این مقاله، زندگی حرفه‌ای دافنه کین را از آغاز تاکنون به طور کامل بررسی می‌کند و مسیری که او از کودکی تا تبدیل شدن به یک بازیگر شناخته شده طی کرده است را به تصویر می‌کشد (بیوگرافی دافنه کین).

دافنه کین
دافنه کین
Dafne Keen
Dafne Keen
نام نام خانوادگی:دافنه کین فرناندز
Dafne Keen Fernández
تاریخ تولد:۴ ژانویه ۲۰۰۵
۱۵ دی ۱۳۸۳
سن:19 سال و 8 ماه
محل تولد:مادرید اسپانیا
قد:160 سانتیمتر
وزن:47 کیلوگرم
صفحه IMDB:IMDB
بیوگرافی دافنه کین

دافنه کین

دافنه کین فرناندز (زاده ۴ ژانویه ۲۰۰۵) یک بازیگر بریتانیایی-اسپانیایی است. کین متولد مادرید، اولین بازیگری خود را به عنوان یک کودک در سریال پناهندگان (۲۰۱۴-۲۰۱۵) انجام داد. نقش برجسته او لورا در فیلم ابرقهرمانی لوگان (۲۰۱۷) بود که چندین جایزه برای او به همراه داشت. او در نقش لایرا بلاکوا در سریال تلویزیونی دنیای تاریک (۲۰۱۹-۲۰۲۲) و جکی لون در سریال جنگ ستارگان، شاگرد (۲۰۲۴) بازی کرد و نقش لورا را در فیلم مردددپول و ولورین مارول (۲۰۲۴) تکرار کرد.

کین در مادرید متولد شد. پدرش بازیگر انگلیسی، ویل کین، و مادرش بازیگر و کارگردان اسپانیایی، ماریا فرناندز آچه است. پدربزرگ پدری او ادوارد کورزون، ششمین ارل هاو بود. عمه‌های او شاعر آلیس اسوالد و نویسنده لورا بیتی هستند.

کین در سال ۲۰۱۴ وقتی ۱۰ ساله بود، اولین بازیگری خود را در سریال تلویزیونی “پناهندگان” بی‌بی‌سی انجام داد و در کنار پدرش بازی کرد. این سریال از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ پخش شد و پس از یک فصل به پایان رسید.

آغاز فعالیت حرفه ای

کین سپس در فیلم ابرقهرمانی لوگان به کارگردانی جیمز منگولد، در نقش لورا، کلون کودک ولورین که توسط هیو جکمن بازی می‌شد، انتخاب شد.

فیلم های دافنه کین
فیلم های دافنه کین

پریسیلا جان، مدیر بازیگری، کین را برای این نقش تایید کرد و گفت: “او بی‌گناهی و آسیب‌پذیری دارد … مردم عاشق او خواهند شد.” این فیلم در سال 2017 با موفقیت تجاری و انتقادی منتشر شد و در بین بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ قرار گرفت. لیزا لیبمن در مجله وانیتی فر، کین را “فوق‌العاده” نامید و گفت که “لورای جذاب و وحشی او نه تنها به خاطر صحنه‌های اکشن چنگال آدامانتیمی‌اش، بلکه به دلیل توانایی او در انتقال طبیعت وحشی و بی‌گناه قهرمان جوان، به یاد ماندنی است.

” تاشا رابینسون از وبسایت Verge گفت که “استقامت و انرژی خشمگین کین، نقش مهمی در جلوگیری از فرو رفتن فیلم در اندوه خود دارد.” کین برنده جایزه امپایر برای بهترین بازیگر تازه وارد شد و نامزد جوایز انتخاب منتقدان، انجمن منتقدان فیلم شیکاگو و ساترن شد.

سریال دنیای تاریک او

در سال ۲۰۱۸، دافنه کین برای نقش لیرا بلاکوا در سریال «دنیای تاریک او» محصول مشترک بی‌بی‌سی و اچ‌بی‌او انتخاب شد، که اقتباسی از سه‌گانه کتاب به همین نام است. کین برای آماده شدن برای این نقش، در دو هفته اول حضورش در صحنه فیلمبرداری، به طور مرتب کتاب‌ها را خواند.

زندگینامه دافنه کین
زندگینامه دافنه کین

این سریال از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ پخش شد و مورد استقبال مثبت قرار گرفت. دنیل فینبرگ از هالیوود ریپورتر، کین را «درخشان» خواند و آلیسون شومیکر از سایت RogerEbert.com او را «عالی (و کاملاً مناسب برای این نقش)» توصیف کرد. کین برای بهترین بازیگر زن از آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) سیمرو نامزد شد.

بیوگرافی دافنه کین

بازی در ژانر کمدی

کین در کنار اندی گارسیا در فیلم کمدی-درام چارلز مک‌داگال به نام “آنا” بازی کرد. او بلافاصله پس از فیلم “لوگان” در سال ۲۰۱۷ روی این فیلم کار کرد و پس از چندین بار تأخیر، در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این فیلم نظرات مختلفی دریافت کرد، منتقدان در این مورد گفتند از “کاریزمای کین و حضورش” شگفت زده شدند و او را با ناتالی پورتمن جوان مقایسه کرد.

دافنه کین هنرپیشه
دافنه کین هنرپیشه

سریال جنگ ستارگان

در سال ۲۰۲۲، دفن کین به جمع بازیگران سریال جنگ ستارگان “شاگرد” نوشته لسلی هدلند پیوست. هدلند پس از دیدن بازی کین در فیلم “لوگان” این شخصیت را برای او خلق کرد. کین با گوش دادن به موسیقی دیوید بویی وارد شخصیت شد و با هدلند شوخی کرد که شخصیتش شبیه این موسیقی‌دان هم هست.

دافنه کین بازیگر
دافنه کین بازیگر

این سریال در سال ۲۰۲۴ از دیزنی پلاس پخش شد و هدف حملات بمبگذاری نقد قرار گرفت. همچنین در سال ۲۰۲۴، با اعلامیه‌ای غافلگیرکننده، کین نقش لورا را در فیلم دنیای سینمایی مارول “ددپول و ولورین” دوباره بازی کرد و با هیو جکمن دوباره متحد شد. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم کین و دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ شد.

کین در فیلم ترسناک آینده‌ای به نام “سوت” به کارگردانی کورین هاردی بازی خواهد کرد. او همچنین در فیلم “شب می‌آید” که اولین کارگردانی جی هرناندز است، ایفای نقش خواهد کرد.

عکس دافنه کین
عکس دافنه کین

الگوهای بازیگری

در مصاحبه‌های خود با مجلات بریتیش ووگ و آنتایتلد، کین به جنا رولندز، مریل استریپ، اولیویا کلمن، جنیفر لوپز و تیموتی شالامی به عنوان الهام‌بخش‌های خود اشاره کرد. فیلم‌های مورد علاقه او شامل موزیکال‌های «آواز در باران» (۱۹۵۲)، «اوکلاهاما!» (۱۹۵۵) و «داستان وست ساید» (۱۹۶۱)، کمدی‌های «بعضی‌ها آن را داغ دوست دارند» (۱۹۵۹) و «خانه بابایی» (۲۰۱۵)، و درام‌های «زنی تحت تأثیر» (۱۹۷۴)، «شب افتتاحیه» (۱۹۷۷) و «در حال و هوای عشق» (۲۰۰۰) است.

بازیگر دافنه کین
بازیگر دافنه کین

اینستاگرام دافنه کین

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام دافنه کین بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/dafnekeen/

اینستاگرام دافنه کین
اینستاگرام دافنه کین

بازی در فیلم لوگان

فیلم “لوگان” محصول سال ۲۰۱۷، یک اثر برجسته در ژانر ابرقهرمانی است که با روایتی احساسی و اکشن، به بررسی مفاهیم عمیق‌تری مانند پیری، مرگ و میراث می‌پردازد. این فیلم که براساس کمیک‌بوک‌های محبوب مارول اقتباس شده است، با بازی درخشان هیو جکمن و کارگردانی ماهرانه‌ی جیمز منگولد، به یکی از آثار ماندگار سینمای معاصر تبدیل شده است.

دافنه کین در نقش لورا کینی (x23)، دختر شبیه‌سازی شده ولورین، به عنوان یک وارث ژنتیکی و معنوی از وی معرفی می‌شود. این شخصیت با دارا بودن توانایی‌های مشابه ولورین، پیوندی عمیق با او دارد.

ایکس 23 در فیلم لوگان
ایکس 23 در فیلم لوگان

بیوگرافی دافنه کین

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir