در این مقاله، زندگی حرفه‌ای و شخصی آنیا تیلور-جوی، بازیگر و مدل مشهور، به طور کامل بررسی می‌شود. از آغاز فعالیت هنری او تا نقش‌آفرینی‌های ماندگار و جوایز متعدد، همه و همه در این مقاله مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

عکس آنیا تیلور جوی
عکس آنیا تیلور جوی
زندگینامه آنیا تیلور
زندگینامه آنیا تیلور
نام نام خانوادگی:آنیا تیلور جوی
Anya Taylor-Joy
تاریخ تولد:۱۶ آوریل ۱۹۹۶
۲۸ فروردین ۱۳۷۵
سن:28 سال و 5 ماه
محل تولد:میامی آمریکا
قد:۱۶۹ سانتیمتر
وزن:54کیلوگرم
همسر:مالکوم مک‌ری
صفحه IMDB:IMDB
بیوگرافی آنیا تیلور جوی

آنیا تیلور جوی

تایلور-جویی در ۱۶ آوریل ۱۹۹۶ در میامی، فلوریدا به دنیا آمد. پدرش دنیس آلن تایلر، یک بانکدار سابق، و مادرش جنیفر مارینا جوی، یک روانشناس هستند. پدر او آرژانتینی با اصالت انگلیسی و اسکاتلندی است و پسر یک پدر بریتانیایی و یک مادر آنگلو-آرژانتینی است.

آنیا تیلور-جوی
آنیا تیلور-جوی

مادرش در زامبیا از پدری(دیوید جوی) دیپلمات انگلیسی، و مادر اسپانیایی اهل بارسلونا متولد شد. او گفته است که تولدش در میامی یک “اتفاق تصادفی” بوده است، زیرا والدینش در آن زمان برای تعطیلات در شهر بودند. به دلیل محل تولدش، او به دلیل قانون تابعیت خاک ایالات متحده، تابعیت آمریکایی دارد. او کوچکترین فرزند از شش فرزند است که چهار نفر از آنها از ازدواج قبلی پدرش هستند.

خانواده آنیا تیلور جوی

تایلور-جویی همراه با خانواده‌اش در بوینس آیرس زندگی می‌کرد و تا شش سالگی به مدرسهٔ نورثلندز رفت، سپس خانواده‌اش به منطقهٔ ویکتوریای لندن نقل مکان کردند.

بازیگر آنیا تیلور جوی
بازیگر آنیا تیلور جوی

او به زبان‌های اسپانیایی و انگلیسی مسلط است. تایلور-جویی این نقل مکان را “تروماتیک” توصیف کرد و در ابتدا برای بازگشت به آرژانتین از یادگیری زبان انگلیسی امتناع کرد.

آنیا به مدرسهٔ بین‌المللی ابتدایی هیل هاوس و مدرسهٔ کوئینز گیت رفت و در نمایش‌های مدرسه بازی کرد. او در مدرسه با مشکلات اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کرد و به یاد می‌آورد:

در واقع احساس نمی‌کردم جایی جا بیفتم. برای آرژانتینی بودن خیلی انگلیسی بودم، برای انگلیسی بودن خیلی آرژانتینی، برای هر چیزی خیلی آمریکایی بودم… بچه‌ها اصلاً نمی‌فهمیدنم… گاهی منو تو کمد زندانی می‌کردند.

کشف استعداد

تایلور-جویی در ابتدا در رشته باله آموزش دید و تا ۱۵ سالگی ادامه داد. در ۱۷ سالگی، در حالی که با سگش در خارج از فروشگاه هارودز در نایتسبریج لندن قدم می‌زد، توسط سارا دوکاس، بنیان‌گذار استورم منیجمنت، به عنوان مدل انتخاب شد.

اینستاگرام آنیا تیلور جوی
اینستاگرام آنیا تیلور جوی

او با این شرط که بازیگری همچنان اشتیاق و هدف اول او باشد، با این آژانس قرارداد بست. در طول یک عکاسی مدلینگ برای تبلیغ سریال تلویزیونی «داونتون ابی» که به دلیل امتحانات GCSE تقریباً آن را رد کرده بود، تایلور-جویی توسط آلن لیچ، بازیگر داونتون ابی، در حین انجام کارهای گروه و در حین خواندن شعر «کَندن» شاعر سیاموس هینی برای یک تست بازیگری آینده دیده شد. او بعداً او را به مدیر برنامه خود معرفی کرد و تایلور-جویی با او به عنوان بازیگر قرارداد بست.

موفقیت در بازیگری

تیلور-جویی برای بازی در نقش اما وودهاوس در درام تاریخی «اما» (۲۰۲۰) نامزد جایزه گلدن گلوب شد. او با بازی در نقش بث هارمون در مینی سریال تاریخی نتفلیکس «گامبی وزیر» (۲۰۲۰) به شهرت جهانی رسید و برنده جوایز گلدن گلوب و SAG شد و نامزد جایزه امی ساعات پربیننده نیز شد.

سپس در فیلم ترسناک «آخرین شب در سوهو» (۲۰۲۱)، فیلم اکشن «نورتمن» (۲۰۲۲) و فیلم کمدی سیاه «منو» (۲۰۲۲) ظاهر شد. او همچنین صداپیشگی شخصیت پرنسس پیچ در انیمیشن «برادران سوپر ماریو» (۲۰۲۳) را برعهده داشت و در نقش امپراتور فوریوسا در فیلم آخرالزمانی «فوریوسا: یک حماسه دیوانه وار» (۲۰۲۴) بازی کرد.

هنرپیشه آنیا تیلور جوی
هنرپیشه آنیا تیلور جوی

تیلور-جویی همچنین نقش ایلیانا راسپوتین/مَجیک، یک جهش‌یافته و جادوگر روسی، را در فیلم ترسناک ابرقهرمانی ” The New Mutants” بازی کرد. این فیلم ابتدا قرار بود در آوریل ۲۰۱۸ اکران شود اما با چندین تأخیر مواجه شد و در نهایت در سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

افتخارات آنیا تیلور

هالیوود ریپورتر در سال ۲۰۱۶ تیلور-جویی را در لیست ستاره‌های نوظهور زیر ۳۵ سال هالیوود قرار داد و او در سال ۲۰۱۷ در لیست مشابهی که توسط مجله W تهیه شده بود، گنجانده شد.

آنیا تیلور بازیگر هالیوودی
آنیا تیلور بازیگر هالیوودی

در سال ۲۰۱۹، او در لیست سالانه فوربس ۳۰ زیر ۳۰ ظاهر شد، که مجموعه‌ای از «درخشان‌ترین کارآفرینان، نوآوران و تغییر دهندگان بازی در جهان» است. در سال ۲۰۲۰، او توسط خبرگزاری آسوشیتد پرس به عنوان «سرگرم کننده برجسته» سال و توسط نیویورک پست به عنوان «ستاره نوظهور ۲۰۲۰» نامگذاری شد. در سال ۲۰۲۱، مجله تایم تیلور-جویی را در فهرست ۱۰۰ نفر بعدی خود از «رهبران نوظهور که آینده را شکل می‌دهند» قرار داد، با ادای احترام نوشته شده توسط گری کاسپارف، قهرمان سابق شطرنج جهان.
او سفیر برندهایی از جمله ویکتور و رولف، تیفانی و کو، مد و آرایش دیور و ژاگوار لکوتر بوده است.

همسر آنیا تیلور جوی

آنیا تیلور جوی در سال ۲۰۲۱ با مالکوم مک‌ری، خواننده اصلی گروه راک مور، وارد رابطه شد. آن‌ها در اول آوریل ۲۰۲۲ در نیواورلئانز به طور خصوصی ازدواج کردند. آن‌ها در آخر هفته آخر سپتامبر ۲۰۲۳ در پالازو پیسانی مورتا در ونیز ایتالیا مراسم ازدواج دوم خود را برگزار کردند.

مالکوم مک‌ری و آنیا تیلور جوی
مالکوم مک‌ری و آنیا تیلور جوی

سریال The Queen’s Gambit

سریال “The Queen’s Gambit” با روایت داستانی قوی و بازی درخشان آنیا تیلور-جوی، به یک پدیده فرهنگی جهانی تبدیل شد. این سریال نه تنها به احیای علاقه به بازی شطرنج کمک کرد، بلکه به عنوان یک الگوی قدرتمند برای زنان در عرصه‌های مختلف، از جمله ورزش و هنر، مطرح شد. موفقیت چشمگیر این سریال، نشان از قدرت روایتگری تصویری و تأثیرگذاری آن بر افکار عمومی دارد. برای مثال، افزایش جستجوی عبارت “چگونه شطرنج بازی کنیم” در موتورهای جستجو و برگزاری مسابقات شطرنج در سطح مدارس و دانشگاه‌ها، گواهی بر این مدعاست.

Anya Taylor-Joy
Anya Taylor-Joy

اینستاگرام آنیا تیلور جوی

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام آنیا تیلور جوی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/anyataylorjoy/

آنیا تیلور-جوی اینستا
آنیا تیلور-جوی اینستا

فیلم های آنیا تیلور جوی

سالعنواننقش
2015ساحرهتوماسین
2016مورگانمورگان
2016باریشارلوت باومن
2016شکافته شدهکیسی کوک
2017استخوانالی
2017نژاد اصیللیلی رینولدز
2018کراسماگلنآنا
2019شیشهکیسی کوک
2019عشق، آنتوشاخودش
2019پلئیموبیل: فیلممارلا برنر
2019رادیواکتیوایرن کوری
2020امااما وودهاوس
2020اینجا جوانان هستندجن
2020جهش یافته های جدیدایلیانا راسپوتین / مگیک
2021آخرین شب در سوهوسندی
2022نورثمناولگا
2022منومارگو / ارین
2022آمسترداملیبی وز
2023برادران سوپر ماریوپرنسس پیچ (صداپیشگی)
2024دُن: قسمت دومآلیا اترییدس
2024فوریوسا: یک حماسه دیوانه کنندهامپراتور فوریوسا
2024گلوگاه دراسا
آنیا تیلور-جوی بازیگر
آنیا تیلور-جوی بازیگر
آنیا تیلور-جوی تصاویر
آنیا تیلور-جوی تصاویر
ویکی پدیا آنیا تیلور
آنیا تیلور
آنیا تیلور
آنیا تیلور
عکس آنیا تیلور
عکس آنیا تیلور
آنیا تیلور-جوی قد و وزن
آنیا تیلور-جوی قد و وزن
آنیا تیلور-جوی عکس
آنیا تیلور-جوی عکس

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 101

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir