویس انگلیسی برای نویسنده هرمان جی. مانکویچ را در فیلم تحسین‌شده «مانک» بازی کردم. قرار است در فیلم «گهواره» به کارگردانی هوپ دیکینسون لیچ و در فیلم «خشم زرین» به کارگردانی چارلی مک‌داول بازی کنم.

لی لی کالینز هنرپیشه
لی لی کالینز هنرپیشه

در ژوئن ۲۰۲۱ اعلام شد که من تهیه‌کنندگی فیلمی را بر عهده خواهم داشت که توسط لینا دانهام کارگردانی می‌شود و درباره عروسک بچه‌گانه پلی پکت است. من نقش اصلی این فیلم را بازی خواهم کرد.

اینستگرام لی لی کالینز

جهت مشاهده پیج اینستاگرام لی لی کالینز، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/lilyjcollins

لی لی کالینز اینستا
لی لی کالینز اینستا

بیوگرافی آدریانا لیما

بیوگرافی لی‌لی کالینز و همسرش

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir